H Peugeot το είχε προαναγγείλει. Τα μελλοντικά της μοντέλα θα δανείζονται στοιχεία από το φουτουριστικό πρωτότυπο Inception που παρουσίασε πρόσφατα. Οι συνάδελφοι του αγγλικού Top Gear θέλησαν να μάθουν κάτι πιο συγκεκριμένο και απευθύνθηκαν στον επικεφαλής του παγκόσμιου μάρκετινγκ της γαλλικής εταιρείας, Phil York. Αυτό που ήρθε ως επιβεβαίωση, είναι πως αν και δεν πρόκειται για μοντέλο παραγωγής, το Inception είναι ένα πολύ σημαντικό project για το μέλλον της μάρκας.
Ήδη από τον επόμενο χρόνο, η Peugeot θα κάνει χρήση της "μεσαίας" ηλεκτρικής πλατφόρμας του Ομίλου Stellantis, με εγκατάσταση ενός ή δύο κινητήρων και μια σειρά από μεγέθη μπαταριών από 87kWh και πάνω. Το εύλογο ερώτημα που προκύπτει, είναι πoιο θα είναι το μοντέλο που κάνοντας χρήση αυτού του πατώματος, θα πραγματοποιήσει τη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση. Ο York επιλέγει να μην απαντήσει ευθέως. Η αντίδρασή του όμως στο σχόλιο πως το 3008 είναι αυτή τη στιγμή το πιο παλιό μοντέλο στη γκάμα της εταιρείας και λογικά οδεύει προς αντικατάσταση το 2024, είναι ενδεικτική. "Μπορείς να κάνεις τα μαθηματικά”, είναι το έμμεσο πλην σαφές σχόλιό του.
Το Inception δεν χρησιμοποιεί στην πραγματικότητα αυτή τη "μεσαία" πλατφόρμα, αλλά τη "μεγάλη", η οποία διαθέτει τεχνολογία 800V και σχεδόν 800Km αυτονομίας. Αλλά ο York μας λέει ότι το πρώτο αυτοκίνητο, δηλαδή το επόμενο 3008, θα χρησιμοποιεί τη μεσαία, η οποία λειτουργεί στα 400V. Ακόμα κι έτσι, στόχος παραμένει η κορυφαία ταχύτητα φόρτισης στην κατηγορία. Επιπλέον, ο σχεδιασμός του Inception, εσωτερικά και εξωτερικά, αποτελεί έναν δείκτη για το νέο 3008 και όχι μόνο.
Το θέμα του Inception, αν όχι οι αναλογίες, θα υπάρχουν και στο 3008. Ο York αναφέρει σχετικά: "Το αποκαλούμε 'αιλουροειδές μέλλον'. Έχει αρκετές ακμές, αλλά και κάποιες απαραίτητες καμπύλες”. Το εσωτερικό του Inception θα αποτελέσει επίσης πυξίδα των μελλοντικών Peugeot. Το 2016 που λανσαρίστηκε το 3008, ήταν ένα πραγματικό βήμα μπροστά για την ποιότητα και τη σχεδίαση του εσωτερικού ενός μοντέλου της Peugeot, οπότε είναι σωστό να κάνει το ίδιο και το επόμενο μοντέλο.
Και φτάνουμε στη μεγαλύτερη ίσως καινοτομία απ' όλες. Το Inception δεν έχει τιμόνι. Στη θέση του, υπάρχει ένα χειριστήριο που ονομάζεται "Hypersquare". Ο York επιβεβαιώνει ότι το Hypersquare και το steer-by-wire θα τα δούμε στην παραγωγή στα τέλη του 2025 ή στις αρχές του 2026. "Το έχουμε δοκιμάσει με πελάτες και φαίνεται να τους αρέσει. Έχει αίσθηση παιχνιδιού. Είναι διαισθητικό, ευέλικτο και ακριβές". Η ύπαρξη steer-by-wire θα βοηθήσει επίσης την αυτόνομη οδήγηση.
Η Peugeot σχεδιάζει να παρουσιάσει πέντε νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μέχρι το τέλος του 2025. Τα τρία πρώτα είναι εκδόσεις με μπαταρία των υφιστάμενων 308, 308SW και 408. Στη συνέχεια θα ακολουθήσει η αποκλειστικά ηλεκτρική νέα γενιά του 3008. Και τέλος, ένα μεγαλύτερο αυτοκίνητο, που πιθανότατα θα πάρει τη θέση του 508, και μάλλον θα εξοπλίζεται με Hypersquare.