
Με πιο πρόσφατο το ρεκόρ της Mercedes-AMG ONE στο Nurburgring ξεκινάμε την καταγραφή των ρεκόρ που έχουν σημειωθεί στην πίστα του Nurburgring. Τα 21 χιλιόμετρα του Nordschleife, το οποίο κάποιοι αποκαλούν και "Πράσινη Κόλαση", καθώς είναι ένα παλιό σιρκουί που δεν συγχωρεί λάθη, έχουν μετατραπεί στην πορεία των ετών, ως ένα ιδανικό πεδίο δοκιμών για τις περισσότερες εταιρείες. Ο λόγος είναι πως ένας γύρος στο Ring αντιστοιχεί χιλιομετρικά σε τέσσερις άλλες πίστες, ενώ σε επίπεδο μορφολογίας και απαιτήσεων αντιστοιχεί μάλλον σε περισσότερες από τέσσερις.

Έτσι ακόμη και αν το ζητούμενο μιας εταιρείας δεν είναι οι επιδόσεις, αλλά η ευστάθεια, η αξιοπιστία, η ανθεκτικότητα και η οδική συμπεριφορά, οι δοκιμές στο Nurburgring είναι απολύτως χρήσιμες και πλέον απαραίτητες. Υπάρχουν βέβαια και οι εταιρείες που δίνουν μεγαλύτερη σημασία στον χρόνο που θα χρειαστούν για έναν γύρο στο Nordschleife, έτσι έχουμε καταλήξει τα ρεκόρ εκεί να είναι σπουδαία και άξια διαφήμισης.
Και είναι πολλά…
Το απόλυτο ρεκόρ

Το ταχύτερο αυτοκίνητο στο Nurburgring ανεξαρτήτως κατηγορίας, κίνησης ή τεχνικών χαρακτηριστικών είναι η Porsche 919 Hybrid EVO. Είναι το πρωτότυπο της Porsche για τους αγώνες αντοχής, ξέρεις αγώνες όπως το Le Mans. Ο χρόνος του ήταν 5:19.55 και ο Timo Bernhard που το οδηγούσε, κατέρριψε το ρεκόρ των 6 λεπτών 11 δευτερολέπτων και 13 δεκάτων που κατείχε ο εντυπωσιακός Stefan Bellof με την επίσης αγωνιστική Porsche 956 C.

Ρεκόρ αυτοκινήτου με κίνηση εμπρός
Το ρεκόρ αυτό, αφορά αυτοκίνητα παραγωγής αλλά με την ευρύτερη έννοια. Δηλαδή οι εταιρείες προκειμένου να προωθήσουν συνήθως το hot hatch που έχουν βγάλει, διαμορφώνουν το αυτοκίνητό τους και επισκέπτονται το Nurburgring. Το διαμορφώνουν με αναρτήσεις, φρένα και άλλα εξαρτήματα, αλλά σπάνια με μεγαλύτερες ιπποδυνάμεις, ώστε να υπάρχει η σχετική αναφορά στο αυτοκίνητο δρόμου.

Το ρεκόρ προς το παρόν το κατέχει το Renault Megane R.S. Trophy R σε μια επίσημη προσπάθεια της Renault Sport να πάρει το συγκεκριμένο ρεκόρ από την Honda και το Civic Type-R που το είχε μέχρι εκείνη τη στιγμή. O Γάλλος Laurent Hurgon οδήγησε το Megane στο 7:40.100 και κατέρριψε το ρεκόρ που είχε το Type-R προηγούμενης γενιάς.
Το ταχύτερο οικογενειακό

Καλά, μην φανταστείς πως μιλάμε για Renault Espace ή Fiat Multipla, μιλάμε για γρήγορα sedan που έχουν δοκιμάσει τις τύχες τους στην "Πράσινη Κόλαση". Αυτοκίνητα όπως η Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio η οποία είχε το ρεκόρ μέχρι το 2017 και η Jaguar XE SV Project 8 η οποία της το πήρε τότε. Όμως η επίδοση έπεσε κι άλλο από τότε γιατί η jaguar επέστρεψε το 2019 με το ίδιο αυτοκίνητο, βελτιωμένοι προφανώς και βελτίωσε ακόμη περισσότερο το ρεκόρ της ώστε ο σχετικός πίνακας να γράφει τώρα 7:18.36, που είναι εξαιρετική επίδοση.
Ρεκόρ ηλεκτρικών

Αυτό είναι ένα ρεκόρ που μελλοντικά θα μας απασχολήσει περισσότερο, προφανώς. Το κατέχει το Volkswagen ID. R, το οποίο είναι ηλεκτρικό αγωνιστικό πρωτότυπο και μονοθέσιο και είναι αυτό που έχει και το σχετικό ρεκόρ στο Pikes Peak. Ο ίδιος άνθρωπος ο Romain Dumas οδήγησε το ID.R στο 6:05.34 το οποίο είναι και ρεκόρ ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Διάφορες εξαιρετικές επιδόσεις

Κατά διαστήματα έχουν προκύψει και διαμάχες όσον αφορά το ρεκόρ στο Nurburgring με πιο χαρακτηριστική αυτή του 1996 με την Nissan και το GT-R. Ο χρόνος που είχε ανακοινώσει τότε η εταιρεία ήταν μια επίδοση εκ των κορυφαίων αλλά στην πορεία προέκυψε πως το αυτοκίνητο δεν ήταν απολύτως παραγωγής αλλά έφερε αξεσουάρ που βελτίωναν την επίδοσή του.
Η Mercedes-AMG ONE κατέρριψε το ρεκόρ της Porsche 911 GT2 RS της Manthey, όμως η Mercedes προφανώς δεν είναι άσχετη με το Ring και δεν περίμενε το εξωτικό AMG ONE για να σημειώσει κορυφαία επίδοση. Μόλις δύο χρόνια πριν ο Maro Engel και πάλι είχε οδηγήσει μια Mercedes-AMG GT Black Series στο 6:43.616 το οποίο αποτελούσε ρεκόρ εκείνη την περίοδο και το οποίο "έσπασε" η Porsche. Αυτή την επίδοση, της Black Series, κατέρριψε πριν μερικές εβδομάδες η ολοκαίνουργια Porsche 911 GT3 RS.