Hλεκτρικό Sandero: Ο επικεφαλής της Dacia αποκαλύπτει

Ο επικεφαλής της Dacia Denis Le Vot μίλησε για το επόμενο Sandero και χαρτογράφησε το μέλλον της φίρμας που έχει αγαπήσει η Ευρώπη.

Dacia Sandero

Η επόμενη γενιά του Dacia Sandero θα έχει μια πλήρως ηλεκτρική έκδοση όταν φτάσει το 2027 ή το 2028, δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της φίρμας Denis Le Vot.

Το Sandero είναι το αυτοκίνητο με τις περισσότερες πωλήσεις για την Dacia, μια μάρκα του ομίλου Renault. Με 235.839 πωλήσεις το 2023, το μικρό hatchback ήταν επίσης το Νο 2 συνολικά στην Ευρώπη, σύμφωνα με στοιχεία της Dataforce, πίσω μόνο από το Tesla Model Y. Η τρέχουσα γενιά Sandero λανσαρίστηκε το 2020.

Διαβάστε Επίσης

Αλλά σύμφωνα με τη στρατηγική της Dacia να χρησιμοποιεί ελαφρώς παλαιότερη τεχνολογία, δεν διαθέτει ηλεκτροκίνητη επιλογή. Αυτό θα αλλάξει όταν εμφανιστεί η επόμενη γενιά, δήλωσε προσφατα ο Le Vot στο Automotive News Europe.

Dacia Sandero
Dacia Sandero

"Η επόμενη γενιά του Sandero θα έχει κινητήρα εσωτερικής καύσης, αλλά θα έχει και ηλεκτρική έκδοση", είπε. "Θα γεννηθεί το 2027 ή το 2028 και θα τρέξει μέχρι το 2035", όταν η ΕΕ θα επιβάλει την πώληση μόνο αυτοκινήτων με μηδενικές εκπομπές ρύπων.

Μετά το Sandero, η Dacia θα έρθει αντιμέτωπη με ερωτήσεις σχετικά με την επόμενη γενιά του SUV Duster, η οποία θα αναμένεται γύρω στο 2032. Η νέα γενιά του Duster που ήδη πωλείται και στην Ελλάδα είναι ένα ολοκαίνουργιο όχημα, με υβριδική ισχύ, πάνω σε μια πιο σύγχρονη πλατφόρμα Renault-Nissan, την CMF-B, την ίδια που υποστηρίζει το Sandero. 

"Η επόμενη γενιά του Sandero θα είναι ένα σημαντικό αυτοκίνητο", δήλωσε ο Le Vot, προσθέτοντας ότι το hatchback θα επωφεληθεί από την αναπτυξιακή δουλειά που κάνει το Renault Group στα μικρά ηλεκτρικά αυτοκίνητα, συμπεριλαμβανομένου του Renault 5 που παρουσιάστηκε στη Γενεύη και του επερχόμενου μικρού SUV Renault 4. 

Ο Le Vot δήλωσε ότι η φίρμα εξακολουθεί νασκέφτεται αν θα παραμείνει στην κατηγορία των μίνι αυτοκινήτων μετά την ολοκλήρωση του κύκλου ζωής του ηλεκτρικού μίνι αυτοκινήτου Dacia Spring. Ο όμιλος Renault αναπτύσσει την επόμενη γενιά Twingo ως ένα EV κάτω των 20.000 που θα κατασκευάζεται στην Ευρώπη και η Dacia θα μπορούσε ενδεχομένως να επωφεληθεί από αυτό το έργο, αναγνώρισε.

"Δεν πρόκειται πραγματικά για το A- ή το B-segment [μίνι αυτοκίνητο ή μικρό], αλλά για την εισαγωγή προσιτής ηλεκτροκίνησης στην αγορά", δήλωσε ο Le Vot.

Η εταιρεία Ampere EV της Renault έχει αναπτύξει την πλατφόρμα AmpR Small για τα Renault 4 και 5. Το επόμενο Twingo θα κατασκευαστεί πάνω σε μια τροποποιημένη έκδοση.

Το Spring - το οποίο η Le Vot χαρακτήρισε ως ένα "blockbuster" αυτοκίνητο για την Dacia - έχει υποστεί φέτος λίφτινγκ, με ανανεωμένο εσωτερικό και διεπαφή χρήστη, μεγαλύτερους τροχούς 15 ιντσών και νέα επένδυση αμαξώματος. Εισέρχεται επίσης στην αγορά του Ηνωμένου Βασιλείου. Αυτές οι αλλαγές θα βοηθήσουν την Άνοιξη να ξεπεράσει την απώλεια των κινήτρων EV στη Γαλλία, τη μεγαλύτερη αγορά της, και τους νέους ανταγωνιστές από τη Citroen, ακόμη και το Renault 5 στα 25.000 ευρώ περίπου.

Dacia Spring Electric 65
Dacia Spring Electric 65

Η τιμή του Spring θα είναι κατά μέσο όρο 20.000 ευρώ στην Ευρώπη, δήλωσε ο Le Vot, και ακόμη λιγότερο σε ορισμένες αγορές. "Ο ανταγωνισμός θα έρθει, το περιμέναμε αυτό, είναι φυσιολογικό", είπε. "Αυτό που μπορείτε να δείτε είναι ότι υπάρχει αγορά για ηλεκτροκίνηση σε προσιτές τιμές και το γνωρίζουμε καλύτερα από τον καθένα".

Παρόμοια με το Spring, το νέο Duster αντιμετωπίζει επίσης νέους αντιπάλους στην κατηγορία των μικρών SUV, συμπεριλαμβανομένου του MG ZS, το οποίο διατίθεται με λιγότερο από 15.000 ευρώ στην Ισπανία. 

Το Duster θα ξεκινάει από λίγο λιγότερο από 20.000 ευρώ, αλλά ο Le Vot δήλωσε ότι παραμένει ένα πραγματικό SUV με δυνατότητες εκτός δρόμου, με διαθέσιμη τετρακίνηση και ρηχές γωνίες προσέγγισης και αναχώρησης. 

"Χρησιμοποιείται από κάθε δασική υπηρεσία στην Ευρώπη, καθώς και από πολλά αστυνομικά τμήματα. Αγοράζουν κάτι στιβαρό και ανθεκτικό", δήλωσε. 

Ένα άλλο πλεονέκτημα είναι το διαθέσιμο πλήρως υβριδικό σύστημα μετάδοσης κίνησης E-Tech 140 ίππων του Duster, το οποίο το καθιστά πολύ αποδοτικό, τόνισε.

Το Duster θα πλαισιωθεί από το Bigster, ένα συμπαγές SUV που θα βασίζεται σε μια μεγαλύτερη έκδοση της πλατφόρμας CMF-B, το 2025. Το Bigster θα είναι περισσότερο "ταξιδιωτικό" όχημα από το Duster, δήλωσε ο Le Vot. 

Διαβάστε Επίσης

Πέρα από το Bigster, το προϊοντικό σχέδιο της Dacia περιλαμβάνει δύο ακόμη αυτοκίνητα στην πλατφόρμα, αλλά ο Le Vot αρνήθηκε να μοιραστεί λεπτομέρειες.

Με το Bigster, η Dacia θα έχει δύο αυτοκίνητα στη μεσαία κατηγορία, συμπεριλαμβανομένου του crossover Jogger, είπε. Είπε ότι άλλες μάρκες μπορεί να αποσύρουν τα μοντέλα εσωτερικής καύσης από την κατηγορία, γεγονός που θα αφήσει χώρο για περισσότερα στιλ αμαξώματος από την Dacia.

Οι παγκόσμιες πωλήσεις της Dacia το 2023 ξεπέρασαν τις 650.000 το 2023, με περισσότερες από 550.000 στην Ευρώπη, όπου η μάρκα είχε μερίδιο αγοράς ρεκόρ 4,3% για τα επιβατικά αυτοκίνητα. Η μελλοντική ανάπτυξη θα απαιτήσει ανακατανομή του αποτυπώματος παραγωγής της, δήλωσε ο Le Vot. 

Η μάρκα βρίσκεται στη διαδικασία μεταφοράς όλης της παραγωγής του Sandero και του Jogger στο Μαρόκο, καθώς τα δύο οχήματα είναι παρόμοια μέχρι την κολόνα Β, ενώ το κύριο εργοστάσιο της Dacia στο Pitesti της Ρουμανίας θα κατασκευάζει τα Duster και Bigster, τα οποία είναι επίσης παρόμοια.

Αυτή η ρύθμιση "θα είναι εντάξει για τους επόμενους 12 μήνες", δήλωσε, "αλλά στο μέλλον θα χρειαστεί πιθανώς να ενισχύσουμε την παραγωγική μας βάση".

 Πηγή: Automotive News Europe

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Best of Network