Υποχρεωτικό το μαύρο κουτί στα αυτοκίνητα από τον Ιούλιο-πώς λειτουργεί

Από τις 7 Ιουλίου του 2024 όλα τα νέα αυτοκίνητα που θα πωλούνται στην Ευρώπη θα έχουν υποχρεωτικά μαύρο κουτί καταγραφής δεδομένων για τις περιπτώσεις ατυχημάτων.

Ατύχημα αυτοκινήτου μαύρο κουτί

Το σύστημα καταγραφής δεδομένων συμβάντος που είναι η επίσημη ονομασία του μαύρου κουτιού για τα αυτοκίνητα, όπως την χρησιμοποιεί η Ευρωπαϊκή Επιτροπή στα έγγραφά της, είναι υποχρεωτικό στα νέα επιβατικά και επαγγελματικά van από τον Ιούλιο του 2022. Ωστόσο από τις 7 Ιουλίου του 2024 το μαύρο κουτί θα είναι υποχρεωτικό σε όλα τα νέα αυτοκίνητα που ταξινομούνται για τις αγορές της Ευρώπης.

Ferrari 488 ατύχημα

 
Το μαύρο κουτί, είναι κάτι σαν το αντίστοιχο των αεροπλάνων που όπως έχουμε μάθει δυστυχώς από αεροπορικές τραγωδίες, είναι πορτοκαλί. Στην περίπτωση των αυτοκινήτων πρόκειται για μια μικρή συσκευή που καταγράφει κυρίως τεχνικά χαρακτηριστικά του οχήματος.  
Hyundai Crash Test

Παράλληλα καταγράφει ορισμένες παραμέτρους για σύντομο χρονικό διάστημα, δηλαδή πέντε δευτερόλεπτα πριν από τη σύγκρουση και 0,3 δευτερόλεπτα μετά τη σύγκρουση.

Καταγραφή τεχνικών δεδομένων

Σύμφωνα με την τεκμηρίωση που παρέχεται από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, ένα τέτοιο σύστημα, καταγράφει και αποθηκεύει τα ακόλουθα δεδομένα: ταχύτητα, πέδηση, θέση και κλίση του αυτοκινήτου στο δρόμο και πώς αντιδρούν τα ενσωματωμένα συστήματα ασφαλείας. 

Ατύχημα αυτοκινήτου μαύρο κουτί

Επιπλέον, αναλύει εάν ενεργοποιείται το σύστημα κλήσης έκτακτης ανάγκης - το eCall έγινε υποχρεωτικό στην ΕΕ τον Απρίλιο του 2018. Το EDR (Event Data Recorder) πρέπει να αποθηκεύει τις πληροφορίες "με υψηλό επίπεδο ακρίβειας και εξασφαλισμένη βιωσιμότητα των δεδομένων". Αποθηκεύει επίσης τις πληροφορίες που αφορούν τη μάρκα και το μοντέλο του οχήματος, καθώς και τον εγκατεστημένο εξοπλισμό.

Δεν απενεργοποιείται

Είναι ενσωματωμένο στη μονάδα ελέγχου των αερόσακων και δεν μπορεί να απενεργοποιηθεί. Ενεργοποιείται αυτόματα όταν ενεργοποιούνται οι αερόσακοι και οι εντατήρες ζωνών ασφαλείας. Επιπλέον, αρχίζει να καταγράφει όταν ανιχνεύσει σύγκρουση μέσω του εμπρός καπό ή όταν υπάρξει διαφοροποίηση της ταχύτητας πλευρικά ή κατα μήκος της κίνησης άνω των 8 km/h.

Mercedes Citan Tourer Crash Test Euroncap

Οι πληροφορίες που καταγράφονται από το σύστημα ανήκουν στον οδηγό ή στον ιδιοκτήτη του οχήματος. Τα δεδομένα συλλέγονται ανώνυμα και δεν καταγράφεται οποιοσδήποτε άλλος τύπος πληροφορίας που θα μπορούσε να αποκαλύψει την ταυτότητα του ιδιοκτήτη.

Τα δεδομένα διατίθενται μόνο στις αρμόδιες αρχές ως βοήθημα κατά τη διαδικασία διερεύνησης του ατυχήματος. 

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Best of Network