Απ' ότι φαίνεται, διανύουμε μια περίοδο που ο χώρος του αυτοκινήτου μονοπωλεί τα ρεκόρ Guinness και μόλις μπήκε στο club και η Porsche Taycan Cross Turismo.
Λίγες μόλις μέρες μετά τα πρόσφατα επιτεύγματα δύο ομάδων φοιτητών, μίας από το ETH Zurich και το Πανεπιστήμιο Εφαρμοσμένων Επιστημών και Τεχνών της Λουκέρνης για ρεκόρ επιτάχυνσης και μίας του Τεχνικού Πανεπιστημίου του Μονάχου για ρεκόρ αυτονομίας ηλεκτρικού οχήματος, ήρθε να προστεθεί ένα ακόμη ρεκόρ, συμπτωματικά (ίσως και όχι) και πάλι από ηλεκτρικό όχημα.
Αυτή τη φορά ήταν η σειρά της Porsche, με μία Taycan Cross Turismo να κατακτά μία από τις ψηλότερες κορυφές του κόσμου. Το ρεκόρ που σημείωσε, ήταν για τη μεγαλύτερη αλλαγή υψομέτρου από ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Την προσοχή σου στην παράμετρο "αλλαγή υψομέτρου", καθώς εκεί εστιάζεται το επίτευγμα της Porsche.
Δες λοιπόν ποιο ακριβώς ήταν το εγχείρημα. Η Ayding, είναι μια ξηρή λιμνοθάλασσα στη Δυτική Κίνα και αποτελεί ένα από τα χαμηλότερα σημεία στον κόσμο. Σύμφωνα με το πλάνο, η ανάβαση της Taycan ξεκίνησε από εκεί και συγκεκριμένα τα -218,845 μέτρα κάτω από τη στάθμη της θάλασσας.
Συνολικά ανέβηκε 5.573,9 μέτρα
Το τέλος της διαδρομής, βρήκε το γερμανικό μοντέλο στην κορυφή του Hongtu Daban στο Θιβέτ, σε υψόμετρο 5.355,134 μέτρων. Αυτό σημαίνει πως το συνολικό υψόμετρο που κάλυψε η Taycan Cross Turismo ανέρχεται σε 5.573,979 μέτρα και αποτελεί ένα ακόμη ρεκόρ Guinness.
Στη διάρκεια των 10 ημερών που διήρκεσε το ταξίδι της, η Taycan αντιμετώπισε αρκετές προκλήσεις. Τα μέλη της αποστολής ανέφεραν πως μέσα σε λίγες μέρες βίωσαν συνθήκες που προσομοιάζουν σε κάθε εποχή του χρόνου με τις εικόνες που συνοδεύουν το ταξίδι τους να το επιβεβαιώνουν.
Η ηλεκτρική Porsche πέρασε από μέρη που θεωρούνται ορόσημα για τους λάτρεις της off road οδήγησης, όπως το δάσος λεύκης Tarim, το μεγάλο φαράγγι Tomur, η έρημος Sansha, ο αυτοκινητόδρομος Dukou-Lunque και ο εθνικός αυτοκινητόδρομος G219, καθώς και αρκετοί δύσκολοι χωματόδρομοι.
Όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά, οι διαφορές στη θερμοκρασία, την πίεση του αέρα και τις γεωλογικές συνθήκες, ήταν πολύ μεγάλες. Από θερμοκρασίες στην επιφάνεια εδάφους που άγγιζαν τους 70°C, μέχρι παγωμένους δρόμους και από πολυσύχναστες πόλεις μέχρι απομονωμένες εκτάσεις, το ταξίδι της Taycan θα μείνει σίγουρα αξέχαστο στην ομάδα που συμμετείχε σε αυτό.
Και φυσικά όπως μπορείς να φανταστείς, σε τέτοιες περιοχές δεν συναντάς ιδιαίτερα συχνά σταθμούς φόρτισης. Είναι ενδεικτικό, πως χρειάστηκαν τέσσερις μέρες για να διασχίσει η Taycan μια απόσταση περίπου 760 χιλιομέτρων, στα βουνά Kunlun και Tianshan.
Φόρτιση καθ' οδόν
Το φορτηγό της EnjoyElec που ακολουθούσε ως όχημα υποστήριξης, ήταν εκεί για να παρέχει την ενέργεια που χρειαζόταν η Taycan για να συνεχίσει το ταξίδι της. Τα ηλεκτρικά οχήματα δεν έχουν κινητήρες εσωτερικής καύσης που χρειάζονται αέρα, για να ανησυχούν για τις αλλαγές στο υψόμετρο, ωστόσο η άνοδος πάνω από τα 5.000 μέτρα τείνει να αφαιρεί ενέργεια από τις μπαταρίες.
Στο δελτίο τύπου που συνόδευε το ρεκόρ Guinness της Porsche, δεν αναφέρονταν λεπτομέρειες σχετικά με την αυτονομία ή την απόδοσή της κατά τη διάρκεια του ταξιδιού, επισημάνθηκε ωστόσο πως στις κατηφορικές διαδρομές δόθηκε μεγάλη έμφαση στην ανάκτηση ενέργειας.