
Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα εκσυγχρονίζονται και πληθαίνουν. Σήμερα στην ελληνική αγορά υπάρχουν περισσότερες από 40 επιλογές για ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Είναι γεγονός πως τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα παραμένουν ακριβά. Το κρατικό πρόγραμμα επιδότησης της αγοράς ηλεκτρικού οχήματος "Κινούμαι Ηλεκτρικά", που διανύει τον δεύτερο κύκλο ζωής του, προσφέρει κίνητρα αγοράς με επιδότηση 8.000 ευρώ. Ενίσχυση που δίνει μια ώθηση στην συγκεκριμένη αγορά. Ποιά είναι λοιπόν τα πιο φθηνά ηλεκτρικά αυτοκίνητα της ελληνικής αγοράς;
Fiat 500e

Η ηλεκτρική γκάμα του Fiat 500 περιλαμβάνει τρεις εκδόσεις αμαξωμάτων (hatchback / cabrio / 3+1). Όλες οι εκδόσεις εφοδιάζονται με ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 118 ίππων με μέγιστη ροπή 220 Nm. Οι μπαταρίες είναι ιόντων λιθίου δυναμικότητας 42 kWh με την αυτονομία να προσεγγίζει τα 330 χλμ. Για την πλήρη φόρτιση της μπαταρίας χρειάζονται 15 ώρες και 15 λεπτά από απλή οικιακή πρίζα (2,3 kW), 4 ώρες και 15 λεπτά με Wallbox 11 KW, ενώ με ταχυφορτιστή 85 kW η φόρτιση του 80% της μπαταρίας γίνεται σε 35 λεπτά.
Γενικώς το Fiat 500e είναι ένα ευχάριστο και "ευκίνητο" μικρό ηλεκτρικό αυτοκίνητο με τιμή εκκίνησης στα 26.300 ευρώ με την κρατική επιδότηση για την έκδοση hatchback Red. Η συγκεκριμένη έκδοση διατίθεται μόνο σε κόκκινο χρώμα. Η έκδοση cabrio κοστίζει επιπλέον 3.000 ευρώ.
Dacia Spring

Το πρώτο ηλεκτρικό μοντέλο της Dacia εφοδιάζεται με συστοιχία μπαταριών ιόντων λιθίου ενεργειακής απόδοσης 27,4 kWh που του εξασφαλίζει αυτονομία έως 310 χλμ. με μία φόρτιση. Είναι επίσης το πιο προσιτό ηλεκτρικό μοντέλο με πίσω κάθισμα που μπορείς να βρεις στην ελληνική αγορά προτάσσοντας μια τιμή εκκίνησης στα 21.188 ευρώ με την κρατική επιδότηση. Το 5θυρο αμάξωμα τύπου SUV έχει συμπαγείς εξωτερικές διαστάσεις με το συνολικό μήκος να ξεπερνά ελάχιστα τα 3,7 μ. Η καμπίνα μπορεί να φιλοξενήσει με άνεση 4 επιβάτες και αποσκευές συνολικού όγκου έως 290 λίτρα.
O ηλεκτροκινητήρας αποδίδει 65 ίππους με μέγιστη ροπή 113 Nm. Για μια πλήρη φόρτιση σε οικιακή πρίζα (έως 2,3 kW) απαιτείται χρόνος 13 ώρες και 32 λεπτά. Η πλήρωση ενέργειας από φορτιστή εναλλασσόμενου ρεύματος 6,6 kW γίνεται σε περίπου 5 ώρες ενώ σε ταχυφορτιστή (από 0-80%) ο χρόνος πέφτει στα 56 λεπτά.
Honda e

Μικρό, ευκίνητο και σίγουρα ενδιαφέρον σχεδιαστικά το ηλεκτρικό Honda έχει αστικό προσανατολισμό καθώς η μικρή του αυτονομία περιορίζει τα ταξίδια εκτός πόλης. Η μπαταρία χωρητικότητας 35,5 kWh προσφέρει μια αυτονομία της τάξεως των 222 χλμ. ανά φόρτιση. Ο ηλεκτροκινητήρας είναι απόδοσης 150 ίππων με ροπή στα 300 Nm. Για μια πλήρη φόρτιση χρειάζεται έξι ώρες σε οικιακό ρεύμα, ενώ στην περίπτωση ενός ταχυφορτιστή 100 kW η πλήρωση μέχρι το 80% της μπαταρίας απαιτεί μόλις 30 λεπτά.
Το ηλεκτρικό Honda έχει αμάξωμα με μήκος κάτω από τα 4 μέτρα και ιδανική κατανομή βάρους 50:50 ανάμεσα στους δύο άξονες τροχών. Εντυπωσιακό και το πάνελ ενδείξεων στο εσωτερικό που καταλαμβάνει όλο το τμήμα του ταμπλό από τη μια άκρη στην άλλη. Η βασική έκδοση του ηλεκτρικού Honda ξεκινά από τα 27.990 ευρώ με το όφελος της κρατικής επιδότησης.
Peugeot e-208

Πριν απο περίπου ένα χρόνο το Peugeot 208 ανανεώθηκε στα σημεία και η ηλεκτρική έκδοση της δημοφιλούς οικογένειας μοντέλων παρουσιάστηκε ενισχυμένη σε ότι αφορά στην διαχείριση της ενέργειας. Οι σημερινές εκδόσεις έχουν να επιδείξουν διεύρυνση της αυτονομίας κατά 17,6% που μεταφράζεται σε εύρος 370 χλμ. με μία φόρτιση. Ο ηλεκτροκινητήρας παράγει 136 ίππους και ροπή 280 Nm.
H μπαταρία είναι ιόντων λιθίου ενεργειακής δυναμικότητας 50 kWh. Οι χρόνοι φόρτισης είναι από 5 έως 8 ώρες σε φορτιστή wallbox (7,4 ή 11 kW). Σε οικιακή πρίζα τροφοδοσίας με 3,6 kW οι χρόνοι πλήρους φόρτισης κυμαίνονται μεταξύ 16 και 22 ωρών ενώ σε ταχυφόρτιση η πλήρωση από το 20 έως το 80% της μπαταρίας μπορεί να πληρωθεί σε 30 λεπτά. Η βασική έκδοση του ηλεκτρικού 208 ξεκινά από τα 28.200 ευρώ με το όφελος της κρατικής επιδότησης.
Nissan Leaf

Κυκλοφορεί στις διεθνείς αγορές από το 2010 και είναι ένα από τα πρώτα ηλεκτρικά μοντέλα μαζικής παραγωγής. Το 2017 παρουσιάστηκε η δεύτερη γενιά του μοντέλου με αρκετές αναβαθμίσεις αλλά και αλλαγές στην εμφάνιση. Δύο χρόνια αργότερα παρουσιάστηκε και η έκδοση Leaf e+ με μεγαλύτερη συστοιχία μπαταριών 62 kWh -έναντι 40 kWh της βασικής έκδοσης- και με καλύτερη αυτονομία.
Η βασική έκδοση του Leaf με τιμή 27.980 ευρώ (με την επιδότηση) εφοδιάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 150 ίππων και μέγιστης ροπής 320 Nm. Η συστοιχία μπαταριών είναι ιόντων λιθίου 40 kWh και προσφέρουν μια εμβέλεια κίνησης στα 380 χλμ. ανά φόρτιση. Για μία πλήρη φόρτιση, οι μπαταρίες του Leaf χρειάζονται χρόνο 16 ωρών (σε παροχή 3 kW) από οικιακό δίκτυο ή 8 ώρες (σε παροχή 6 kW). Σε ταχυφόρτιση (50 kW), ο χρόνος πληρότητας για το 80% της μπαταρίας προσδιορίζεται στα 40 λεπτά. Ωστόσο θα πρέπει να αναζητήσετε ταχυφορτιστή που να υποστηρίζει την υποδοχή CHAdeMO που διαθέτει μόνο το Leaf.