H περίπτωση του Audi A6 e-tron τοποθετείται σε αυτές που συνοδεύει το λαϊκό ρητό "η καλή δουλειά αργεί να γίνει". Η Audi παρουσίασε το concept του αυτοκινήτου το 2021 αλλά λίγο ορισμένα εμπόδια νεότητας που αντιμετώπισαν οι Γερμανοί με το software της Premium Platform Electric, της νέας πλατφόρμας, λίγο η εξέλιξη της τεχνολογίας, τους ανάγκασε να καθυστερήσουν το μοντέλο παραγωγής.
Όμως, παρουσίασαν ένα premium ηλεκτρικό νέας γενιάς και τεχνολογίας που επιτρέπει ταχεία φόρτιση και μεγάλες αυτονομίες σε όλες ουσιαστικά τις εκδόσεις, σε ένα πακέτο που αισθητικά δεν έχει να ζηλέψει κάτι από τα στοιχεία που στο παρελθόν κατέστησαν τα θερμικά αυτοκίνητα της Audi μια από τις σοβαρότερες επιλογές της κατηγορίας.
Στην εποχή των ηλεκτρικών αυτοκινήτων ακόμη και οι εταιρείες δείχνουν να μην ασχολούνται ιδιαίτερα στο να προβάλουν τα χαρακτηριστικά επιδόσεων, καθώς αυτές είναι δεδομένες. Ιδίως στην περίπτωση της Audi που έχει την παρακαταθήκη πανίσχυρων ηλεκτρικών χάρη στο Audi e-tron GT και τις εκδόσεις αυτού.
Συνεπώς τόσο ως Sportback όσο και ως Avant το A6 e-tron θα κινείται από 367 ίππους τους οποίους αποδίδει ο ηλεκτροκινητήρας που είναι τοποθετημένος στον πίσω άξονα. Υπάρχει όμως και το Audi S6 e-tron, επίσης Sportback και Avant και στην περίπτωση αυτή τοποθετείται ένας ακόμη ηλεκτροκινητήρας στον εμπρόσθιο άξονα, ώστε η ιπποδύναμη να αυξηθεί στους 550 ίππους με την επιλογή launch control ή στους 500 χωρίς αυτήν.
Αυτά μας φέρνουν ένα αυτοκίνητο με τελική ταχύτητα 210 km/h (Α6) ή 240 (S6) και επιτάχυνση για το 0-100 km/h σε 5,4 δευτερόλεπτα για την πρώτη περίπτωση ή 3,9 για την δεύτερη. Οι τεχνικοί της Audi κόπιασαν να δημιουργήσουν ελαφρύτερους και μικρότερους ηλεκτροκινητήρες σε ποσοστά 20 και 30% αντίστοιχα, αλλά δεν είναι αυτά που χαρίζουν τις επιδόσεις, την καλή κατανάλωση και τελικά την άριστη αυτονομία.
Είναι η αεροδυναμική. Το Audi A6 e-tron είναι το πιο αεροδυναμικό αυτοκίνητο που έχει θέσει στην παραγωγή η Audi με το Sportback να έχει συντελεστή οπισθέλκουσας 0,21 Cd και το Avant, 0,24 Cd. Χάρη κυρίως σε αυτό λοιπόν, η 100άρα μπαταρία που εφοδιάζει και το A6 και το S6 (94,9 kWh στην καθαρή της χωρητικότητα) είναι ικανή να κινεί το A6 e-tron Performance για περισσότερα από 750 χλμ., ενώ η αυτονομία του S6 e-tron ξεπερνά τα 670 χλμ.
Η αρχιτεκτονική 800 Volt της PPE πλατφόρμας, από την οποία ειρήσθω εν παρόδω, για πρώτη φορά προκύπτει αυτοκίνητο χαμηλού πατώματος, μη SUV δηλαδή, καθιστά το A6 που είναι το αντίστοιχο του Audi Q6 e-tron που θα ακολουθήσει, ένα από τα πιο αποδοτικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα σε κατανάλωση, φόρτιση και αυτονομία.
Συγκεκριμένα, μπορεί να φορτίζει μέχρι και με 270, ενώ για το 10-80% θα απαιτούνται 21 λεπτά, που σημαίνει πως με μια δεκάλεπτη φόρτιση θα μπορεί κανείς να συνεχίσει το ταξίδι του για άλλα 310 χλμ., όπως ανακοίνωσε η Audi.
Σχεδιαστικά το Audi A6 εστιάζει στη δυναμικότητα. Τα φώτα εμπρός έχουν λεπτύνει πολύ και ταυτόχρονα με την σπορτίφ εμφάνιση διατηρούν το elegant στοιχείο αυτής, ενώ μια μαύρη μάσκα περιβάλλει το κλειστό και ανεστραμμένο μονοπλαίσιο, για να εντάσσεται το αυτοκίνητο στην γλώσσα σχεδιασμού των e-tron.
Οι σχεδιαστές του έχουν προσπαθήσει αρκετά να το κάνουν ελκυστικό και κυρίως να μην έχει να ζηλέψει τίποτα από τα θερμικά Audi όπως τα έχουμε μάθει όλα τα προηγoύμενα χρόνια, προσδίδοντας πάντα τη εικόνα της εποχής και της τεχνολογίας που επικρατεί. Περισσότερα όμως για τον σχεδιασμό θα διαβάσεις σε συνέντευξη των δύο σχεδιαστών του νέου Audi A6 e-tron.
Στο εσωτερικό ξεχωρίζει το γεγονός πως οι Γερμανοί έχουν επιλέξει να απεμπλακούν από το δέρμα. Αυτό φέρνει πολύ ύφασμα μέσα στο αυτοκίνητο, πέραν των πλαστικών επιφανειών και λεπτομερειών και εναρμονίζεται με τις προθέσεις της Audi να δημιουργήσει ένα αυτοκίνητο με μηδενικό ενεργειακό αποτύπωμα, από την παραγωγή του μέχρι την κυκλοφορία του.
Η τρίτη οθόνη για τον συνοδηγό είναι κάτι που τραβάει τα βλέμματα αμέσως όσον αφορά την διάταξη του ταμπλό και την τεχνολογική υπογραφή, ενώ εξοπλίζεται και με το απαραίτητο προστατευτικό σύστημα ώστε ο οδηγός να μην αποσπάται όταν ο εμπρός επιβάτης παρακολουθεί video.
Μελλοντικά όπως λέει η Audi, το infotainment θα περιλαμβάνει και ενημέρωση σε πραγματικό χρόνο για καιρικές συνθήκες, ειδήσεις ή κυκλοφοριακό και προς το παρόν περιορίζεται σε όλα όσα μπορεί κανείς να κάνει όταν είναι σε στάση, δηλαδή από το να παρακολουθήσει ταινία μέχρι να παίξει video game.
Με τα συστήματα υποβοήθησης οδηγού A6 e-tron, η Audi παρέχει ένα ευρύ φάσμα λειτουργιών που διευκολύνουν την καθημερινή ζωή και αυξάνουν σημαντικά την οδική ασφάλεια για όλους τους χρήστες του δρόμου. Το adaptive driving assistant plus είναι ένα νέο χαρακτηριστικό του A6 e-tron.
Υποστηρίζει τον οδηγό κατά την επιτάχυνση, το φρενάρισμα, τη διατήρηση της ταχύτητας και της καθορισμένης απόστασης, καθώς και με την καθοδήγηση στη λωρίδα κυκλοφορίας. Αυτό μπορεί να αυξήσει την οδηγική άνεση, ειδικά σε μακρινά ταξίδια. Εκτός από διάφορους αισθητήρες, ανάλογα με την περιοχή, το σύστημα χρησιμοποιεί δεδομένα χαρτών υψηλής ανάλυσης και δεδομένα σμήνους από άλλα οχήματα που συγκεντρώνονται στο cloud για να βελτιώσει την οδηγική συμπεριφορά.
Εφαρμόζοντας αυτή τη συγχώνευση πληροφοριών, το όχημα υπολογίζει τη διαδρομή μπροστά του για να επιτρέπει μια άνετη εμπειρία οδήγησης σε όλο το εύρος ταχυτήτων και σε μποτιλιαρίσματα. Το Park assist plus, η κάμερα οπισθοπορείας, ο περιοριστής ταχύτητας βάσει πινακίδων κυκλοφορίας, η αναγνώριση πινακίδων κυκλοφορίας βάσει κάμερας, το προσαρμοζόμενο cruise control, το Park assist plus με ένδειξη απόστασης και η προειδοποίηση απόσπασης προσοχής και υπνηλίας θα είναι στάνταρ κατά την κυκλοφορία στην αγορά.
Στα υπόλοιπα του εξοπλισμού η γυάλινη οροφή διαθέτει το σύστημα που το κρύσταλλο γίνεται γαλακτώδες και προστατεύει από τις ακτίνες του ηλίου, σαν να κλείνεις ένα προστατευτικό, ενώ μια απολύτως εξυπηρετική λεπτομέρεια έχει να κάνει με την φωτεινή ένδειξη του σημείου που χρειάζεται κανείς να απλώσει το πόδι του κάτω από το πορτμπαγκάζ προκειμένου να ανοίξει αυτόματα η πίσω πόρτα.
Οι παραγγελίες για τα Audi A6 Avant και Sportback καθώς και για τα Audi S6 Avant και Sportback θα ξεκινήσουν τον Σεπτέμβριο.