
Η Stellantis έρχεται να προστεθεί στον μακρύ κατάλογο των κατασκευαστών αυτοκινήτων που αντιμετωπίζουν καθυστερήσεις στις παρουσιάσεις νέων μοντέλων τους, λόγω προβλημάτων στο λογισμικό.
Το Citroen e-C3 αξίας 23.300 ευρώ, το κορυφαίο προσιτό ηλεκτρικό αυτοκίνητο του ομίλου, έχει καθυστερήσει μήνες, καθώς οι τελικοί έλεγχοι λογισμικού για χρήση σε μαζική παραγωγή κινούνται με αργούς ρυθμούς, δήλωσαν άτομα που φέρονται να γνωρίζουν το θέμα, διατηρώντας ωστόσο την ανωνυμία τους.
Οι παραδόσεις ήταν προγραμματισμένες να ξεκινήσουν κατά τη διάρκεια του δεύτερου τριμήνου του έτους, όμως το χρονοδιάγραμμα πλέον έχει αλλάξει.

Οι αγοραστές θα αρχίσουν να παραλαμβάνουν τα αυτοκίνητά τους μετά τις "καλοκαιρινές διακοπές", δήλωσε εκπρόσωπος της εταιρείας. Ο αριθμός παραγγελιών του συγκεκριμένοιυ μοντέλου σήμερα, ανέρχεται στις 30.000 μονάδες.
Όμως και στο νέο SUV e-3008 της Peugeot παρουσιάστηκαν εμπόδια με τη μαζική παραγωγή, λόγω προβλημάτων σε εξαρτήματα του συστήματος μετάδοσης κίνησης, σύμφωνα με κάποιες πηγές από το εσωτερικό της εταιρείας.

Η πίεση στον διευθύνοντα σύμβουλο Carlos Tavares αυξάνεται εδώ και μήνες, καθώς η ηλικία των μοντέλων και οι υψηλές τιμές, ώθησαν την αγορά σε πιο φρέσκα προϊόντα άλλων κατασκευαστών, γεγονός που είχε αντίκτυπο και στην τιμή της μετοχής της Stellantis. Την περασμένη εβδομάδα, η εταιρεία ανακοίνωσε καθαρά έσοδα πρώτου εξαμήνου μειωμένα σχεδόν στο μισό.
Ο κινεζικός ανταγωνισμός εντείνεται
Η Stellantis έχει παρουσιάσει το e-C3 που θα παράγεται στη Σλοβακία, ως το πρώτο βήμα για την αντιμετώπιση του αυξημένου ανταγωνισμού από τους κινέζους κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων.
Τα στελέχη της Citroen ποντάραν στο να φέρουν το αυτοκίνητό τους στην αγορά, πολύ πριν από το νέο ηλεκτρικό Renault 5, με αρχική τιμή που τοποθετείται στα 33.490 ευρώ. Μετά τις τελευταίες εξελίξεις, τα δύο hatchback αναμένεται να έρθουν στην αγορά περίπου την ίδια περίοδο.
Όσο για το e-3008 της Peugeot, οι πρώτες παραδόσεις του ξεκίνησαν τον Μάρτιο στη Γαλλία και γύρω στον Ιούνιο αλλού. Η εταιρεία αρχικά προέβλεψε ότι οι παραδόσεις θα ξεκινήσουν τον Φεβρουάριο.
Η Stellantis λέει ότι αυξάνει την παραγωγή στο εργοστάσιό της στο Sochaux στη Γαλλία, όπως είχε προγραμματιστεί, μετά από ελλείψεις σε ορισμένα εξαρτήματα που επιβράδυναν την παραγωγή. Οι παραγγελίες του νέου e-3008 έφτασαν τις 50.000 μονάδες στα τέλη Ιουλίου, σύμφωνα με δήλωση της εταιρείας.
Αγκάθι το λογισμικό για πολλούς κατασκευαστές
Η Stellantis δεν είναι ο μοναδικός όμιλος που αντιμετωπίζει προβλήματα με το λογισμικό. Αντίστοιχα προβλήματα στο VW Group καθυστέρησαν την ηλεκτρική Porsche Macan κατά περίπου δύο χρόνια, ενώ οι ανάλογες δυσλειτουργίες ταλαιπώρησαν και τους κατόχους του VW ID.3.
Η Volvo αναγκάστηκε να καθυστερήσει την παραγωγή του κορυφαίου ηλεκτρικού της SUV, EX90 και η General Motors διέκοψε τις πωλήσεις του Chevrolet Blazer, λόγω προβλημάτων του συστήματος infotainment.