Αυτές οι 6 εταιρείες θέλουν την Αττική Οδό-πόσα δισ. ευρώ δίνουν

Έληξε η προθεσμία του διαγωνισμού για την παραχώρηση της Αττικής Οδού και τελικά έξι εταιρείες την διεκδικούν-πόσο θα φτάσει το τίμημα και πόσο θα μειωθεί το κόστος των διοδίων τα επόμενα 5 χρόνια

Αττική Οδός

Χωρίς τελικά να υπάρξουν ενστάσεις, ένα σενάριο που ακουγόταν έντονα τις τελευταίες ώρες, έληξε η σχετική προθεσμία, στον διαγωνισμό για την νέα παραχώρηση της Αττικής Οδού

Η εξέλιξη αυτή ουσιαστικά ανοίγει το δρόμο για να ανοίξουν σήμερα οι οικονομικές προσφορές στη συνεδρίαση του δ.σ του ΤΑΙΠΕΔ και είναι πολύ πιθανόν εντός της ημέρες να γνωρίζουμε το ύψος του τιμήματος που έδωσαν τα υποψήφια σχήματα τα οποία συμμετέχουν στο διαγωνισμό για τη διαχείριση του μοναδικού αυτοκινητοδρόμου εντός του αστικού ιστού.

Τα έξι σχήματα που θέλουν την Αττική Οδό

H μάχη για την Αττική Οδό αναμένεται να κριθεί ανάμεσα στα εξής 6 σχήματα:

  • ABERTIS INFRAESTRUCTURAS S.A.
  • ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε.
  • Ένωση προσώπων BRISA – AUTO ESTRADAS de PORTUGAL S.A. – RUBICONE MIDCO, B.V. – INTRAKAT A.E.
  • Ένωση προσώπων MACQUARIE ASSET MANAGEMENT MOTORWAY HOLDINGS S.ar.l. – FINCOP INFRASTRUCTURE LTD
  • Ένωση προσώπων VINCI HIGHWAYS S.A.S. – VINCI CONCESSIONS S.A.S. – ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ Α.Ε. – MOBILITY PARTNER S.A.S.
  • Ένωση προσώπων ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ Α.Ε. – ΑΒΑΞ Α.Ε. – MERIDIAM EASTERN EUROPE INVESTMENTS 4 S.A.S.

Το ζητούμενο λοιπόν είναι ποιος από τους υποψήφιους έχει δώσει το μεγαλύτερο τίμημα αλλά και το ύψος αυτού. 

Οι προσδοκίες σε σχέση με το τίμημα στην αρχή, ήταν μετριασμένες λόγω της γενικότερης οικονομικής κατάστασης (άνοδος πληθωρισμού, αύξηση επιτοκίων κλπ) αλλά και των "δυσμενέστερων" όρων σε σχέση με την παρούσα σύμβαση παραχώρησης. 

Tελικά όπως έγραψε το Capital.gr το τελευταίο διάστημα, πηγές που εμπλέκονται με την διαγωνιστική διαδικασία ανέβαζαν το τίμημα στα 2,4 με 2.6 δισ. ευρώ.

Πλέον λίγες ώρες πριν ανοίξουν οι προσφορές, δεν είναι λίγοι εκείνοι που υποστηρίζουν ότι το τίμημα ενδεχομένως φτάσει και τα 3 δισ. ευρώ. 

Όλα αυτά απομένουν να διευκρινιστούν σήμερα, ενώ ιδιαίτερο ενδιαφέρον θα έχει και το ύψος της προσφοράς του δευτέρου σχήματος, καθώς όπως έχει γίνει γνωστό αν η διαφορά είναι μικρότερη από 5% τότε θα ζητηθούν βελτιωτικές προσφορές. 

Υπενθυμίζεται ότι η νέα σύμβαση παραχώρησης του αυτοκινητοδρόμου προβλέπει τη μείωση των διοδίων μετά τη νέα παραχώρηση και για διάστημα πέντε ετών στα 2,5 ευρώ από 2,8 ευρώ που είναι σήμερα. Ο νέος παραχωρησιούχος έχει δικαίωμα να αναπροσαρμόσει το αντίτιμο διέλευσης, αλλά μετά την πάροδο της πενταετίας, υποβάλλοντας αίτημα αύξησης το οποίο να τεκμηριώνεται από τις κυκλοφοριακές συνθήκες του αυτοκινητοδρόμου.

Υπενθυμίζεται ότι ο συγκεκριμένος όρος στο σχέδιο σύμβασης μπήκε κατόπιν συνεννόησης του ΤΑΙΠΕΔ με την προηγούμενη ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, η οποία είχε ζητήσει τη μείωση των διοδίων.

Το ΤΑΙΠΕΔ είχε προτείνει ένα διαφορετικό σύστημα τιμολόγησης της διέλευσης των οχημάτων καθώς τα διόδια σε ώρες μη κυκλοφοριακής αιχμής θα μειώνονταν και σε ώρες αυξημένης κυκλοφορίας θα ανέβαιναν λειτουργώντας ως αντικίνητρο για τη διέλευση των οδηγών.

Της Ελένης Μπότα/ capital.gr

Best of Network