Έχουμε αναφέρει -πρόσφατα εδώ- ότι αρκετοί ιάπωνες κατασκευαστές αυτοκινήτων (όπως η Nissan και η Mitsubishi) δεν έχουν δείξει ακόμα την μεγάλη τους δύναμη και τεχνογνωσία στον τομέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Είναι περίεργο για τους "καθοδηγήτες της τεχνολογίας" αλλά συμβαίνει.
Γιατί η Ιαπωνία δεν πρωτοστατεί στα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα
Οι Ιάπωνες είναι ακόμα διστακτικοί ως αγοραστές και διακατέχονται από πολλές αμφιβολίες, με βασικότερες την αυτονομία και την αξιοπιστία των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Αυτός είναι ένας από τους λόγους που η Toyota πρόσφατα αποφάσισε να κυκλοφορήσει το Toyota bZ4x μόνο με leasing και όχι αγορά - τη στιγμή που τα Tesla αλωνίζουν στους δρόμους του Τόκιο.
Nissan Sakura και Mitsubishi eK X μπαίνουν στο παιχνίδι
Η Nissan και η Mitsubishi όμως αποφάσισαν να κάνουν ένα σημαντικό βήμα στα σχέδιά τους για την αύξηση της παραγωγής ηλεκτρικών οχημάτων με την έναρξη της κατασκευής ενός ζεύγους από κοινού αναπτυγμένων μίνι ηλεκτροκίνητων οχημάτων για την ιαπωνική αγορά -προς το παρόν.
Το Nissan Sakura και το Mitsubishi eK X (ακούγεται σαν το όνομα που έχει δώσει ο Elon Musk σε ένα παιδί του), στοχεύουν να αξιοποιήσουν την τεράστια εγχώρια ζήτηση στην κατηγορία των μίνι αυτοκινήτων. Τα μίνι αυτοκίνητα αποτελούν περίπου το 40%των ιαπωνικών πωλήσεων. Αλλά τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν πενιχρή παρουσία, αντιπροσωπεύοντας μόλις το 1,7% της συνολικής ιαπωνικής ζήτησης επιβατικών αυτοκινήτων.
Οι νέοι παίκτες και ο ανταγωνισμός
Οι νέες συμμετοχές έρχονται να προστεθούν στο διθέσιο C+Pod της Toyota ως τα μόνα μίνι αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα στην αγορά επιβατικών. Η Mitsubishi πουλάει επίσης ένα πλήρως ηλεκτρικό επαγγελματικό όχημα που ονομάζεται Minicab MiEV.
Το Nissan Sakura είναι η πρώτη αμιγώς ηλεκτρική είσοδος της Nissan στην κατηγορία. Η Mitsubishi ήταν πρωτοπόρος στην τεχνολογία με το i-MiEV, ένα EV μίνι αυτοκίνητο που έχει πλέον καταργηθεί και κυκλοφόρησε το 2010.
Η Honda δήλωσε τον Απρίλιο ότι αναπτύσσει επίσης μια νέα πλατφόρμα EV που στοχεύει στην κατηγορία των μίνι οχημάτων.
Για τη Nissan, το Sakura είναι το τρίτο αμιγώς EV στην γκάμα της μετά το Leaf και το Ariya που κυκλοφόρησε πρόσφατα. Το Sakura είναι ένας δυνητικός παίκτης μεγάλων πωλήσεων στην Ιαπωνία, βοηθώντας τη Nissan να επιτύχει τον στόχο της για ηλεκτροκίνηση στο 40% της γκάμας της παγκοσμίως μέχρι το 2026.
Η Nissan επενδύει 2 τρισεκατομμύρια γιεν (14,7 δισεκατομμύρια ευρώ) τα επόμενα πέντε χρόνια για την ηλεκτροκίνηση 23 μοντέλων μέχρι το 2030, συμπεριλαμβανομένων 15 αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων, δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος Makoto Uchida.
Τι ξέρουμε για τα Nissan Sakura και Mitsubishi eK X
Το πεντάθυρο, τετραθέσιο Sakura διαθέτει μπαταρία ιόντων λιθίου 20 kWh και κινητήρα 47 kW. Καλύπτει μια αυτονομία 180 χιλιομέτρων με βάση τον κύκλο WLTC Ιαπωνίας.
Παρόλο που η εμβέλεια είναι μικρή σε σύγκριση με τα μεγαλύτερα EV που κυκλοφορούν σήμερα στην αγορά, η Nissan λέει ότι οι επιδόσεις του Sakura είναι "ιδανικές για καθημερινή χρήση", ειδικά στα αστικά κέντρα της χώρας.
Μετά από μια επιδότηση 550.000 γιεν (4.000 ευρώ), το Sakura ξεκινά από 1,78 εκατομμύρια γιεν (13.160 ευρώ), όταν αρχίσει η πώλησή του αυτό το καλοκαίρι.
Το Mitsubishi eK X έχει τις ίδιες προδιαγραφές κινητήρα, μπαταρίας και εμβέλειας. Η προσθήκη του φέρνει ένα EV επιβατικό αυτοκίνητο στη γκάμα της Mitsubishi, μετά τη σταδιακή κατάργηση του i-MiEV. Η Mitsubishi ήταν ένας από τους πρώτους που δραστηριοποιήθηκε στα EV, αλλά τα τελευταία χρόνια έχει στρέψει την προσοχή της στα plug-in υβριδικά.
Το Sakura μοιράζεται την ίδια κομψή, σύγχρονη σχεδίαση με το Ariya, ενώ το Mitsubishi eK X παίρνει το στιβαρό εμπρόσθιο τμήμα της μάρκας σε σχήμα Χ που είδαμε στο επανασχεδιασμένο crossover Outlander.
Και τα δύο οχήματα κατασκευάζονται στο εργοστάσιο συναρμολόγησης Mizushima της Mitsubishi στη δυτική Ιαπωνία στο πλαίσιο της κοινοπραξίας NMKV Co. των εταιρειών για την κατασκευή μίνι οχημάτων.