Γιατί το Rivian R3X μπορεί να πετύχει στην Ευρώπη-μοιάζει με Delta Integrale

Η εύκολη απάντηση είναι γιατί μοιάζει με τα αυτοκίνητα όπως τα ξέρουμε μέχρι σήμερα, όμως υπάρχει βαθύτερη προσέγγιση και την εξηγεί ο CEO της Rivian.

Rivian R3X
Rivian R3
Rivian R3
Rivian R3
Rivian R3
Rivian R3
Rivian R3
Rivian R3X
Rivian R3X JR Scaringe
Rivian R3X
Rivian R3X
Rivian R3X
Rivian R3X
Rivian R3X
Rivian R3X JR Scaringe

H Rivian μας προσέφερε τις προάλλες μια έκπληξη, παρουσιάζοντας μαζί με το Rivian R2, τα Rivian R3 και R3X, τα οποία είναι η απάντηση της δεύτερης πιο διάσημης αμερικανικής αυτοκινητοβιομηχανίας της νέας εποχής, σε εκείνην που είναι πρώτη, δηλαδή την Tesla

Rivian R3X JR Scaringe

Τα Rivian R3 και R3X έκλεψαν όμως την παράσταση όχι γιατί ήταν απρόσμενες εκπλήξεις αλλά γιατί χτύπησαν φλέβα, όπως φαίνεται νοσταλγίας κατά πως φαίνεται.

Rivian R3
Rivian R3

Με σχήμα που συνδυάζει hatchback, SUV, ρετρό και φουτουριστικές γραμμές, το R3 προϊδεάζει για ένα μοντέλο παραγωγής που αναμένεται το 2027, το οποίο θα κοστίζει από 35.000 έως 40.000 δολάρια και θα μπορούσε να είναι ακριβώς το εισιτήριο για την εκρηκτική αύξηση των πωλήσεων της Rivian μακριά από τις ΗΠΑ. 

Rivian R3X
Rivian R3X

Γιατί; Επειδή οι συμπαγείς αναλογίες του R3 και η υβριδική hatch/crossover μορφή του είναι ακριβώς αυτό πο θεωρείται ταιριαστό στα ευρωπαϊκά γούστα. Το γεγονός ότι υπάρχουν πινελιές από τα πρώιμα VW Golf, λίγο Lancia Delta και μια ιδέα από το αειθαλές Lada Niva είναι κάτι που όχι απλώς δεν κρύβεται αλλά ήταν και όσο επιτηδευμένο απαιτούταν για να επιτευχθεί ο σκοπός αυτός. 

Rivian R3X
Rivian R3X

"Είναι σαν ένα crossover να συναντά ένα SUV, ένα hatch ή ένα wagon και γενικώς να συναντά ένα σωρό πράγματα. Λέμε ότι έχει την ψυχή ενός αυτοκινήτου ράλι", εξηγεί ο επικεφαλής της Rivian, RJ Scaringe. "Πρέπει να διασκεδάσουμε λίγο με το R3X, όπου τρεις ηλεκτρικοί κινητήρες προσφέρουν τρελές επιδόσεις και υπάρχει επίσης torque vectoring. Μας επιτρέπει να πάρουμε το στοιχείο των επιδόσεων της μάρκας και να το εφαρμόσουμε με ουσιαστικό τρόπο". 

Rivian R3

Για την Rivian έχει πολύ μεγάλη αξία να είναι επιτυχημένο αυτό το project γιατί η εταιρεία πρέπει να κρατήσει τους επενδυτές της ευχαριστημένους και τα φώτα στραμμένα πάνω της. Η φιλοδοξία εξάλλου παραμένει να πουλά εκατοντάδες χιλιάδες, αν όχι εκατομμύρια EVs ετησίως. 

Rivian R3X

Στην περίπτωση που τα καταφέρει, θα είναι σωτήρια εξέλιξη γιατί πρόκειται για μια εταιρεία που βρίσκεται στο χείλος της κόλασης της παραγωγής. Το 2023 η Rivian παρέδωσε λίγο πάνω από 50.000 από τα R1T και R1S, κάτι που κινείται προς τη σωστή κατεύθυνση, αλλά είναι σταγόνα στον ωκεανό σε σύγκριση με το τι έρχεται στη συνέχεια. 

Rivian R3X

"Δεν ξεκίνησα τη Rivian για να γίνω κατασκευαστής κάτω των εκατό χιλιάδων οχημάτων ετησίως. Ξεκινήσαμε τη Rivian για να κατασκευάζουμε μακροπρόθεσμα εκατομμύρια οχήματα και ο δρόμος για να φτάσουν εκεί είναι μέσω του R2. Ολόκληρο το μέλλον της επιχείρησης βρίσκεται σε αυτή την πλατφόρμα", λέει ο Scaringe. 

Rivian R3X JR Scaringe

Αρχικά το R2, οι πρώτες παραδόσεις του οποίου θα έρθουν το 2026, θα κατασκευάζεται στο υπάρχον εργοστάσιο της Rivian στο Normal του Ιλινόις, αλλά ένα νέο εργοστάσιο που κατασκευάζεται στη Γεωργία είναι το μέρος όπου θα γίνει το μεγάλο βήμα όταν το R2 θα προστεθεί στο μικρό του αδελφό R3. 

Rivian R3

Φυσικά και τα δύο μοντέλα θα πωλούνται στην Ευρώπη, αν και ο Scaringe δεν γνωρίζει ακόμη πότε. "Και τα δύο μοντέλα έχουν σχεδιαστεί στον πυρήνα τους τόσο για τις ΗΠΑ όσο και για την Ευρώπη. Δεν έχουμε πει συγκεκριμένα πότε θα έρθουν στην Ευρώπη, θα έπρεπε και πρέπει, αλλά αναγνωρίζουμε πόσο ελκυστικά είναι στην ευρωπαϊκή αγορά και ειδικά το R3 που ταιριάζει πραγματικά σε αυτήν".

Rivian R3

Μέσα σε δεκαπέντε σύντομα χρόνια η Rivian έχει διανύσει μια πολύ μεγάλη διαδρομή από φιλόδοξη startup σε μια πιθανή παγκόσμια δύναμη EV, οπότε ρωτάμε τον Scaringe για το τι συμβουλές θα έδινε στον εαυτό του πριν από 15 χρόνια.

Rivian R3X

"Απλά κυνήγα το. Δεν πίστευα ότι θα ήταν τόσο δύσκολο. Δεν πίστευα ότι θα έπαιρνε τόσο πολύ χρόνο. Δεν πίστευα ότι οι αλυσίδες εφοδιασμού ήταν τόσο πολύπλοκες όσο είναι. Δεν ήξερα ότι η διαχείριση οργανισμών ήταν τόσο δύσκολη όσο αυτή, αλλά και πάλι θα έλεγα απλώς, προχώρα - θα καταλάβεις πολλά και θα μάθεις πάρα πολλά".

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Best of Network