Οι πωλήσεις επιβατικών οχημάτων στην Κίνα μειώθηκαν για δεύτερο συνεχόμενο μήνα τον Ιούλιο, καθώς οι εκπτώσεις και τα κυβερνητικά μέτρα στήριξης δεν κατάφεραν να πείσουν τους καταναλωτές που είναι επιφυλακτικοί στην αγορά αυτοκινήτων εν μέσω μιας παραπαίουσας οικονομίας και μιας παρατεταμένης ύφεσης στην αγορά ακινήτων.
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες ανησυχούν για την επιβράδυνση της ζήτησης καθώς η δεύτερη μεγαλύτερη οικονομία του κόσμου χάνει τη μεταπανδημική της ανάκαμψη. Οι πωλήσεις αυτοκινήτων ανήλθαν σε 1,79 εκατομμύρια μονάδες τον Ιούλιο, μειωμένες κατά 2,6% σε σχέση με πέρυσι, όπως έδειξαν τα στοιχεία της Ένωσης Επιβατηγών Αυτοκινήτων Κίνας (CPCA), η δεύτερη συρρίκνωση στη σειρά μετά από διολίσθηση 2,9% τον Ιούνιο.
Επιβεβλημένη η εξαγωγή σε Ευρώπη και Αμερική
Παρόλα αυτά, για τους πρώτους επτά μήνες του έτους, οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 1,7% σε 11,44 εκατομμύρια μονάδες. Οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες συνέχισαν να ποντάρουν στις υπερπόντιες αγορές, καθώς η εγχώρια ανάπτυξη υποχώρησε, με τις εξαγωγές να εκτοξεύονται κατά 63% τον Ιούλιο σε ετήσια βάση μετά από άλμα 56% τον Ιούνιο.
Η Tesla, η οποία προετοιμάζει το εργοστάσιό της στη Σαγκάη για το νέο Model 3, εξήγαγε 32.862 αυτοκίνητα κινεζικής κατασκευής τον Ιούλιο, σύμφωνα με την CPCA. Οι ανταγωνισμοί στην κινεζική αγορά αυτοκινήτου, τη μεγαλύτερη στον κόσμο, έχουν ενταθεί καθώς οι αυτοκινητοβιομηχανίες παλεύουν με την αποδυνάμωση της ζήτησης, βαθαίνοντας τον ανταγωνισμό των τιμών.
Οι μειώσεις τιμών που προκάλεσε η Tesla στις αρχές του έτους έχουν δεσμεύσει 40 και πλέον μάρκες στην Κίνα και δεν έχουν δείξει πολλά σημάδια χαλάρωσης, με τη General Motors και τον όμιλο Volkswagen να συμμετέχουν σε νέο γύρο μειώσεων τιμών τον Ιούλιο. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες αναμένεται να συνεχίσουν να προσφέρουν εκπτώσεις για προϊόντα σε ορισμένες περιοχές και κάποιες (εταιρείες) μπορεί ακόμη και να αυξήσουν τις εκπτώσεις, δήλωσε ο Cui Dongshu, γενικός γραμματέας της CPCA.
Πτώση και για ηλεκτρικά και υβριδικά
Ενδιαφέρον αποτελεί επίσης το γεγονός πως τα οχήματα νέας τεχνολογίας, τα οποία στήριξαν την αύξηση των πωλήσεων αυτοκινήτων στην Κίνα, φαίνεται να χάνουν επίσης έδαφος. Οι πωλήσεις αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρία και plug-in υβριδικών, αυξήθηκαν κατά 32% τον Ιούλιο, αποτελώντας το 36% των συνολικών πωλήσεων αυτοκινήτων. Η κατηγορία όμως κατέγραψε πτώση 3,6% στις πωλήσεις τον Ιούλιο σε σχέση με τον Ιούνιο.
Το ίδιο απογοητευτικό ακούγεται επίσης το γεγονός πως με 31.423 αυτοκίνητα που πωλήθηκαν στην Κίνα τον Ιούλιο, το μερίδιο αγοράς της Tesla στην αγορά EV της Κίνας μειώθηκε στο χαμηλότερο επίπεδο των τελευταίων εννέα μηνών.
Πηγή: Automotive News