Σχεδόν 60% των εταιρειών αυτοκινήτων της Κίνας είναι νεοφυείς. Έχουν ιδρυθεί από το 2016 και έπειτα και δραστηριοποιούνται κατά βάση στην ηλεκτροκίνηση, λαμβάνοντας ισχυρές κρατικές ενισχύσεις προκειμένου να αναπτυχθούν. Αυτή είναι η εικόνα όπως περιγράφεται στη σχετική έρευνα που έκανε ιστοσελίδα στο εξωτερικό και είναι αντιστρόφως ανάλογη με την εικόνα που παρουσιάσει η Ευρώπη αλλά και η Αμερική.
99 αυτοκινητοβιομηχανίες
Στην Κίνα αυτή τη στιγμή μπορεί να βρει κανείς 99 εταιρείες που κατασκευάζουν αυτοκίνητα αλλά η κατάσταση ήταν πολύ διαφορετική πριν από 20 χρόνια. Στις αρχές του αιώνα που διανύουμε υπήρχαν 25 φίρμες που ασχολούνταν με το αυτοκίνητο και αυτές στο επίπεδο της αντιγραφής κυρίως, αυτοκινήτων από τις αγορές της Ευρώπης και της Ιαπωνίας, προκειμένου αυτά να πουληθούν στην μικρή αγορά της χώρας.
Μέχρι το 2010 ιδρύθηκαν άλλες 14 εταιρείες και από το 2010 έως και το 2015 προστέθηκαν ακόμη 12, αριθμός που ήταν ήδη ενδεικτικός μιας ανάπτυξης και μιας πολιτικής που ακολουθούταν με συγκεκριμένη στόχευση και σαφή προσανατολισμό.
Από το 2016 όμως αυτό που συνέβη στην Κίνα δεν έχει γίνει σε κανένα άλλο γεωγραφικό κομμάτι του πλανήτη και με κανένα άλλο προϊόν. Η άφιξη του ηλεκτρικού αυτοκινήτου και η δημοτικότητά που το συνόδευσε, σε συνδυασμό με την ισχυρή δέσμευση της κεντρικής κυβέρνησης για τη σωστή τοποθέτησή του, ευνόησε την εμφάνιση ακόμη περισσότερων εμπορικών σημάτων από ό,τι κατά τις προηγούμενες περιόδους.
Από το 2016 έως σήμερα, υπάρχουν πάνω από 50 νέες εταιρείες αυτοκινήτων στην περιοχή, επιτρέποντας στους Κινέζους καταναλωτές να επιλέξουν από συνολικά 99 διαφορετικές φίρμες. Ως εκ τούτου, ο κινεζικός τομέας κατασκευής αυτοκινήτων εκτός του ότι είναι ήδη μεγάλος, είναι και πολύ νέος. Το 58% των εταιρειών αυτοκινήτων αυτή τη στιγμή, είναι ηλικίας μικρότερης των 10 ετών.
6 νέες μάρκες το 2023
Όλο αυτό το διάστημα με το οποίο ασχολήθηκε η έρευνα του Motor1.com περιλάμβανε και αποτυχημένες εταιρείες αυτοκινήτων. Μικρές βιομηχανίες δηλαδή που δεν κατάφεραν να παραμείνουν στην αγορά και είτε έκλεισαν, είτε ενσωματώθηκαν από μεγαλύτερες. Παρόλα αυτά, κάτι τέτοιο δεν φαίνεται να συμβαίνει τα τελευταία χρόνια. Ήδη μέσα στο 2023, το οποίου το πρώτο τετράμηνο ολοκληρώνεται τώρα, έχουν εισαχθεί 6 νέες εταιρείες και μέχρι τον Δεκέμβριο του 2023 αναμένεται να προστεθούν άλλες τρεις.
Στον υπόλοιπο κόσμο εξαφανίζονται μάρκες
Η εικόνα αυτή είναι ακόμη πιο εντυπωσιακή αν αναλογιστεί κανείς τι συμβαίνει στον υπόλοιπο κόσμο. Η GMC έχει χάσει τις πέντε από τις τέσσερις μάρκες που διέθετε τη δεκαετία του 90, ενώ και η Ford δεν βγάζει πλέον αυτοκίνητα της Mercury ή η Chrysler δεν παράγει πλέον αυτοκίνητα των Plymouth και Eagle. Στην Ευρώπη, μάρκες όπως η Rover και η Saab εξαφανίστηκαν, ενώ άλλες όπως η Lancia περιορίστηκαν σε ένα μόνο μοντέλο, πριν κάνουν προσπάθεια αναβίωσης με βάση τα νέα δεδομένα.
Προσπάθειες αναβίωσης έχουν γίνει επίσης για λίγες εταιρείες, πέραν της Κίνας, καθώς αυτές που έχουν προκύψει τα τελευταία χρόνια είναι οι: Alpine, Polestar, Cupra, Genesis, RAM και DS.
Πηγή: www.motor1.com
Διάβασε ακόμη:
- H Honda εξαπολύει ηλεκτρική επίθεση με 3 νέα concepts
- Cupra Tavascan: Ηλεκτρικό coupe SUV με 550 χλμ. αυτονομίας
- George Best: Ένας rock star του ποδοσφαίρου και τα αυτοκίνητά του
- Δεν φτάνει ούτε το Τζόκερ για την Ferrari 275 GTB/4 του Steve McQueen