ΣΕΕΠΕ: Η αλήθεια για την κερδοφορία των εταιρειών πετρελαιοειδών

Σε πρόσφατη συνέντευξη Τύπου του Συνδέσμου Εταιρειών Εμπορίας Πετρελαιοειδών καταρίφθηκε ο μύθος της μόνιμης κερδοφορίας ενώ τονίστηκε η ανάγκη άμεσης άρσης του πλαφόν που δημιουργεί σημαντικές στρεβλώσεις στη λειτουργία του υγιούς ανταγωνισμού.

diilistiria

Η πραγματική κατάσταση στην αγορά για τις εταιρίες πετρελαιοειδών έρχεται σε αντίθεση με τον μύθο των "επιχειρήσεων που απολαμβάνουν μόνιμη κερδοφορία και μάλιστα υψηλή", ήταν το μήνυμα που έστειλε σήμερα σε συνέντευξη Τύπου ο Σύνδεσμος Εταιρειών Εμπορίας Πετρελαιοειδών

Σύμφωνα με στοιχεία του ΙΟΒΕ που επικαλέστηκε ο ΣΕΕΠΕ o κλάδος σημείωσε οριακή κερδοφορία το 2022, αν αφαιρεθούν από τα αποτελέσματα τα αεροπορικά καύσιμα και οι διεθνείς πωλήσεις. Το 2022 κατέγραψε 1,9 εκατ. ευρώ καθαρά κέρδη μετά από φόρους χωρίς αεροπορικά καύσιμα και διεθνείς πωλήσεις.

Επί 7 συναπτά έτη (2010-2016) ο κλάδος σημείωνε διαρκώς ζημιές (καθαρά κέρδη μετά από φόρους χωρίς αεροπορικά καύσιμα και διεθνείς πωλήσεις), ενώ και το 2020 ο κλάδος πέρασε ξανά σε αρνητική θέση (ζημιές 34,5 εκατ. ευρώ), εξαιτίας της πανδημίας.

Σήμερα το περιθώριο καθαρού κέρδους των επιχειρήσεων αγγίζει μόλις το 0,5%.

SEEPE proedros Ioannis Aligizakis
Ο πρόεδρος του ΣΕΠΠΕ, Ιωάννης Αληγιζάκης

Ο πρόεδρος του ΣΕΕΠΕ, Ι. Αληγιζάκης ζήτησε την άμεση άρση του πλαφόν το οποίο όπως τόνισε δημιουργεί σημαντικές στρεβλώσεις στη λειτουργία του υγιούς ανταγωνισμού.

Σύμφωνα με τα στοιχεία του ΙΟΒΕ (Συγκεντρωτικά Στοιχεία και Αριθμοδείκτες του Κλάδου Εμπορίας Πετρελαιοειδών για το έτος 2022), το μικτό περιθώριο κέρδους των εταιριών στην εσωτερική αγορά δεν διασφαλίζει τη βιωσιμότητά τους, καθώς από το 2016 συμπιέζεται σε επίπεδα χαμηλότερα του 5% (4,6% το 2017, 4% το 2018, 4,3% το 2019, 4,5% το 2020, 4,4% το 2021, 3% το 2022).

Διαβάστε Επίσης

Η εφαρμογή του πλαφόν, η οποία συμπιέζει περαιτέρω το ήδη χαμηλό μικτό περιθώριο αγνοεί την αύξηση του πληθωρισμού (κατά περίπου 10 μονάδες την τελευταία διετία), την πολύ μεγάλη αύξηση του χρηματοοικονομικού κόστους από τις αυξήσεις επιτοκίων, την αύξηση των μεταφορικών που δόθηκε στα βυτιοφόρα ή που παρουσιάζεται στα πλοία με την αύξηση των ρυμουλκών και των καυσίμων.

Όπως τονίστηκε το πλαφόν, κάτω από τις σημερινές συνθήκες, δημιουργεί ένα ασφυκτικό πλαίσιο λειτουργίας για τις νόμιμες επιχειρήσεις, θέτοντας εν αμφιβόλω όχι μόνο τις μελλοντικές επενδύσεις τους, αλλά και την ίδια τη βιωσιμότητά τους. Παράλληλα, τροφοδοτεί τον αθέμιτο ανταγωνισμό με τις παραβατικές επιχειρήσεις, οι οποίες λειτουργούν σχεδόν ανεξέλεγκτες. 

sinenteuxi tipou SEEPE
Από αριστερά προς τα δεξιά διακρίνονται οι: Χρήστος Τζιόλας aντιπρόεδρος ΣΕΕΠΕ, Ιωάννης Αληγιζάκης, πρόεδρος ΣΕΕΠΕ και Δημήτρης Κονταξής, αντιπρόεδρος ΣΕΕΠΕ

Όπως τόνισε ο ΣΕΕΠΕ ο ρόλος των νόμιμων εταιριών του κλάδου είναι εξαιρετικά κρίσιμος για την οικονομία, την ενεργειακή ασφάλεια, αλλά και την ενεργειακή μετάβαση της χώρας.  

Σύμφωνα με Έρευνα που πραγματοποίησε το ΕΜΠ σχετικά με τις ελλειμματικές παραδόσεις στην Αττική, φαίνεται ότι υπάρχει σημαντικά αυξητική τάση σε σχέση με την έρευνα του 2021, αλλά και των προηγούμενων ετών. 

Σύστημα εισροών εκροών

Σύμφωνα με το ΣΕΕΠΕ η μοναδική λύση για τον περιορισμό της παραβατικότητας στον κλάδο βρίσκεται σε ένα ολιστικό σύγχρονο σύστημα εισροών εκροών

Όπως τονίστηκε το Υπουργείο Οικονομικών προχώρησε πρόσφατα στη νομοθέτηση ενός πλαισίου που προβλέπει αυστηροποίηση των ποινών για όσους παρανομούν. Όμως το πρόβλημα της παραβατικότητας μπορεί να αντιμετωπιστεί αποτελεσματικά μόνο μέσα από ένα σύγχρονο Σύστημα Εισροών-Εκροών, παράλληλα με την χρήση του Συστήματος από τις Αρχές.

Αντλία diesel σε πρατήριο καυσίμων

Παρά τις παρεμβάσεις που έχει κάνει, η Πολιτεία δεν έχει κατορθώσει έως και σήμερα να θέσει σε λειτουργία ένα ολιστικό, ψηφιακό Σύστημα Παρακολούθησης Διακίνησης. Στο πεδίο αυτό έχει χαθεί πολύτιμος χρόνος. Παρουσιάζεται  μια τελευταία ευκαιρία για τη χώρα, προκειμένου να αντιμετωπίσει την παραβατικότητα, προτού το φαινόμενο καταστεί εντελώς ανεξέλεγκτο.

Ο ΣΕΕΠΕ έχει καταθέσει από την πρώτη στιγμή συγκεκριμένες, ρεαλιστικές προτάσεις σχετικά με το ζωτικής σημασίας ζήτημα και βρίσκεται σε διαρκή συνεργασία με την ΑΑΔΕ και τα συναρμόδια Υπουργεία για την ολιστική αντιμετώπιση της παραβατικότητας.  

Του Χάρη Φλουδόπουλου/capital.gr  

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Best of Network