Πόσο καιρό νομίζεις ότι έχεις για να διαβάζεις τέτοιες ειδήσεις; Ή, αν είσαι προνομιούχος, για πόσο χρόνο ακόμα θα μπορείς να έχεις τέτοιες επιλογές όταν μπαίνεις σε μια έκθεση αυτοκινήτων; Όχι πολύ, ας συμφωνήσουμε. To Ford Focus είναι ένα από τα σημαντικότερα μοντέλα στην ιστορία της Ford. To Ford Focus ST είναι από τις σημαντικότερες εκδόσεις στο δικό μας, στρατευμένο μυαλό, αν και βρίσκεται λίγο πιο κάτω από την RS, η παραγωγή της σταμάτησε στο προηγούμενο μοντέλο, χαμένη στη μαύρη τρύπα των εκπομπών ρύπων. Ναι, αυτή που έχει καταπιεί πολλές εκδόσεις κι ακόμη περισσότερα μοντέλα τα τελευταία χρόνια.
Η Ford ωστόσο, αποφάσισε να μας χρυσώσει το χάπι και ανακοίνωσε το πακέτο "Track Pack”, που "αναβαθμίζει ακόμα περισσότερο τις επιδόσεις του Ford Focus ST στην πίστα”. Γιατί αν έχεις αγοράσει ST και δεν ξέρεις τι σημαίνει track day, εσύ χάνεις.
Το εργοστασιακό πακέτο έχει εξελιχθεί από την Ford Performance και δοκιμάστηκε τόσο στις εγκαταστάσεις δοκιμών της εταιρίας, αλλά σιγά που δεν θα είχε δοκιμαστεί και στο στο Nürburgring. Διατίθεται δε αποκλειστικά για τη συγκεκριμένη έκδοση, το Focus RS με τις πέντε πόρτες, τον κινητήρα των 2,3 λίτρων και 280 ίππων. Και αν η μνήμη σου έχει βραχυκυλώσει από το πολύ ρεύμα της εποχής, να σου θυμίσουμε ότι πρόκειται για ένα μοτέρ βενζίνης της πολυβραβευμένης σειράς EcoBoost, με twin scroll turbo που έχει τσακωθεί με την υστέρηση. Το Tarck Pack, λοιπόν, περιλαμβάνει ρυθμιζόμενη ανάρτηση, ελαφρύτερους αλουμινένιους τροχούς, μεγαλύτερους δίσκους εμπρός (363 mm έναντι 330 mm), δαγκάνες της Brembo (σε κόκκινο χρώμα) και "ειδική” έκδοση ελαστικών Pirelli P Zero Corsa.
Ο Stefan Muenzinger (Manager της Ford Performance Ευρώπης) δηλώνει ότι "Το νέο μας Focus ST Track Pack συνδυάζει υψηλών προδιαγραφών εξαρτήματα που καθιστούν το καυτό χάτσμπακ πραγματικά ικανό για την πίστα για τους λάτρεις της οδήγησης", κι όσο κι αν τέτοιες ανακοινώσεις εξυπηρετούν πρωτίστως επικοινωνιακούς σκοπούς, κρίνοντας από το ποιόν του "απλού” ST, νομίζουμε ότι κρύβεται αρκετή ουσία σ' αυτές τις λέξεις.
Ακόμα και το γεγονός των ελαφρύτερων -κατά 10%- τροχών δεν είναι αμελητέο, γιατί, μην ξεχνάς ότι οι ζάντες αποτελούν μέρος της μη αναρτώμενης μάζας και ό,τι βάρος εξοικονομείται έχει πολλαπλάσιο όφελος στα δυναμικά χαρακτηριστικά λόγω της περιορισμένης αδράνειας. Η ανάρτηση είναι προϊόν συνεργασίας με την KW Automotive και ρυθμίζεται σε σχέση με τη συμπίεση και την επαναφορά, αυτά τα ψιλά γράμματα που οι μερακλήδες θα διαβάσουν προσεκτικά πριν μπουν στην πίστα. Επίσης, το Ford Focus ST "Track Pack", είναι κατά 10 mm χαμηλότερο κάτι που ευνοεί το κέντρο βάρους.
Καλά όλα τα παραπάνω, αλλά η αλήθεια είναι ότι στα track days, τον δεύτερο ρόλο μετά τον κινητήρα θα συνεχίσει να παίζει το γνωστό μηχανικό ελεγχόμενο διαφορικό eLSD με την εκπληκτική απόδοση, που -επίσης- ρυθμίζεται από τα drive modes, μαζί με άλλες παραμέτρους (τιμόνι, απόκριση, συστήματα ελέγχου ευστάθειας και πρόσφυσης). Και, αυτά, δεν είναι ψιλά γράμματα.