Επαναστατικός ηλεκτροκινητήρας με ισχύ supercar και βάρος μόλις 13 κιλά

Με βάρος λίγο μεγαλύτερο από ένα σακίδιο πλάτης, χωρίς σπάνια υλικά και με ισχύ που συναντάς μόνο σε supercars, ο νέος ηλεκτροκινητήρας της Yasa υπόσχεται να αλλάξει για πάντα τα δεδομένα στην ηλεκτροκίνηση.

Yasa Motor

Το προηγούμενο διάστημα, αναφερθήκαμε σε ένα νέο κεφάλαιο στο σχεδιασμό ηλεκτρικών κινητήρων που έχει ξεκινήσει να γράφεται στη Μ. Βρετανία. Η Yasa Motors, θυγατρική πλέον της Mercedes, ανέπτυξε έναν πρωτοποριακό ηλεκτροκινητήρα που θέτει νέα στάνταρ στην πυκνότητα ισχύος.

Διαβάστε Επίσης

Αν και δεν έχει ανακοινωθεί επίσημο χρονοδιάγραμμα παραγωγής, θεωρείται δεδομένο ότι τα επόμενα μοντέλα ηλεκτρικών Mercedes θα είναι από τα πρώτα που θα αξιοποιήσουν αυτή την τεχνολογία.

Yasa Ηλεκτρικός κινητήρας

Πλέον, είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε περισσότερα στοιχεία για τη νέα αυτή τεχνολογία, τα οποία μάλιστα είναι τόσο εντυπωσιακά, που θυμίζουν σενάριο επιστημονικής φαντασίας.

Ο νέος κινητήρας της Yasa ζυγίζει μόλις 13,1 κιλά, αλλά αποδίδει 738 ίππους, επίπεδο ισχύος που συνήθως συναντάμε μόνο σε supercars. Αυτό τον καθιστά αισθητά ανώτερο από τον γνωστό Equipmake HPM 400 της Αυστραλίας, ο οποίος αποδίδει 536 ίππους αλλά ζυγίζει 40 κιλά.

Ακόμη και ο ηλεκτροκινητήρας Dark Matter της Koenigsegg, με ισχύ 800 ίππων και 1.250 Nm ροπής για τη Gemera, ζυγίζει περίπου 39 κιλά, κάτι που ακούγεται ογκώδες μπροστά στον κινητήρα της Yasa.

Δεν περιέχει εξωτικά υλικά

Yasa Motor

Μιλώντας στα μέσα ενημέρωσης, ο CTO και ιδρυτής της Yasa, Tim Woolmer, τόνισε ότι ο νέος κινητήρας "δεν περιέχει εξωτικά υλικά όπως κράματα κοβαλτίου σιδήρου ή εξειδικευμένους αγωγούς litz".

"Αυτό που πετύχαμε δεν είναι απλά ένας αριθμός, είναι απόδειξη μιας κλιμακωτής, έτοιμης για παραγωγή καινοτομίας που ανεβάζει τον πήχη στον σχεδιασμό ηλεκτροκινητήρων. Και το πιο συναρπαστικό; Βρισκόμαστε μόνο στην αρχή".

Διαβάστε Επίσης

Ο πιο πρόσφατος ηλεκτρικός σπορ κινητήρας της Yasa παρουσιάστηκε στην Mercedes AMG GT XX concept, όπου χρησιμοποιούνται τρεις αξονικοί κινητήρες συνολικής ισχύος πάνω από 1.341 ίππους. Αυτό αναμένεται να μεταφερθεί σταδιακά σε μοντέλα ευρείας παραγωγής. Αξίζει να αναφέρουμε, πως η Yasa προμηθεύει με κινητήρες τη Lamborghini, για τα μοντέλα Revuelto και, πιο πρόσφατα, Temerario.

Σε αυτό το πλαίσιο, η Lamborghini χρησιμοποιεί δύο αξονικούς κινητήρες στους εμπρός τροχούς, ο καθένας με ισχύ 148 ίππων και 300 Nm ροπής, και βάρος 17,3 κιλά. Σίγουρα εντυπωσιακά νούμερα, αλλά υστερούν ξεκάθαρα σε αναλογία ισχύος/βάρους μπροστά στον πιο πρόσφατο κινητήρα της Yasa.

Ίσως το επόμενο ηλεκτρικό supercar να μην βασίζεται μόνο στα κιλά της μπαταρίας και την αισθητική του, αλλά σε μια υπεροχή που θα μεταφράζεται σε ίππους ανά κιλό. Και εκεί, η Yasa δείχνει έτοιμη να ανοίξει μια νέα πόρτα στην ηλεκτροκίνηση.

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Best of Network