Τα Ford Mustang είναι γνωστά για πολλά πράγματα -εξαιρούμε ότι μόλις παρουσιάστηκε η 7η γενιά Mustang. Για παράδειγμα, για την εφεύρεση ολόκληρης της έννοιας του pony car. Επίσης το τραγούδι του Wilson Pickett που έχει παίξει κάθε μπάντα σε μπαρ κάποια στιγμή -ξέρεις το "Mustang Sally". Ή για την ταινία "Bullitt". Αυτό για το οποίο είναι μάλλον λιγότερο διάσημη -εκτός αν είσαι Αμερικανός, φυσικά- είναι η παρουσία της σε πίστες αγώνων.Αλλά αυτό μάλλον μοιάζει με προτεραιότητα για τη νέα Mustang Dark Horse.
Τι διαφορετικό έχει από μια "απλή" Mustang;
Μια γρήγορη αναφορά στις προσθήκες Dark Horse -ψυγείο λαδιού μετάδοσης, ψυγείο πίσω άξονα, βοηθητικό ψυγείο κινητήρα και γενικά καλύτερη ψύξη παντού -όλα δείχνουν ότι πρόκειται για μια Mustang φτιαγμένη για πίστα.
Και όταν οι μηχανικοί της Mustang αρχίζουν να μιλούν για "βελτιωμένη αεροτομή" και "αγωγούς NACA για ψύξη των φρένων", είμαστε σίγουροι ότι καταλαβαίνουμε την πρόθεσή τους. Αλλά, σε περίπτωση που δεν έχεις πειστεί, θα παραθέσουμε απευθείας την επίσημη δήλωση της Ford: "Το Dark Horse S είναι σχεδιασμένο για τους λάτρεις της πίστας το Σαββατοκύριακο, ενώ το Dark Horse R έχει αναπτυχθεί για αγώνες". Ναι, αυτό μοιάζει αρκετά ξεκάθαρο.
Τι είναι -πιο αναλυτικά- αυτό που κάνει μια Mustang πίστας;
Λοιπόν, ξεκινώντας με έναν V8 5,0 λίτρων και 500 ίππων, καταλαβαίνεις ότι είναι α) αρκετά ταιριαστή με τη Mustang και β) η ισχύς είναι υπεραρκετή για να διασκεδάσετε σοβαρά. Ο αναβαθμισμένος Coyote V8 διαθέτει διπλά σώματα γκαζιού, νέα ρύθμιση ECU και τις μπιέλες από την κτηνώδη Shelby GT500. Το οποίο, αν σκεφτούμε λίγο τα πράγματα, μάλλον αισθανόμαστε ότι οι 500 ίπποι είναι περισσότερο ένα σημείο εκκίνησης για αυτόν τον V8 παρά ένας τελικός προορισμός. Και πιθανότατα έχει κάτι να κάνει με την homologation για αγώνες.
Σε κάθε περίπτωση, η μεταφορά των 500 περίπου ίππων στο δρόμο είναι δουλειά ενός εξατάχυτου μηχανικού κιβωτίου Tremec (μοναδικό στο Dark Horse) και ενός διαφορικού περιορισμένης ολίσθησης Torsen. Η Ford προσφέρει επίσης το αυτόματο κιβώτιο 10 σχέσεων, αλλά αυτό φαίνεται μάλλον εκτός θέματος.
H ανάρτηση της Ford Performance και η ενεργή ανάρτηση MagneRide θα πρέπει να διασφαλίσουν ότι το Dark Horse δεν θα είναι δαίμονας στην ευθεία του pit και βλάκας παντού αλλού, υποβοηθούμενο από τα φρένα Brembo με έξι έμβολα και τις φαρδιές ζάντες που είναι στάνταρ. Θα παραδίδεται με ελαστικά Pirelli PZ4, αλλά καθώς οι άνθρωποι του track day έχουν ήδη τις προτιμήσεις τους από αυτή την άποψη, είμαστε περισσότερο από λίγο περίεργοι για το πόσο καιρό θα παραμείνουν τα PZ4.
Εξίσου περίεργο είναι και το προαιρετικό πακέτο Handling Package του Dark Horse - πιο σκληρά ελατήρια, μεγαλύτερα ψαλίδια, φαρδύτεροι κατά μία ίντσα τροχοί με ελαστικά Pirelli Trofeo και πίσω πτέρυγα με κανονικό πτερύγιο Gurney -δεδομένου του προορισμού του.
Το Dark Horse, ωστόσο, μάλλον ξεπερνάει το μέσο πακέτο επιλογών, προσφέροντας από το εργοστάσιο μια κανονική Mustang μόνο για πίστα. Ή, πιο συγκεκριμένα, δύο. Το Dark Horse S είναι μια πλήρως απογυμνωμένη, έτοιμη για πίστα Mustang με όλο το απαραίτητο κιτ ασφαλείας, καθώς και ρυθμιζόμενη πίσω πτέρυγα, αμορτισέρ Multimatic DSSV και ακόμη και περιοριστή ταχύτητας pit. Ανεβείτε στην Dark Horse R και θα αποκτήσετε δεξαμενή καυσίμου μεγάλης εμβέλειας και τροχούς Ford Performance.
Και καταλαβαίνουμε επίσης τι θέλει να κάνει η Ford. Εκτός του ότι είναι ένα φοβερό αυτοκίνητο για track days, το Dark Horse είναι το εφαλτήριο για τη μεγάλη προώθηση του μηχανοκίνητου αθλητισμού της Ford τα επόμενα χρόνια. Μια νέα έκδοση της Mustang για τα Αυστραλιανά Supercars θα έρθει το επόμενο έτος, ενώ θα ακολουθήσουν νέες Mustang για το NASCAR και το τμήμα Factory X της NHRA, ενώ μια Mustang GT3 IMSA με εργοστασιακή υποστήριξη θα τρέξει στη Daytona το 2024. Η Ford προσφέρει επίσης εκδόσεις πελατών της Mustang της κατηγορίας GT3, καθώς και μία ομολογκασμένη για GT4.