
Η Stellantis και η CATL ανακοίνωσαν τα κοινά τους σχέδια για επένδυση έως 4,1 δισ. ευρώ με στόχο την κατασκευή εργοστασίου παραγωγής μπαταριών λιθίου-σιδήρου-φωσφορικού άλατος (LFP) στη Σαραγόσα της Ισπανίας.

Το εργοστάσιο αναμένεται να ξεκινήσει τη λειτουργία του στα τέλη του 2026 και στοχεύει σε παραγωγική δυναμικότητα έως 50 GWh, ανάλογα με τις συνθήκες της αγοράς και τη ρυθμιστική στήριξη από την Ισπανία και την Ευρωπαϊκή Ένωση, όπως αναφέρεται σε κοινή δήλωση των δύο εταιρειών.
Η συνεργασία μεταξύ Stellantis και CATL θα βασίζεται σε ένα κοινό σχήμα με ίσα μερίδια (50:50), ενώ το εργοστάσιο θα κατασκευαστεί σε πολλαπλές φάσεις.

Η Stellantis επισημαίνει ότι το συγκεκριμένο έργο αποτελεί σημαντικό βήμα για την ενίσχυση των δυνατοτήτων της στον τομέα της παραγωγής ηλεκτρικών οχημάτων (EV) στην Ευρώπη. Το εργοστάσιο στη Σαραγόσα θα επικεντρωθεί στην παραγωγή οικονομικών και ανθεκτικών συστημάτων μπαταριών για οχήματα κατηγορίας B και C, όπως επιβατικά αυτοκίνητα, crossovers και SUV.
Το εγχείρημα αυτό έρχεται ως συνέχεια της μη δεσμευτικής συμφωνίας συνεργασίας (MOU) που υπεγράφη τον Νοέμβριο του 2023 μεταξύ Stellantis και CATL. Η συμφωνία προέβλεπε την παραγωγή τοπικών κυψελών και μονάδων μπαταριών LFP στην Ευρώπη, καθώς και μακροχρόνια συνεργασία στην εξέλιξη της τεχνολογίας μπαταριών για ηλεκτρικά οχήματα.
Το 2023, η Stellantis είχε επίσης ανακοινώσει την εξαγορά του 20% της κινεζικής startup ηλεκτρικών οχημάτων Leapmotor έναντι 1,5 δισ. ευρώ. Η συμφωνία δίνει στη Stellantis το αποκλειστικό δικαίωμα πώλησης των EV της Leapmotor παγκοσμίως, εκτός Κίνας.
Ο πρώην διευθύνων σύμβουλος, Carlos Tavares, είχε δηλώσει ότι τα ηλεκτρικά της Leapmotor θα κατασκευάζονται σε εργοστάσια της Stellantis, συμπεριλαμβανομένων αυτών στις ΗΠΑ.
Η Stellantis, με έδρα την Ολλανδία, είναι πολυεθνική εταιρεία που κατέχει γνωστά εμπορικά σήματα όπως Fiat, Jeep, Peugeot, Citroën, Alfa Romeo, Opel και RAM.
Η CATL, από την άλλη πλευρά, είναι ο μεγαλύτερος κατασκευαστής μπαταριών στον κόσμο. Το διάστημα Ιανουάριος-Νοέμβριος 2024, η εταιρεία κατείχε μερίδιο αγοράς 46% στην Κίνα, με 183,02 GWh μπαταριών EV εγκατεστημένων σε οχήματα.