Με Porsche 911 στο υψηλότερο ηφαίστειο του κόσμου

H Porsche 911 έχει σημειώσει ορισμένα σπουδαία ρεκόρ στην πορεία της και πλέον έχει φτάσει στην κορυφή του υψηλότερο ηφαιστείου στον κόσμο

Porsche 911 Chile Volcano
Porsche 911 Chile Volcano
Porsche 911 Chile Volcano
Porsche 911 Chile Volcano
Porsche 911 Chile Volcano
Porsche 911 Chile Volcano
Porsche 911 Chile Volcano
Porsche 911 Chile Volcano
Porsche 911 Chile Volcano
Porsche 911 Chile Volcano
Porsche 911 Chile Volcano
Porsche 911 Chile Volcano
Porsche 911 Chile Volcano
Porsche 911 Chile Volcano
Porsche 911 Chile Volcano
Porsche 911 Chile Volcano
Porsche 911 Chile Volcano
Porsche 911 Chile Volcano
Porsche 911 Chile Volcano
Porsche 911 Chile Volcano
Porsche 911 Chile Volcano

Τις ημέρες που εμείς εξερευνούσαμε τις υψηλότερες κορυφές της Ελλάδας, ανεβαίνοντας στον Όλυμπο και οδηγώντας στα 2.453 μ., εκεί που σπάνια φτάνουν αυτοκίνητα, η Porsche ξεκινούσε το δικό της ταξίδι εξερεύνησης και περιπέτειας με δύο Porsche 911 που μέχρι τώρα ήταν μυστικά project. Δύο αυτοκίνητα που μπορούν να πάνε παντού, όπως εξάλλου αποδεικνύει και το γεγονός πως αυτό το ταξίδι extreme αναζήτησης της Porsche, ξεκίνησε από το υψηλότερο ηφαίστειο του κόσμου, το Ojos del Salado στην Χιλή

Porsche 911 Chile Volcano

Ο Romain Dumas σε ρόλο εξερευνητή 

60 χρόνια τώρα, η Porsche 911 ξεπερνάει τα όρια. Στις πίστες, στις ειδικές διαδρομές, στους ανοιχτούς δρόμους. Τώρα το κάνει εκεί όπου δεν υπάρχουν δρόμοι, όπου ο αέρας είναι αραιός και η θερμοκρασία είναι πολύ κάτω από το μηδέν. Εκεί που ούτε τα φυτά δεν μπορούν να επιβιώσουν.

Porsche 911 Chile Volcano

Με επικεφαλής τον Romain Dumas, η Porsche έχει θέσει ως στόχο να εξερευνήσει τα όρια της 911 και έχει επιλέξει ένα από τα πιο δύσκολα μέρη του κόσμου για να ξεκινήσει την περιπέτεια. Τις απόκρημνες πλαγιές του Ojos del Salado, στη Χιλή, το υψηλότερο ηφαίστειο στον κόσμο. O Dumas βεβαίως δεν είναι άμαθος από τα μεγάλα ύψη, γιατί πρέπει να σου θυμίσουμε πως είναι ο κάτοχος του ρεκόρ στο Pikes Peak του Colorado, εκεί που για να φτάσει στα 4.302 μ. της κορυφής, με το ηλεκτρικό VW I.D., χρειάστηκε 07:57.148.

Porsche 911 Chile Volcano

"Αυτή ήταν μια πραγματικά αξέχαστη και ξεχωριστή στιγμή σε ένα μέρος που είναι ταυτόχρονα όμορφο και βάναυσο - υποθέτω ότι οι μόνες μηχανές που υπήρχαν κάπου στον κόσμο ψηλότερα από εμάς σήμερα ήταν αεροσκάφη!", είπε ο 45χρονος Γάλλος πολύπρωταθλητής και συμπλήρωσε, "Για την ομάδα και το αυτοκίνητο ήταν θέμα μάθησης - και αμέσως μετά, το αυτοκίνητο ήταν ευκίνητο και ανθεκτικό. Ήμασταν σκληροί με τους εαυτούς μας και το βάλαμε πραγματικά στα βαθιά για την πρώτη του δοκιμή, ωστόσο ήταν σαν στο σπίτι του", εξήγησε ο Romain Dumas. "Έχουμε τεράστιο σεβασμό για όσους έχουν πάει ψηλότερα. Κανείς δεν έχει δει τόσο πολύ πάγο και χιόνι προς την κορυφή του ηφαιστείου, αλλά παρόλα αυτά ανεβήκαμε πάνω από 6.000 μέτρα, μέχρι το σημείο όπου τα τείχη πάγου και χιονιού σήμαιναν ότι δεν μπορούσαμε να πάμε παραπέρα. Είμαστε πραγματικά υπερήφανοι για το τι είναι ικανό να κάνει το αυτοκίνητο και η ομάδα για πρώτη φορά - ελπίζουμε ότι μπορούμε να υπολογίζουμε σε πολλές ακόμα περιπέτειες στο μέλλον".

Το ταξίδι ξεκινά στη Χιλή 

Porsche 911 Chile Volcano

Στο ηφαίστειο της Χιλής, πραγματοποιήθηκε η πρώτη δοκιμή της ομάδας και των αυτοκινήτων, τα οποία μέχρι τώρα παρέμεναν μυστικά. Κατά συνέπεια, μια Porsche 911 έγινε ένα από τα πολύ λίγα οχήματα οποιουδήποτε είδους που έχουν φτάσει ποτέ σε τόσο ακραίο υψόμετρο. Εξερευνώντας μέχρι τα 6.007 μέτρα, η 911, ανέλαβε να περάσει από πλαγιές με διάσπαρτες κλίσεις καθώς και από πεδία πάγου που δοκίμασαν τις ικανότητες τόσο του αυτοκινήτου όσο και του οδηγούς της, αλλά και της ομάδας, σε θερμοκρασίες που κυμαίνονταν 30 βαθμούς Κελσίου κάτω από το μηδέν και με το μισό διαθέσιμο οξυγόνο στον αέρα σε σχέση με το επίπεδο της θάλασσας. Αδιαπέραστα τείχη εποχιακού χιονιού και πάγου ψηλά κοντά στην κορυφή αποτέλεσαν τα ανώτερα όρια της δοκιμής, η οποία έδωσε μια βασανιστική γεύση για το τι μπορούν να κάνουν τα αυτοκίνητα υπό τις κατάλληλες συνθήκες. Προς το παρόν όμως, η δοκιμή ολοκληρώθηκε - και στην ομάδα υπήρξε ικανοποίηση. 

Ενθουσιασμός και στην Porsche 

Ο Δρ. Frank-Steffen Walliser, Αντιπρόεδρος στην Porsche AG, ανέθεσε το έργο για την προετοιμασία της Porsche 911, στον επικεφαλής μηχανικό, Michael Rösler. "Ήταν μαγικό να κατασκευάσουμε μια 911 όπως δεν την έχει ξαναδεί ο κόσμος - που έγινε δυνατή από μια μικρή ομάδα ενθουσιωδών μηχανικών. Η 911 έχει ήδη αποδειχθεί στην πίστα και, φυσικά, στο δρόμο. Με αυτό το έργο, μετατοπίζουμε την εστίαση εκεί όπου δεν υπάρχουν δρόμοι", δήλωσε ο Rösler, Διευθυντής της σειράς 911. "Δοκιμάζοντας τις θεωρίες μας σημαίνει ότι βρίσκουμε τα πιο σκληρά περιβάλλοντα για να δούμε αν λειτουργούν - και στο ψηλότερο ηφαίστειο του κόσμου, τα καταφέραμε".


Τα ειδικά αυτά αυτοκίνητα για την συγκεκριμένη περιπέτεια και για όσες ανάλογες ακολουθήσουν βασίζονται στην 911 (992) Carrera 4S. Τα αυτοκίνητα διαθέτουν τον εργοστασιακό υπερτροφοδοτούμενο επίπεδο εξακύλινδρο κινητήρα που αποδίδει 443 ίππους σε κανονικές συνθήκες και το αυθεντικό χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων επτά σχέσεων. Η ίδια η 911 αποδείχθηκε εξαιρετική βάση, μέσω του συνδυασμού στιβαρής αλλά ελαφριάς κατασκευής πλαισίου, κοντού μεταξονίου, άφθονης ισχύος και της ικανότητας να ανταπεξέρχεται καλά σε εξαιρετικά μεγάλα υψόμετρα. Από αυτό το σημείο εκκίνησης, οι μηχανικοί στο R&D της Porsche στο Weissach, σε στενή συνεργασία με την Romain Dumas Motorsport, άφησαν τη συνδυασμένη δημιουργικότητά τους να οργιάσει, καθώς εργάστηκαν για να την προετοιμάσουν για τις ειδικές απαιτήσεις του βουνού.

Ειδικός εξοπλισμός για την 911

Porsche 911 Chile Volcano

Τα δύο αυτοκίνητα εξοπλίστηκαν αρχικά με κλωβούς ασφαλείας, καθίσματα από ανθρακονήματα και ζώνες ασφαλείας για να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις ασφαλείας που απαιτεί ένα τέτοιο έργο. Στη συνέχεια, προστέθηκαν άξονες για να αυξηθεί η απόσταση από το έδαφος, που έφτασε έτσι τα 350 mm. Νέες, χαμηλότερες σχέσεις μετάδοσης επιτρέπουν ακριβή, ήπια είσοδο στο γκάζι σε χαμηλές ταχύτητες και λειτουργούν καλά με τα μεγάλα, πρόσφατα τοποθετημένα ελαστικά εκτός δρόμου. Επιπλέον, τα αυτοκίνητα είναι εξοπλισμένα με ειδική ελαφριά, αλλά εξαιρετικά ανθεκτική, προστασία κάτω από το αμάξωμα από ίνες αραμιδίου για να επιτρέπουν να ακομυπούν και να γλιστρούν πάνω σε βράχους.

Porsche 911 Chile Volcano

Προστέθηκε μια συσκευή που ονομάζεται Porsche Warp-Connecter. Αρχικά σχεδιασμένο για εφαρμογές στο motorsport, αποτελεί μηχανικό σύνδεσμο μεταξύ και των τεσσάρων τροχών για να επιτρέπει σταθερό φορτίο στους τροχούς ακόμη και όταν το πλαίσιο υφίσταται ακραίες αρθρώσεις - συμβάλλοντας στη μέγιστη πρόσφυση. Χρησιμοποιήθηκαν χειροκίνητα, διακοπτόμενα μπλοκέ διαφορικά μαζί με ένα προηγμένο σύστημα steer-by-wire. Τέλος, προστέθηκε ένα βαρούλκο στο μπροστινό μέρος του αυτοκινήτου, όπου το αμάξωμα διαμορφώθηκε, ώστε να υπάρχει χώρος για τους τροχούς και τα ελαστικά εκτός δρόμου πλάτους 310 mm. Το σύστημα ψύξης έπρεπε επίσης να μετακινηθεί προς τα πάνω για να μπορέσει το αυτοκίνητο να αντιμετωπίσει πιο ακραία εκτός δρόμου τμήματα χωρίς το φόβο ζημιάς. Ως τελική πινελιά, το αμάξωμα ολοκληρώθηκε με δύο ξεχωριστά χρώματα - το ένα με το ίδιο χρώμα της Porsche Motorsport που κοσμεί το αγωνιστικό 963 LMDh και ένα δεύτερο με θέμα την 911 που σχεδιάστηκε από την ομάδα styling στο Weissach.

Porsche 911 Chile Volcano

"Πάνω από 30 χρόνια πριν, μια ομάδα μηχανικών της Porsche τοποθέτησε τετρακίνηση σε μια 911 για να εξερευνήσει το "τι θα γινόταν αν;" - και είμαι περήφανος που αυτή η φυσική περιέργεια και η επιθυμία των μηχανικών να εξερευνήσουν τα όρια, να δοκιμάσουν νέες ιδέες και πάνω απ' όλα να εμπνεύσουν, είναι ζωντανή και καλή", δήλωσε ο Walliser. "Έργα όπως αυτό είναι ζωτικής σημασίας για το ποιοι είμαστε στην Porsche. Καθώς ξεκινούσε το ταξίδι της, η ομάδα κυριολεκτικά στόχευε ψηλά στον ουρανό. Η πρώτη από αυτές που ελπίζω να είναι πολλές περιπέτειες".

Best of Network