Η Bethany Martin, η εργονομία στα αυτοκίνητα και η ισότητα

Η Bethany Martin είναι υπεύθυνη εργονομίας στην Polestar και μας εξηγεί τι ακριβώς κάνει ενώ μιλάει και για την ισότητα. Διαβάστε αυτήν την πολύ ενδιαφέρουσα συνέντευξη.

Bethany Martin υπεύθυνη εργονομίας Polestar

Περνάμε πολύ χρόνο μέσα στο αυτοκίνητο και σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα ο μέσος οδηγός μπορεί να περνάει περίπου 1,5 ώρα την ημέρα οδηγώντας -ή αλλάζοντας μόνο από 1η σε 2α αν μιλάμε για την Αθήνα. Υπάρχει μια γυναίκα που προσπαθεί αυτές οι ώρες να είναι όσο πιο ακούραστες γίνεται. Μιλάμε για την Bethany Martin που είναι η επικεφαλής εργονομίας της Polestar.

Είναι λογικό ότι αν περνάς σχεδόν 12 ώρες την εβδομάδα στο αυτοκίνητό σου, θα θέλεις να είσαι άνετα. Σύμφωνα με μια πρόσφατη μελέτη, η άνεση κατά την οδήγηση είναι ένας από τους πιο σημαντικούς παράγοντες για τους ανθρώπους όταν αγοράζουν ένα αυτοκίνητο. 

Η δουλειά της Bethany είναι να μελετά πώς οι άνθρωποι θα χωρέσουν -και θα αλληλεπιδρούν- με τα μοντέλα της φίρμας. Φροντίζει ώστε όλοι όσοι θέλουν να ταξιδέψουν με ένα Polestar να μπορούν να το κάνουν (και μάλιστα με άνεση). Δουλεύοντας διαλειτουργικά ως εξισορροπητική πράξη μεταξύ μηχανικής και σχεδιασμού, διασφαλίζει ότι και τα δύο τμήματα εργάζονται για τη βελτιστοποίηση της άνεσης από άποψη εργονομίας.

Στην συνέντευξη της Bethany Martin θα διαβάσουμε για τη σημασία της χρησιμοποίησης μιας ποικιλόμορφης δεξαμενής υποκειμένων μελέτης, γιατί η προσαρμοστικότητα είναι το κλειδί και πόσο καθοριστική είναι η ένταξη για την επιχειρηματική επιτυχία.

Πώς κατέληξες στην αυτοκινητοβιομηχανία;
Αφού σπούδασα Ανθρώπινη Βιολογία στο Πανεπιστήμιο της Γλασκώβης (το οποίο μου άρεσε πολύ), βγήκα χωρίς να ξέρω τι να κάνω. Ένας γνωστός μου που εργαζόταν τότε στην Aston Martin μου πρότεινε να κάνω αίτηση εκεί στον τομέα εργονομίας και βρήκα μια θέση πρακτικής άσκησης. Με αυτή την πρακτική άσκηση, μπήκα με το ένα πόδι στην πόρτα και τελικά βρήκα μια κανονική δουλειά στην εταιρεία. Το να σπουδάζω και να εργάζομαι ταυτόχρονα μου έδωσε επίσης το πλεονέκτημα να βιώσω τις εργονομικές προκλήσεις της πραγματικής ζωής.

Μετά από επτά χρόνια εργασίας στην Aston Martin, ένας υπεύθυνος προσλήψεων με προσέγγισε για μια άλλη θέση. Σε εκείνο το σημείο, σκέφτηκα ότι ήταν καιρός για μια αλλαγή και μου συστήθηκε η Polestar.

Τι ρόλο έπαιζε παραδοσιακά η εργονομία στο σχεδιασμό αυτοκινήτων σε σύγκριση με σήμερα;
Η εργονομία εφαρμόζεται σε μια ποικιλία διαφορετικών τομέων μέσα στο αυτοκίνητο και μπορεί να περιλαμβάνει ομάδες πολλών διαφορετικών ανθρώπων, για παράδειγμα στη διεπαφή ανθρώπου-μηχανής, στην άνεση του καθίσματος ή στη ρύθμιση του οχήματος. Πολλοί από αυτούς τους παραδοσιακούς τομείς εστίασης εξακολουθούν να είναι σημαντικοί, αλλά με την αύξηση των νέων τεχνολογιών, το τοπίο είναι βέβαιο ότι θα αλλάξει. Και ως αποτέλεσμα, θα αυξηθεί η σημασία των εργονομικών ελέγχων που απαιτούνται για τη μελέτη των επιπτώσεών τους στους ανθρώπους στο αυτοκίνητο. 

Bethany Martin
Η Bethany Martin σε μικρή ηλικία ενώ τσεκάρει την εργονομία στο αυτοκινητάκι της.

Πώς διεξάγετε τις μελέτες σας;
Διεξάγω τόσο ψηφιακούς όσο και φυσικούς ελέγχους, μερικοί από τους οποίους συγκεντρώνουν αντικειμενικά αποτελέσματα, ενώ άλλοι συγκεντρώνουν υποκειμενικά αποτελέσματα. Όταν εργάζομαι ψηφιακά, χρησιμοποιώ λογισμικό προσομοίωσης ανθρώπου για να δημιουργήσω κούκλες που δημιουργούνται από πιθανούς χρήστες διαφορετικών σχημάτων και μεγεθών. Στη συνέχεια πειραματίζομαι με αυτές τις κούκλες καθισμένες στις προβλεπόμενες θέσεις τους, για να αξιολογήσω, για παράδειγμα, την αντικειμενική ευρυχωρία. Αυτός είναι ο ταχύτερος και ευκολότερος τρόπος διεξαγωγής μελετών εργονομίας.

Μόλις έχουμε ένα πρωτότυπο αυτοκίνητο για δοκιμές, πραγματοποιώ δοκιμές σε πραγματικές συνθήκες. Για τις δοκιμές αυτές, προσλαμβάνω άνδρες και γυναίκες συμμετέχοντες, κοντούς και ψηλούς, και με διαφορετικές απόψεις σχετικά με την οδήγηση. Χρησιμοποιώ φυσικές δοκιμές για να συγκεντρώσω υποκειμενικές απόψεις από πραγματικούς συμμετέχοντες, ώστε να διασφαλίσω ότι οι αναμενόμενες απόψεις για τον χώρο ευθυγραμμίζονται με την ανατροφοδότηση της πραγματικής ζωής.

Τι εξετάζετε στις μελέτες σας;
Όταν ξεκίνησα στην Polestar, η κύρια εστίασή μου ήταν η τοποθέτηση των επιβατών και τα σημεία επαφής μέσα στο όχημα. Αυτό αργότερα εξελίχθηκε στη βελτίωση των σχεδίων για να συμβάλει στην ενίσχυση της άνεσης και της χρηστικότητας, η οποία διευκολύνθηκε σε μεγάλο βαθμό από φυσικές δοκιμές με τη χρήση ενός buck (μοντέλα των οχημάτων σε φυσικό μέγεθος που χρησιμοποιούνται για διάφορες μελέτες κατά τη διαδικασία ανάπτυξης).

Πόσο σημαντικό είναι να υπάρχει μια ποικιλία συμμετεχόντων;
Είναι εξαιρετικά σημαντικό. Κάποτε πραγματοποιήσαμε μια μελέτη με συμμετέχοντες που αντιπροσώπευαν μόνο τα ψηλότερα τμήματα του φάσματος, αλλά μας έλειπαν γυναίκες συμμετέχουσες κάτω από το ύψος των 160 cm και κάτω, το οποίο είναι εξίσου σημαντικό δημογραφικό στοιχείο για τη μελέτη. Έπρεπε τότε να συμπληρώσουμε τις μελέτες μας με αυτή την ομάδα για να βεβαιωθούμε ότι είχαμε καλύψει όλες τις βάσεις. Η δοκιμή πήγε εξαιρετικά, και η ομάδα εντόπισε πράγματα που, ως άνδρας υποψήφιος, ίσως να μην σκεφτόσασταν καν να ελέγξετε.

Πώς προσπαθείτε να αντιμετωπίσετε τις προκαταλήψεις λόγω φύλου στις δίκες σας;
Στην ομάδα Ολοκλήρωσης Οχημάτων και Εργονομίας, αυτό το θέμα είναι πάντα στο μυαλό μας. Γνωρίζουμε ότι υπάρχει ένα ευρύ φάσμα μεγεθών και σχημάτων που θα θέλαμε να καλύψουμε.

Bethany Martin

Για παράδειγμα, προσπαθούμε να φροντίζουμε να ικανοποιούμε μικρότερα ύψη και εύρος αναστήματος, επειδή τείνουν να περιλαμβάνουν περισσότερες γυναίκες. Προσπαθώ επίσης να λαμβάνω υπόψη, για παράδειγμα, άλλα χαρακτηριστικά, όπως το να έχεις μακρύτερα νύχια, εξετάζοντας πώς αυτό επηρεάζει το διακόπτη ή τη λαβή που μπορείς ή δεν μπορείς να χρησιμοποιήσεις. Οι μικρότερες γυναίκες, για παράδειγμα, μπορεί να μην μπορούν να χρησιμοποιήσουν το μπράτσο. Σε αυτές τις περιπτώσεις, εξετάζω αν αυτό αποτελεί πρόβλημα σε σχέση με άλλες λειτουργίες κ.ο.κ. Στην εργονομία, είναι τα μικρά πράγματα που έχουν σημασία.   

Μπορείτε να μας δώσετε ένα παράδειγμα μεροληψίας λόγω φύλου στον σχεδιασμό αυτοκινήτων;
Πριν από λίγο καιρό, δυστυχώς, ήταν συνηθισμένο φαινόμενο οι γυναίκες να χρειάζονται επιπλέον βοήθεια ή ένα μαξιλάρι πίσω από την πλάτη τους για να μπορούν να φτάσουν άνετα τα πεντάλ. Αυτό συνέβαινε ιδιαίτερα στα πιο premium αυτοκίνητα, όπου ιδιαίτερα οι γυναίκες επιβάτες έπρεπε να τροποποιήσουν με αυτόν τον τρόπο το κάθισμά τους για να φτάσουν τα πεντάλ και να οδηγήσουν το αυτοκίνητο, πράγμα αρκετά επικίνδυνο.

Αυτό που κατέδειξαν οι δοκιμές μας με μικτά φύλα είναι η σημασία της ύπαρξης μιας μεγάλης γκάμας θέσεων καθίσματος στη διάθεση των δυνητικών οδηγών. Επειδή ο γυναικείος πληθυσμός τείνει να είναι μικρότερος σε ανάστημα, η δυνατότητα επαρκούς μετακίνησης των καθισμάτων προς τα εμπρός και προς τα πάνω σημαίνει ότι οι γυναίκες ιδιοκτήτριες μπορούν να επιτύχουν μια ιδανική, άνετη θέση καθίσματος που δεν έχει καμία επίπτωση στην πρόσβαση στα κύρια χειριστήρια (δηλαδή στα πεντάλ και στο τιμόνι) ή στην όρασή τους έξω από το όχημα.

Τα αυτοκίνητά μας φιλοξενούν έναν μικρότερο πληθυσμό και προσπαθούμε να διασφαλίσουμε ότι ο χώρος μετακίνησης των καθισμάτων είναι αρκετά μεγάλος ώστε οι επιβάτες να μπορούν να οδηγήσουν το αυτοκίνητο με ασφάλεια.

Είναι δυνατόν να γίνει ένα αυτοκίνητο άνετο για όλους τους διαφορετικούς τύπους ανθρώπων;
Ναι, είναι, αλλά υπάρχουν στοιχεία της φυσικής δομής και των εξαρτημάτων ενός αυτοκινήτου που θέτουν προκλήσεις στις ομάδες που σχεδιάζουν τα οχήματα. Ως εκ τούτου, η δυνατότητα προσαρμογής είναι το κλειδί για την άνεση των επιβατών μέσα σε ένα όχημα. Θα ήταν αφελές να υποθέσουμε ότι μπορείτε να δημιουργήσετε έναν σχεδιασμό που θα ικανοποιεί πλήρως το σύνολο του πληθυσμού. Ωστόσο, αν μπορείτε να ενσωματώσετε κάποια στοιχεία εξατομίκευσης, είναι πιο πιθανό να ικανοποιήσετε τις προτιμήσεις του κοινού σας. Στις μέρες μας, τα λεγόμενα χαρακτηριστικά προσβασιμότητας των προϊόντων γίνονται όλο και πιο διαδεδομένα, πράγμα που σημαίνει ότι μπορούμε να επεκτείνουμε την ικανοποίηση και τη χρηστικότητα των προϊόντων για όλους τους ανθρώπους.

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Best of Network