Βρετανία: Ποιος θα φταίει σε ατύχημα με αυτόνομο

Οι άνθρωποι που εμπλέκονται στον τομέα της αυτόνομης οδήγησης, θεωρούν τη θέσπιση νομικού πλαισίου ζωτικής σημασίας για την αποδοχή των αυτόνομων οχημάτων.

Mercedes autonomous drive

Η κουβέντα γύρω από την αυτόνομη οδήγηση, δεν αφορά μόνο στον τομέα της τεχνολογίας και της εξέλιξής της, αλλά και σε ζητήματα νομικής φύσης, που καλούνται να διαχειριστούν οι επιτροπές κάθε χώρας που είναι αρμόδιες για την σύνταξη του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας. Ένα από αυτά, είναι ποιος φέρει την ευθύνη αν ένα όχημα σε λειτουργία αυτόνομης οδηγησης εμπλακεί σε ατύχημα.

Διαβάστε Επίσης

Στη Μ. Βρετανία, η κυβέρνηση αποφάνθηκε πως η ευθύνη επιρρίπτεται στις αυτοκινητοβιομηχανίες και όχι στους ιδιοκτήτες των οχημάτων. Τουλάχιστον αυτό αναφέρεται στο σχεδιαζόμενο νομοθετικό πλαίσιο που αφορά στα αυτόνομα οχήματα και παρουσιάστηκε ως μέρος της νομοθετικής ατζέντας της κυβέρνησης για την προσεχή κοινοβουλευτική περίοδο.

Αυτόνομη οδήγηση Blue Cruise Ford

Η νομοθεσία θα δίνει τη δυνατότητα επιβολής προστίμων στις εταιρείες και θα παρέχει ασυλία από τη δίωξη στους ανθρώπους εάν βρίσκονται σε αυτόνομο όχημα. Στις πιο σοβαρές περιπτώσεις, οι εταιρείες θα μπορούσαν να αντιμετωπίσουν ποινική δίωξη στη Μ. Βρετανία εάν τα οχήματά τους δεν πληρούν τα πρότυπα ασφαλείας. Το νομοσχέδιο θα απαγορεύσει επίσης την παραπλανητική εμπορική προώθηση, πράγμα που σημαίνει ότι μόνο τα οχήματα που πληρούν συγκεκριμένες προδιαγραφές ασφαλείας μπορούν να προωθούνται στην αγορά ως αυτόνομα.

Ζητούμενο η προστασία των χρηστών

Αυτομάτως εγείρεται ένα θέμα που αφορά στα μοντέλα της Tesla, που με ένα έξτρα κόστος περίπου 7.500 ευρώ προσφέρουν ως έξτρα τη λειτουργία αυτόνομης οδήγησης, η οποία όμως σύμφωνα με την παραδοχή της ίδιας της Tesla, "δεν καθιστά το όχημα αυτόνομο". Το ενδιαφέρον είναι πως το σχέδιο νόμου, χαιρετίστηκε από τις ασφαλιστικές και τις νεοσύστατες επιχειρήσεις AV.

Η κυβέρνηση από την πλευρά της, ανέφερε ότι το νομοσχέδιο θα προστατεύσει τους χρήστες και θα προωθήσει την ασφάλεια στη βιομηχανία AV. "Ενώ το όχημα οδηγεί μόνο του, μια εταιρεία και όχι ένα άτομο θα είναι υπεύθυνη για τον τρόπο που οδηγεί", δήλωσε κυβερνητικό στέλεχος.

Το νομοσχέδιο θα καθιερώσει διαδικασίες για τη διερεύνηση περιστατικών και τη βελτίωση του πλαισίου ασφαλείας, ενώ θα καθορίσει επίσης το όριο για το τι χαρακτηρίζεται ως αυτόνομο όχημα.

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Best of Network