Xpeng Mona M03: Το πιο αεροδυναμικό αυτοκίνητο στον κόσμο

Το νέο Xpeng Mona M03 έρχεται ως το ηλεκτρικό sedan με την χαμηλότερη αεροδυναμική αντίσταση και αυτό σημαίνει αυξημένη αυτονομία.

Xpeng Mona M03
Xpeng Mona M03
Xpeng Mona M03
Xpeng Mona M03

Η Xpeng ανακοίνωσε το νέο Mona M03, το οποίο διαθέτει την χαμηλότερη αεροδυναμική αντίσταση για ένα μαζικά παραγόμενο αμιγώς ηλεκτρικό σεντάν με Cd 0,194.

H Xpeng που ήρθε πρόσφατα στην χώρα μας από τον Όμιλο Βασιλάκη, διαθέτει μια ευρεία γκάμα αυτοκινήτων για την αγορά της Κίνας, η οποία μάλιστα εκσυγχρονίζεται ακόμη περισσότερο.

Xpeng Mona M03

Για το Mona M03 η Xpeng δημοσίευσε ένα διάγραμμα που δείχνει τις διαφορές που επιφέρουν διάφορα στοιχεία του σχεδιασμού του αυτοκινήτου στην αεροδυναμική του μαζί με την αντίστοιχη αύξηση στην αυτονομία. Η επιλογή της αεροδυναμικής γίνεται όλο και πιο επιβεβλημένη από τις εταιρείες, καθώς επιτρέπει αύξηση της αυτονομίας χωρίς να μεγαλώνει το βάρος από μια μεγαλύτερης χωρητικότητας μπαταρία. 

Διαβάστε Επίσης

Τα αεροδυναμικά βοηθήμσατα έχουν ως αποτέλεσμα μια μείωση Cd 0,085 στην αεροδυναμική αντίσταση του Xpeng Mona M03, που υποστηρίζεται ότι αυξάνει την αυτονομία κατά 60 χλμ. Αυτό σημαίνει επίσης 15% χαμηλότερη κατανάλωση ενέργειας ανά 100 χλμ.

Ο σημαντικότερος παράγοντας σε αυτό είναι ένα σύστημα ενεργής γρίλιας αέρα, που ονομάζεται AGS σχεδόν 1 μέτρου, που από μόνο του συμβάλλει με 0,023 Cd και αύξηση της αυτονομίας κατά 15,6 χλμ. Άλλα βοηθήματα αεροδυναμικής περιλαμβάνουν μια αεροδυναμική πλάκα στον πίσω μέρος, αεροδυναμικό τόξο, ζάντες χαμηλής αντίστασης και αεροδυναμικό πίσω μέρος.

Xpeng Mona M03

Η Xpeng δεν έχει δώσει λεπτομέρειες για το sedan Mona M03 ακόμη, αλλά κινεζικά μέσα ενημέρωσης αναφέρουν πως οι σχετικές καταχωρήσεις στο Υπουργείο της χώρας κάνουν λόγο για βάρος του αυτοκινήτου που κυμαίνεται από 1.631 κιλά έως και 1.739 ανάλογα με την έκδοση, ενώ υπάρχει και ενδιάμεσο βάρος στα 1.661 κιλά. 

Μια αρχική ένδειξη για την αυτονομία του ανέφερε 550 χλμ. στον κύκλο CLTC αλλά με αυτά τα βάρη και την κορυφαία αεροδυναμική εκτιμάται πως η αυτονομία θα ξεπεράσει τα 600 χλμ., εκτός αν η μπαταρία του είναι πολύ χαμηλής χωρητικότητας.

Το μικρότερο sedan της Xpeng μέχρι σήμερα έχει μήκος 4780 χιλ., πλάτος 1896 χιλ. και ύψος 1445 χιλ., ενώ το μεταξόνιό του είναι 2.815 χιλιοστά. Η Xpeng υποστηρίζει πως το αυτοκίνητο έχει κατασκευαστεί με τις ιδανικές αναλογίες ύψους, βάρους και ελαστικών για τον σχεδιασμό αυτοκινήτων. 

Xpeng Mona M03

Σύμφωνα με τα ίδια κινεζικά μέσα, θα εξοπλίζεται από μπαταρίες LFP, της FinDreams που είναι θυγατρική της BYD και θα έχει τιμή μικρότερη των 20.000 ευρώ, σε κινεζικά γιουάν. Θα κυκλοφορήσει το τρίτο τρίμηνο του 2024, καθώς παρουσιάστηκε πρόσφατα στην Κίνα. 

Η σειρά ηλεκτρικών αυτοκινήτων Mona ξεκίνησε ως συνεργασία μεταξύ της Didi και της Xpeng. Το Mona σημαίνει "Made Of New AI" και οι καταχωρήσεις της Xpeng αναφέρουν πως προωθεί τα έξυπνα ηλεκτρικά οχήματα με τεχνητή νοημοσύνη σε όλο τον κόσμο, κάτι που μπορεί να σημαίνει ότι το Mona M03 προορίζεται για εξαγωγές.

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Best of Network