
Η ευρωπαϊκή τριπλέτα αγώνων στην F1 ολοκληρώνεται με την επίσκεψη στην πίστα της Βαρκελώνης. Στους δύο προηγούμενους αγώνες Red Bull και McLaren πήραν από μία νίκη με τους Verstappen και Norris αντίστοιχα και μένει τώρα να δούμε σε μια από τις πιο γνωστές πίστες του πρωταθλήματος ποιος θα καταφέρει να κάνει το 2-1 σε αυτή την κόντρα, ή αν θα προκύψει νίκη από αλλού.

Αυτό το τελευταίο μοιάζει δύσκολο καθώς τόσο η Ferrari όσο και η Mercedes δείχνουν πως ενώ είναι πολύ κοντά, χάνουν στις λεπτομέρειες από τις δύο πρωτοπόρες ομάδες, αλλά τα επιμέρους χαρακτηριστικά οποιασδήποτε πίστας παίζουν πάντα τον ρόλο τους. Στην Βαρκελώνη το θεωρητικό προβάδισμα ανήκει παραδοσιακά στις ομάδες που καταφέρνουν να έχουν μια ιδανική ισορροπία στο set up των μονοθεσίων τους και φέτος αυτή που το δείχνει αυτό το χαρακτηριστικό είναι αναμφίβολα η McLaren.
Η κυριαρχία της ομάδας έχει αναγκάσει τους υπόλοιπους να προσαρμόσουν αντιστοίχως τους στόχους τους, έτσι η Red Bull ακόμη δεν έχει χάσει την επαφή της με την διεκδίκηση του τίτλου γιατί όπως συμβαίνει πολύ συχνά στην F1 μετά τον μέσον του πρωταθλήματος και με τις αναβαθμίσεις των μονοθεσίων, η ψαλίδα της διαφοράς με τον πρώτο μειώνεται.
Ειδική οδηγία
Από τη FIA έχει ανακοινωθεί τεχνική οδηγία που αυστηροποιεί τον έλεγχο της κάμψης στις εμπρός αεροτομές. Η επιτρεπόμενη κάμψη μειώνεται από 15mm σε 10mm στα άκρα και από 5mm σε 3mm στα άνω στοιχεία της αεροτομής, γεγονός που συνεπάγεται αύξηση της ακαμψίας έως και 66% σε ορισμένες περιπτώσεις. Οι ομάδες έχουν ήδη αναγκαστεί να επανασχεδιάσουν τις αεροτομές τους για να περάσουν τις νέες, πιο απαιτητικές δοκιμές, και η αλλαγή αυτή ενδέχεται να επηρεάσει την απόδοση των μονοθεσίων και τις ισορροπίες δυνάμεων.
Some incredible storylines and results in this period 💪#F1 #SpanishGP pic.twitter.com/XnjKSFqFDs
— Formula 1 (@F1) May 28, 2025
Η πίστα της Καταλονίας είναι γνώριμη σε οδηγούς και ομάδες, καθώς στο παρελθόν φιλοξενούσε δοκιμές εξέλιξης. Έχει μήκος 4.657 μέτρα και το σχήμα της θυμίζει τιμόνι F1. Το 2016, ο Max Verstappen πέτυχε εδώ την πρώτη του νίκη, στην παρθενική του εμφάνιση με τη Red Bull, εκμεταλλευόμενος τη διπλή εγκατάλειψη των Mercedes έπειτα από μεταξύ τους σύγκρουση. Την πενταετία 2017–2021 κυριάρχησε ο Hamilton, ενώ τα τελευταία τρία χρόνια επικράτησε ο Verstappen. Φέτος, ωστόσο, τα πράγματα είναι απρόβλεπτα. Η κατάταξη στις δοκιμές ενδέχεται να αναδείξει την ομοιομορφία μεταξύ των μονοθεσίων των ίδιων ομάδων, καθώς σε αυτή την πίστα η αεροδυναμική απόδοση και η ισχύς της υβριδικής μονάδας είναι καθοριστικοί παράγοντες.
Ωστόσο, πιθανότατα αυτή να είναι η τελευταία χρονιά που το Μοντμελο φιλοξενεί αγώνα της F1. Πριν από μερικούς μήνες ανακοινώθηκε η είσοδος ενός νέου ισπανικού αγώνα στη Μαδρίτη και την πίστα Madring που εγκαινιάζεται σε λίγες μέρες από τον επίσημο πρεσβευτή της, τον Carlos Sainz. Πρόκειται για μια νέα διαδρομή που είναι επίσημο πως θα φιλοξενήσει το ισπανικό Grand Prix από το 2026.

Το πρόγραμμα
Στις 14:30 της Παρασκευής ξεκινά η δράση του αγωνιστικού τριημέρου με την πρώτη περίοδο ελεύθερων δοκιμών. Ακολουθεί η δεύτερη στις 18:00 και το Σάββατο στις 17:00 διεξάγονται οι κατατακτήριες δοκιμές για να σχηματιστεί η σειρά εκκίνησης του αγώνα που θα ξεκινήσει στις 16:00 την Κυριακή. Όπως ολόκληρη η δράση από F1, F2 και F3, έτσι και το κυρίως σκέλος του Grand Prix θα μεταδοθεί ζωντανά από τον συνδρομητικό ANT1+. Την Κυριακή το ελεύθερο κανάλι του ANT1 θα μεταδόσει τον αγώνα με μισή ώρα καθυστέρηση, στις 16:30.
