Alfa Romeo Milano: Πέντε διαφορετικές απόψεις για την αμφιλεγόμενη σχεδίασή της

Τώρα πια την είδαμε. Σε άλλους άρεσε και σε άλλους δεν άρεσε αλλά τελικά όλοι ασχολήθηκαν μαζί της. Αυτή τη φορά θέλαμε την άποψη ανθρώπων που δεν ανήκουν στον χώρο του αυτοκινήτου. Διαβάστε τι μας είπαν για την σχεδίαση της Alfa Romeo Milano.

alfa romeo Milano

Νομίζω δικαιολογημένα η Alfa Romeo Milano έχει τραβήξει την προσοχή όλων. Αναμενόμενα όσων ασχολούνται με τον χώρο του αυτοκίνητου και όχι μόνο. Πολλές και πολλοί εκφέρουν την γνώμη τους για το νέο B-SUV μοντέλο της Alfa. 

Προφανώς μας έτρωγε η περιέργεια για την άποψη ανθρώπων που δεν έχουν σχέση με τον χώρο του αυτοκίνητου αλλά ξέρουν από αισθητική, έχουν γούστο και ξεχωριστό προσωπικό στιλ. Σε αυτό το πλαίσιο ζητήσαμε από τρεις γυναίκες και δύο άνδρες την γνώμη τους για το νέο ιταλικό μοντέλο. 

Ιωάννα Ζάγκα - Madame Figaro / Casa Viva

Η νέα Alfa Romeo Milano είναι η αρμονική έκφραση της δύναμης και της κομψότητας, αναδεικνύοντας τη θηλυκή αισθητική ενός καινοτόμου design. Ο σύγχρονος αεροδυναμικός σχεδιασμός με τις καμπύλες που αγκαλιάζονται από απροσδόκητες αιχμές,  προσδίδει εκλεπτυσμένη γοητεία, ενώ το σπορ εσωτερικό της προσφέρει στον οδηγό σιγουριά, άνεση και μιλανέζικη πολυτέλεια.

Διαβάστε Επίσης

Η Milano είναι η συμπυκνωμένη ουσία της ελευθερίας και της αυτοπεποίθησης που αναζητά μια γυναίκα οδηγός. Ακόμα και η μάσκα με το θηρεό, που λίγο ξενίζει στην πρώτη γνωριμία τελικά μου αρέσει. Συνολικά μου φέρνει στο μυαλό την ιταλική έννοια της sprezzatura -ένα αίσθημα χαλάρωσης και άνεσης με αέρα ανεπιτήδευτης κομψότητας.
Η Ιωάννα Ζάγκα είναι senior editor της Madame Figaro και διευθύντρια του Casa Viva.

Νάνσυ Βλοντάκη - Top Gear / Shape

Είναι εύκολο να ορίσεις τη δημιουργικότητα; Δε νομίζω. Η δημιουργικότητα σχετίζεται ξεκάθαρα με το νέο και το καινοτόμο. Η νέα Alfa Romeo Milano είναι σίγουρα νέα και πιστέψτε με, σχεδιαστικά, είναι και καινοτόμα. Άλλωστε ποιος θα μπορούσε να αμφισβητήσει την υψηλή αισθητική και τη φινέτσα των Ιταλών.

 Σαν γυναίκα -που το πρώτο της αυτοκίνητο ήταν μια Alfa 147- δεν θα μπορούσα να μην αναφερθώ στον minimal σχεδιασμό της, και στις σέξι "απαλές" καμπύλες της. Οκ, μπορεί να μην είμαι πολύ αντικειμενική και το παραδέχομαι, όμως εδώ μιλάμε για έναν συνδυασμό καλών τεχνών και τεχνολογικής ομορφιάς. Ιδιαίτερη αίσθηση όμως μου έκανε η "μουσούδα" της, με το περίτεχνα τοποθετημένο σήμα της Alfa Romeo στο κέντρο, εκεί που ανέκαθεν η Alfa τραβούσε όλα τα βλέμματα.

Alfa Romeo Milano

Για κάποιους μπορεί να φαίνεται όχι και τόσο chic για τα χαρακτηριστικά ενός "Made in Italy" σχεδιασμού -ωστόσο εμένα μου εδωσε ένα αρκετά γραφιστικο στοιχείο γιατί δεν ακολουθεί τις γνωστές νόρμες και είναι ένα δείγμα πως ο δημιουργός εμπνεύστηκε και βρήκε τον τρόπο να συνδυάσει τα "πρέπει" με την τέχνη του. Όπως και να χει η νέα Alfa Romeo Milano μου έκανε αίσθηση με την σχεδόν τέλεια ισορροπία στοιχείων της.
Η Νάνσυ Βλοντάκη είναι creative director της έντυπης έκδοσης Top Gear και του Shape.

Φιλίππα Δημητριάδη - Madame Figaro

Προσπαθώντας να βάλω σε λέξεις όσα με σαγηνεύουν στη σχεδίαση της νέας Alfa Romeo Milano, που αποτελεί και το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό όχημα της φίρμας, έπιασα τον εαυτό μου να της αποδίδει χαρακτηριστικά που θα έδινε κανείς σε ένα άτομο που τον θέλγει. Όλα όσα θα έλεγες δηλαδή σε μία φίλη με από εκείνα τα πρώτα ραντεβού με κάποιον που μόλις έχεις αρχίσει να ερωτεύεσαι. Ίσως, έτσι να αντιμετωπίζουν κάθε νέα Alfa οι παθιασμένοι Alfisti, όμως εγώ δεν ανήκω σε αυτή την κατηγορία (τουλάχιστον μέχρι σήμερα), συνεπώς απόρησα με αυτά τα πρωτόγνωρα συναισθήματα που μου προξένησε ένα αυτοκίνητο.

Alfa Romeo Milano

Η νέα Alfa Romeo Milano δεν είναι ακόμη ένα SUV. Επιβλητική και σέξι στην πρώτη ματιά, απαιτεί την αμέριστη προσοχή σου έτσι ώστε να ξεκινήσεις να ανακαλύπτεις τις ντελικάτες, έξυπνες και στρατηγικά τοποθετημένες λεπτομέρειες που επιμελήθηκε η σχεδιαστική ομάδα της Alfa Romeo με στόχο να θέλει να σε κάνει "να τη χαϊδέψεις", όπως αναφέρει και η φίρμα στην επίσημη παρουσίαση του μοντέλου.

Στο μπροστινό μέρος το "ύφος" της Milano μοιάζει γεννημένο για τον δρόμο. Σα να την ακούς ήδη γρυλίζει - κι όμως δεν θα το κάνει, γιατί είναι (και) ηλεκτρική. Ίσως για αυτό "η μούρη" να είναι τόσο badass, με το θρυλικό έμβλημα της Alfa Romeo να παρουσιάζεται πιο σύγχρονο από ποτέ, σχηματισμένο μέσα από cut outs που αφήνουν το πλέγμα των αεραγωγών να φαίνεται σε σημεία.

Τα "3+3" και προσαρμοζόμενα Full LED Matrix φώτα που πλαισιώνουν το χαρακτηριστικό λογότυπο της χαρίζουν μια Si-Fi διάσταση -αν η Alfa Romeo Milano ήταν διαστημόπλοιο, θα ήταν στην υπηρεσία του γοητευτικού, αλλά και σαρδόνιου διαγαλακτικού κακού.

Οι εντυπωσιακές ζάντες που μοιάζουν με τετράφυλλο τριφύλλι, λογικά, κλείνουν το μάτι στο quadrifoglio, προϋποθέτοντας τον επίδοξο αγοραστή για ένα αυτοκίνητο υψηλών επιδόσεων, ενώ η κόκκινη λεπτομέρεια στην πάνω πλευρά της κάθετης γραμμής του σταυρού που συνομιλεί με τα ίδιας απόχρωσης δισκόφρενα είναι το kink που αναζητά κάθε λάτρης της υψηλής αισθητικής.

Alfa Romeo Milano

Προτού μιλήσω για το ασύλληπτο πίσω μέρος, πρέπει να ομολογήσω πως χαζεύοντας τις πρώτες φωτογραφίες της νέας Alfa Romeo Milano, ένα ήταν που με κέρδισε. Το ανάγλυφο ερπετό που "σύρθηκε" από το έμβλημά της και πήγε και κούρνιασε στο φινίρισμα του πίσω παραθύρου. Ίσως να φταίει η ιδιότητα της fashion editor που είναι το πρώτο πράγμα που παρατήρησα, ανάμεσα σε τόσα άλλα που την κάνουν εντυπωσιακή, αλλά θεωρώ πως και η σχεδιαστική ομάδα δεν το έκανε καθόλου τυχαία. Ξέρει, πως να κερδίσει την καρδιά κάποιου που θέλει να νιώθει πως κατέχει κάτι μοναδικό -και σε αυτό ακριβώς αποσκοπεί αυτή φαινομενικά μικρή, αλλά τόσο σημαντική λεπτομέρεια. Μια λεπτομέρεια που κάνει αυτόματα τη Milano ένα luxury προϊόν.

Δεν ξέρω, αγαπητή ομάδα του Top Gear Greece, αν επιτρέπεται να γράφουμε σε έναν τίτλο σαν τον δικό σας "κώλος" όταν θέλουμε να μιλήσουμε για το πίσω μέρος του αυτοκινήτου, αλλά στην περίπτωση της Milano, αν καθόμουν αναπαυτικά στο σαλόνι της και τη σχολίαζα με τον συνοδηγό, έτσι θα το αποκαλούσα, να γεμίζει το στόμα μου, σαν σεξιστής μπάρμπας στο καφενείο την ώρα που βλέπει πρωϊνάδικο την δεκαετία του 2000.

Επιτομή της υψηλής ιταλικής δεξιοτεχνίας, το πίσω μέρος της Milano είναι ένα αριστούργημα και παρόλο που η συνολική της εικόνα είναι άκρως αρμονική, αν το κοιτάξεις μεμονωμένα μοιάζει σα να ανήκει σε άλλο αυτοκίνητο. Αν δεν ήταν ο όγκος, θα νόμιζες πως πρόκειται για μπερλίνα. Εκλεπτυσμένο και "μαλακό" σχεδιαστικά ανυψώνει τη Milano και κατορθώνει εκείνο που άλλωστε σημειώνει και η ομάδα της Alfa: Ότι η νέα Milano ισορροπεί με χάρη μεταξύ της λειτουργικής ομορφιάς, της κληρονομιάς της ιταλικής αριστοτεχνίας και της τεχνολογικής υπεροχής.
H Φιλίππα Δημητριάδη είναι style editor της Madame Figaro.

Μπάμπης Δούκας - Esquire

"- Ήταν αυτό μικρό SUV; - Ο ορισμός του μικρού SUV κυρία μου". Η αλληγορική αναφορά μου στην κορωνίδα της φιλμογραφίας του Σταύρου Τσιώλη θα μπορούσε να περιγράψει άμεσα και ακριβέστατα το "τι;" μου βγάζει με την πρώτη ματιά η νέα Alfa Romeo Milano.

Alfa Romeo Milano

Έπειτα, προφανή στιλιστικά χαρακτηριστικά της μάρκας που δείχνουν πως θέλουν να ενώσουν το παρελθόν με το μέλλον, με τις τολμηρές γραμμές σε ορισμένα σημεία να δίνουν λίγο παραπάνω θάρρος και ανάστημα σε ένα κατά τα άλλα μικρό αυτοκίνητο. Το ίδιο ισχύει και για όλα όσα φαίνονται στο εσωτερικό του.
O Μπάμπης Δούκας είναι διευθυντής της ελληνικής έκδοσης του Esquire.

Αλέξανδρος Καράμπελας - Αττικές Εκδόσεις

Οι εντυπώσεις ποικίλουν και τα συναισθήματα των απανταχού Alfisti -ένας και από αυτούς και εγώ- ανάμεικτά. Νέος σχεδιασμός για το αυτοκίνητο που συνδυάζει τα γοτθικά κτίρια με την ιταλική φινέτσα, τολμηρές γωνίες και "κοψίματα" αντί για την συνηθισμένη "σιλουέτα" των Alfa Romeo που συνδυάζει αρμονικά τόλμη και μπρίο μαζί με κομψές καμπύλες -κάτι σαν μια την σπιρτόζα ιταλιδα που έχει γοητεία, θηλυκότητα, καμπύλες και πολλά νεύρα όταν θέλει!

Όταν είχαν διαρρεύσει οι φωτογραφίες πριν την επίσημη παρουσίαση τον Ιανουάριο του 2024 παρακαλούσα να είναι "τρολιά" των Ιταλών και όταν την είδα στην παρουσίαση αναφώνησα "Oh mio dio!" 

Alfa Romeo Milano

Η πρώτη μου σκέψη ήταν πως η Alfa Romeo έχασε τον χαρακτήρα της γιατί όταν έχεις μια Stradale 33 που θεωρείται από τα ομορφότερα αυτοκίνητα που φτιάχτηκαν, έχεις μια Giulia (είτε την παλιά, είτε την καινούργια) μια C52 και μια 8C έχεις βάλει τον πήχη πάρα πολύ ψηλά και δεν περιμένεις μια τέτοια σχεδίαση που αντιτάσσεται στην ιστορική φιλοσοφία του ομίλου. 

Σαν γνήσιος alfisti καταλαβαίνεις πως απογοητεύτηκα, όμως παρακολουθώντας την παρουσίαση και δίνοντας προσοχή στην σχεδίαση αυτή η απογοήτευση κάπως καταλάγιασε.

Ας πάμε από μέσα προς τα έξω. Το εσωτερικό μου άρεσε πάρα πολύ, ιδίως τα sport bucket καθίσματα και συνολικά η σχεδιαση και με κάποια γνώριμα στοιχεία της Alfa. Ευτυχώς η γενικότερη αίσθηση του εσωτερικού design είναι οδηγοκεντρική όπως σε όλα τα γνήσια Alfa Romeo.

Εξωτερικά τώρα, δε θα σταθώ στους τροχούς που φωναζουν απο μακριά "Alfa Romeo" κάτι που μου αρέσει,  αλλά θα σταθώ σε κάτι που δεν μου άρεσε: στο τεράστιο Biscione μπροστά στη μάσκα.

Εν κατακλείδι η Alfa Romeo με την Milano κατάλαβα πως θέλει να προσεγγίσει νέο αγοραστικό κοινό που ίσως δεν είναι Alfisti originale αλλά τους αρέσει η μπράντα της (ή και όχι) και θεωρώ πως ίσως θα επαναληφθεί το φαίνομενο του Toyota CH-R που αν θυμάσαι όταν είχε πρωτοκυκλοφορήσει, η σχεδίαση του δεν άρεσε στον περισσότερο κόσμο μιας και ήταν πολύ "διαστημική" όμως με τα χρόνια αγαπήθηκε και πολλοί από εμάς αναθεωρήσαμε το αποτροπιασμό μας ως προς το σχεδιαστικό κομμάτι. Τελικά η Alfa Romeo έχασε χαρακτήρα με την Milano ή όχι; Μένει λοιπόν περιμένουμε και να δούμε την εξέλιξη της Milano και αν θα συμβεί το ίδιο με το CH-R.
Ο Αλεξανδρος Καράμπελας είναι SEO specialist των Αττικών Εκδόσεων.

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Best of Network