Ψήφος εμπιστοσύνης της BMW στο υδρογόνο

Δια στόματος του CEO της εταιρείας Oliver Zipse, η BMW δηλώνει έτοιμη να συμπεριλάβει και εκδόσεις με υδρογόνο στα μελλοντικά της μοντέλα, ακόμη και συνδυαστικά με την ηλεκτρική ενέργεια.

BMW iX5 Hydrogen

Ο διευθύνων σύμβουλος της BMW, Oliver Zipse, ήταν σαφής στην ομιλία του με αφορμή την ανακοίνωση των οικονομικών αποτελεσμάτων της εταιρείας του, αναφορικά με την πορεία που θα ακολουθήσει η BMW στο προσεχές μέλλον. "Κατά την άποψή μας, το υδρογόνο είναι το κομμάτι του παζλ που λείπει και μπορεί να συμπληρώσει την ηλεκτροκίνηση, σε μέρη όπου τα ηλεκτρικά συστήματα κίνησης με μπαταρία δεν μπορούν να κερδίσουν έδαφος", δήλωσε ο Zipse.

Και η BMW βλέπει υδρογόνο

Το υδρογόνο δεν είναι κάτι καινούργιο ως εναλλακτική μορφή καυσίμων, ωστόσο στο debate με την ηλεκτρική ενέργεια φάνηκε ξεκάθαρο πως ήρθε δεύτερο. Αυτό όμως δεν σημαίνει πως ξεχάστηκε κιόλας. Η τοποθέτηση του Zipse είναι μια ξεκάθαρη απόδειξη πως το υδρογόνο, μπορεί να λειτουργήσει συμπληρωματικά στην εποχή του πλήρους εξηλεκτρισμού της αυτοκίνησης. Ειδικά στην περίπτωση της BMW, η είδηση είναι πως το νέο πάτωμα Neue Klasse (Νέα Κατηγορία) που βρίσκεται σε εξέλιξη, θα μπορεί να περιλαμβάνει και εκδόσεις υδρογόνου, εκτός από τις εκδόσεις με μπαταρίες.

BMW iX5 Hydrogen

Τα πρώτα μοντέλα που θα βασίζονται στην πλατφόρμα Neue Klasse, αναμένεται να κυκλοφορήσουν το 2025 και αρχικά θα περιλαμβάνουν ένα σεντάν παρόμοιο σε διαστάσεις με την Σειρά 3 και ένα "σπορ SUV", δήλωσε ο Zipse κατά τη διάρκεια της ομιλίας του. Για να προσθέσει πως "θα μπορούσαμε επίσης να φανταστούμε ένα σύστημα κίνησης υδρογόνου για αυτή τη νέα γενιά οχημάτων".

Το 2023 θα δούμε την iΧ5 Hydrogen 

Η BMW θα ξεκινήσει στο τέλος του 2022 την περιορισμένη παραγωγή μιας έκδοσης του SUV X5 με κυψέλες καυσίμου υδρογόνου, με την ονομασία iX5 Hydrogen. Πρόκειται για την έκδοση παραγωγής του πρωτότυπου που έκανε την εμφάνισή του στην έκθεση κινητικότητας στο Μόναχο το 2021. Η iX5 Hydrogen συνδυάζει κυψέλες καυσίμου υδρογόνου με μια μπαταρία, για να δώσει συνδυαστική ισχύ 374 ίππων. Το γέμισμα των δεξαμενών διαρκεί 3-4 λεπτά, σύμφωνα πάντοτε με την BMW, ενώ η εξέλιξη της εν λόγω έκδοσης, χρηματοδοτήθηκε εν μέρει από τη γερμανική κυβέρνηση.

Αυτή τη στιγμή, η BMW αποτελεί τον μεγαλύτερο υποστηρικτή του υδρογόνου μεταξύ των γερμανικών αυτοκινητοβιομηχανιών, καθώς σχεδιάζει την πορεία της προς την εποχή των μηδενικών εκπομπών ρύπων. Οι υπόλοιπες γερμανικές εταιρείες, φάνηκε πως είναι λιγότερο ενθουσιώδεις για το υδρογόνο, λόγω του υψηλού κόστους του και των περιορισμένων προς το παρόν υποδομών ανεφοδιασμού. Νωρίτερα μέσα στο 2020, η Mercedes δήλωσε ότι θα σταματήσει την ανάπτυξη του SUV με κυψέλες καυσίμου GLC F-Cell.

BMW iX5 Hydrogen

Ένα επίσης σημαντικό στοιχείο αναφορικά με το πάτωμα Neue Klasse, είναι η ευελιξία του, από τη στιγμή που ενώ η BMW αναφέρει πως θα χρησιμοποιείται αποκλειστικά σε ηλεκτρικά μοντέλα, θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί και για εκδόσεις με υδρογόνο. Αξίζει να σημειωθεί, πως οι υποστηρικτές των εκδόσεων υδρογόνου, λένε ότι η τεχνολογία αυτή είναι κατάλληλη για βαρύτερα οχήματα όπως τα SUV, που χρησιμοποιούνται συχνά για μακρινά ταξίδια και θα χρειάζονταν ένα μεγάλο και ακριβό πακέτο μπαταριών για να φτάσουν την αυτονομία των μικρότερων πλήρως ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Η BMW αναμένει ότι περισσότερες από τις μισές πωλήσεις της παγκοσμίως μέχρι το τέλος της δεκαετίας, θα προέρχονται από οχήματα που θα χρησιμοποιούν την πλατφόρμα Neue Klasse.

Best of Network