Γιατί η Toyota δεν έχει μεγάλη γκάμα αμιγώς ηλεκτρικών

Πώς απαντά η εταιρεία στην κριτική που δέχεται ότι έχει μείνει πίσω στην ηλεκτροκίνηση

Toyota bZ4X

Δεν είναι η πρώτη φορά που μια ιαπωνική εταιρεία δέχεται κριτική για την περιορισμένη γκάμα αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Toyota, Nissan, Honda και Mitsubishi έχουν 1 έως 2 αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα στην γκάμα τους -φαντάσου ότι Mercedes, Volkswagen και BMW έχουν ήδη μεγάλη γκάμα αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Αυτήν την στιγμή η Toyota έχει μόνο ένα αμιγώς ηλεκτρικό στην γκάμα της -το Toyota bZ4X που παρουσιάστηκε στην Ευρώπη μέσα Ιουνίου- αλλά ακόμη και αυτό δεν διατίθεται προς πώληση και είναι μόνο για leasing. (update: στην Ελλάδα θα πωλείται κανονικά).Όμως αξίζει να τονίσουμε ότι δεν μόνον οι Ιάπωνες που αντιδρούν με τον τρόπο τους στην "ηλεκτροπληξία". Πρόσφατα το λόμπι της ιταλικής αυτοκινητοβιομηχανίας αντέδρασε ενώ ίσως και η επικείμενη αποχώρηση της Stellantis από την ACEA να έχει σχέση με την ψηφοφορία στην Ευρωβουλή για κατάργηση των συμβατικών αυτοκινήτων από το 2035.

Η Toyota απαντά στην κριτική 

Η Toyota αντιτάχθηκε στους επικριτές που λένε ότι άργησε να αγκαλιάσει τα ηλεκτρικά οχήματα, υποστηρίζοντας ότι έπρεπε να προσφέρει μια ποικιλία κινητήριων μονάδων για να ταιριάζει σε διαφορετικές αγορές και πελάτες.

Στην ετήσια γενική συνέλευσή της, η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο -βάσει πωλήσεων- τόνισε ότι η θέση της είναι να επιμείνει σε τεχνολογίες όπως το υδρογόνο και τα υβριδικά.

Toyota Prius

Η Toyota, που κάποτε ήταν το αγαπημένο προϊόν των οικολόγων για το  υβριδικό Prius, δέχεται πυρά από ορισμένους επενδυτές για τη μη σταδιακή κατάργηση των βενζινοκίνητων αυτοκινήτων και για τις πιέσεις που ασκεί σε θέματα κλιματικής πολιτικής.

"Ο στόχος είναι η ουδετερότητα ως προς τον άνθρακα", δήλωσε ο επικεφαλής τεχνολογίας της Toyota Masahiko Maeda στη συνεδρίαση, απαντώντας σε ερωτήσεις που υποβλήθηκαν. Ωστόσο, "οι πελάτες πρέπει να επιλέξουν", δήλωσε ο Maeda, προκειμένου να διαδοθούν τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα. "Μια ποικιλία επιλογών θα πρέπει να είναι διαθέσιμη και η αυτοκινητοβιομηχανία δεν θα πρέπει να τις περιορίσει", τόνισε μεταξύ άλλων.

Toyota Corolla Cross Η2 Concept
Το πρωτότυπο υδρογόνου Toyota Corolla Cross Η2

Η Toyota υποστηρίζει ότι τα υβριδικά εξακολουθούν να έχουν νόημα σε αγορές όπου η υποδομή δεν είναι έτοιμη να υποστηρίξει την ταχύτερη μετάβαση στα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα και διερευνά τη βιωσιμότητα των πράσινων καυσίμων για τα αυτοκίνητα με κινητήρα εσωτερικής καύσης, συμπεριλαμβανομένου του υδρογόνου. Άλλωστε είδες πρόσφατα πόσο σοβαρά παίρνει το υδρογόνο η εταιρεία με το Toyota Corolla Cross Η2 Concept.

Υπάρχει ένα χάσμα μεταξύ της Toyota, η οποία προσεγγίζει την απαλλαγή από τον άνθρακα με "ρεαλιστικό" τρόπο, και των περιβαλλοντικών ομάδων που ζητούν άμεση δράση, δήλωσε ο Seiji Sugiura, ανώτερος αναλυτής στο Tokai Tokyo Research Institute. Ο ίδιος τόνισε ότι οι θέσεις αυτές (της Toyota) δεν είναι αντιφατικές, προσθέτοντας ότι η Toyota εργάζεται για τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου από το στάδιο της παραγωγής των οχημάτων.

Με πληροφορίες από Automotive News

Best of Network