Mini: Προσωρινά χωρίς μηχανικό κιβώτιο

Στην περίπτωση της Mini, τα προβλήματα στην αλυσίδα εφοδιασμού διαμορφώνουν την κατάσταση ως εξής: λιγότερες εκδόσεις και επιλογές προαιρετικού εξοπλισμού και καθόλου χειροκίνητα κιβώτια

Mini Cooper JCW

H υπομονή είναι αρετή. Ειδικά σε περίπτωση που θέλεις να αγοράσεις Mini με χειροκίνητο κιβώτιο. Η κρίση ημιαγωγών και ο πόλεμος στην Ουκρανία έχουν πλήξει τις αλυσίδες ανεφοδιασμού, με τον κλάδο του αυτοκινήτου να αποτελεί μια από τις παράπλευρες απώλειες. Η περίπτωση της Mini, αποδεικνύει πως τα προβλήματα στην αγορά δεν έχουν να κάνουν αποκλειστικά με τους χρόνους παράδοσης, αλλά σε ορισμένες αγορές μπορεί να πάρουν και πιο συγκεκριμένη μορφή.

Σε αντίθεση με άλλους κατασκευαστές που επέλεξαν να αφήσουν ημιτελή αυτοκίνητα να στοιβάζονται σε αποθήκες, η Mini επέλεξε να να παραδώσει στους πελάτες της όσα περισσότερα μοντέλα μπορεί να κατασκευάσει. Αυτό είχε σαν συνέπεια να μειώσει τον αριθμό των εκδόσεων εξοπλισμού, καθώς και ορισμένα χαρακτηριστικά όπως το μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων στα μοντέλα της. Θεωρητικά, όλα αυτά έχουν προσωρινό χαρακτήρα.

Mini Cooper JCW

Ακούγεται απόλυτα λογικό ως επιλογή για μια εταιρεία, να μειώσει τον αριθμό των εκδόσεων και τον κατάλογο των διαθέσιμων στοιχείων προαιρετικού εξοπλισμού σε μια δύσκολη περίοδο. Στην περίπτωση της Mini βέβαια, τα πράγματα δεν είναι και τόσο απλά, καθώς πρόκειται για μία εταιρεία που έχει κάνει σημαία της την εξατομίκευση των μοντέλων της. Αν και οι αλλαγές που κάνει στον τομέα των προσφερόμενων εκδόσεων, οφείλονται σε προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι προμηθευτές ηλεκτρονικών εξαρτημάτων, η ουσία είναι πως η Mini χάνει ένα μικρό μέρος από το συγκριτικό της πλεονέκτημα, ενώ γίνεται ακόμη πιο ακριβή.

Mini Cooper JCW

Πώς προκύπτει αυτό; από το γεγονός ότι οι βασικές εκδόσεις εξοπλισμού καταργούνται προσωρινά σε κάποιες αγορές, με αποτέλεσμα το φτηνότερο Mini που μπορείς να αγοράσεις, να είναι σημαντικά ακριβότερο από πριν. Το οποίο συν τοις άλλοις, δεν μπορείς να αποκτήσεις και με χειροκίνητο κιβώτιο. Μπορεί η τάση στην αγορά να ευνοεί την εξάπλωση των αυτόματων κιβωτίων, αλλά όσο μία μάρκα επενδύει στη διάσταση fun to drive, τόσο το χειροκίνητο κιβώτιο θα αποτελεί επιλογή μερίδας των αγοραστών της.

Στην περίπτωση της Mini, αυτή η μερίδα μόνο αμελητέα δεν είναι. Ενδεικτικά, υπάρχουν αγορές που το 40% των πωλήσεων της κορυφαίας έκδοσης JCW, αφορούν σε μηχανικό κιβώτιο. Η ιδέα λοιπόν πως η απόφαση της Mini να μην το διαθέτει ως επιλογή, βασίζεται στη λογική ουδέν μονιμότερο του προσωρινού, μάλλον δεν φαίνεται να κερδίζει έδαφος. Θα πρέπει να θεωρείται βέβαιο πως κάποια στιγμή, το χειροκίνητο κιβώτιο θα επιστρέψει. Με την προϋπόθεση πως η κατάσταση στην αγορά θα ομαλοποιηθεί νωρίτερα από τα 8 χρόνια που θα χρειαστούν μέχρι τον πλήρη εξηλεκτρισμό της γκάμας της Mini.

Best of Network