Όταν ο Andreas Preuninger -το αφεντικό των αυτοκινήτων GT της Porsche- είναι τόσο ενθουσιώδης, είναι πολύ δύσκολο να τον αγνοήσεις. Και δεν θέλει κάτι κακό. Ανυπομονεί να οδηγήσουμε την νέα Porsche 911 S/T, ένα αυτοκίνητο με το οποίο η Porsche γιορτάζει τα 60 χρόνια του μοντέλου.
Μόνο που αυτό θα βγει στο δρόμο (όχι όπως αυτό για τα 75 χρόνια της φίρμας) και κάποιοι τυχεροί -όχι πολλοί- θα το αγοράσουν.
"Ειλικρινά, ανυπομονώ να το οδηγήσετε. Ξέρω ότι δεν πρέπει να το κάνουμε, αλλά απλά ενεργοποιήστε το για λίγο και ανεβάστε το στροφές. Τώρα νιώσε τον επιλογέα ταχυτήτων. Ωραία, ε;", λέει ο Andreas Preuninger.

Υποτίθεται ότι δεν πρέπει να βάλουμε μπρος το αυτοκίνητο επειδή βρισκόμαστε σε στούντιο, αλλά ακόμα και στατικά αξίζει τον κόπο. Επειδή ο χειροκίνητος επιλογέας ταχυτήτων έχει διαδρομή περίπου 5 εκατοστά(!) και ο κινητήρας ανεβάζει στροφές σαν σπορ μοτοσικλέτα.
Προφανώς θέλαμε να κουμπώσουμε πρώτη και να βγούμε στον δρόμο. Η εργονομία είναι τέλεια, και παρόλο που τα στάνταρ καθίσματα είναι ανθρακονημάτινα μπάκετ με ασυμβίβαστη εμφάνιση (τα σπορ καθίσματα είναι προαιρετική επιλογή χωρίς κόστος), την νιώθεις και την ακούς περίεργα, σαν Carrera GT.

Αλλά αυτή είναι "απλά" μια 911. Να θυμάστε, μπορεί να είναι η καλύτερη που έχει υπάρξει μέχρι σήμερα.
Ναι, επέτειος με χειροκίνητο κιβώτιο και ατμοσφαιρικό κινητήρα
Εντάξει, πολλές διαφορετικές εκδόσεις 911 που κυκλοφορούν αυτή τη στιγμή, από την Dakar μέχρι τη Sport Classic, αλλά η S/T είναι μάλλον κάτι σαν πρώτη μεταξύ ίσων.

Σχεδιασμένη από την Porsche ως δώρο στον εαυτό της για την 60ή επέτειο της 911 (θα παραχθούν 1.963 κομμάτια προς τιμήν του έτους "γέννησης"), η S/T αναβιώνει ένα παλιό μεγάλο όνομα από το 1969, όταν μια 911 S πασπαλίστηκε με μια δόση νεραϊδόσκονης του μηχανοκίνητου αθλητισμού για να γίνει η S/T -ένα φοβερό αγωνιστικό αυτοκίνητο που τα κατάφερνε χωρίς τη βοήθεια μεγάλων αεροτομών.

Η σύγχρονη S/T ακολουθεί τον ίδιο δρόμο, αν και με πολύ πιο σύγχρονη ματιά. Στο πίσω μέρος βρίσκεται ο ατμοσφαιρικός μπόξερ 4,0 λίτρων από την GT3 RS (ω ναι) που αποδίδει 521 ίππους και συνδυάζεται με το χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων (με κοντύτερα γρανάζια από την GT3).

Δεν υπάρχουν αεροτομές που βγάζουν μάτι, εκτός από ένα μικρό πτερύγιο Gurney στην ηλεκτρική πίσω αεροτομή, η οποία δεν σηκώνεται τόσο ψηλά όσο άλλες 911.
Πιο ελαφριά δεν γίνεται
Το σύστημα διεύθυνσης των πίσω τροχών έχει εγκαταλειφθεί για να εξοικονομηθεί βάρος και πολυπλοκότητα, και το καπό, τα μπροστινά φτερά, ο κλωβός, οι πίσω αντιστρεπτικές μπάρες και το διατμητικό πάνελ κάτω από το καπό είναι όλα από ανθρακονήματα.

Οι τροχοί είναι από μαγνήσιο, ενώ το γυαλί είναι λεπτότερο για να εξοικονομηθούν πολύτιμα κιλά. Ακόμα και η μπαταρία έχει κάνει δίαιτα και αποτελείται πλέον από μια ελαφριά μονάδα ιόντων λιθίου αγωνιστικού τύπου.

Αν τα συνδυάσετε όλα αυτά με τα λεπτά καθίσματα τύπου μπάκετ από ανθρακόνημα, μαζί με την εξοικονόμηση βάρους από το σύστημα κίνησης και τον συμπλέκτη, η S/T γίνεται η ελαφρύτερη 911 παραγωγής. Με βάρος 1.380 kg, είναι 40 κιλά ελαφρύτερη από μια χειροκίνητη GT3 Touring.
Όμως, ο ελαφρύς συμπλέκτης και ο σφόνδυλος μονής μάζας (εξοικονομούν σχεδόν 11 κιλά από μόνα τους) προφανώς κάνουν την S/T λίγο πιο δύσκολη στην οδήγηση από την κανονική 911.
Στο μυαλό του οδηγού είναι ο στόχος
Και τότε είναι που αρχίζεις να συνειδητοποιείς ότι αυτό δεν είναι ένα αυτοκίνητο για πίστα, αλλά όπως το θέτει η Porsche "ένα άκρως αγνό σπορ αυτοκίνητο αφιερωμένο στην απόλυτη οδηγική απόλαυση... σε γεμάτους στροφές επαρχιακούς δρόμους".

Μην νομίζετε ότι είναι αργό. 0-100 km/h σε 3,7 δλ. και 300 km/h τελική είναι αρκετά. Σας θυμίζει κάτι; Μία από τις σπουδαιότερες 911 των τελευταίων ετών όπως το 911 R του 2016, και παρόλο που ο Preuninger θέλει να επισημάνει ότι η S/T δεν είναι συνέχεια ή γιος της, υπάρχουν σαφείς οικογενειακές ομοιότητες. Και αυτό ήταν ένα φοβερό αυτοκίνητο.

Με αυτό το αυτοκίνητο η Porsche να προσφέρει ένα αντίδοτο στο αναισθητικό της ωμής ταχύτητας -που παίρνεις από κάτι σαν την ηλεκτρική Taycan Turbo S- με ένα αυτοκίνητο που δεν προσπαθεί να ανταγωνιστεί τους αριθμούς και θέλει να σε κερδίσει ζώντας μαζί του. Ακούγεται σαν να πρόκειται για την πιο οδηγοκεντρική σύγχρονη Porsche 911.

Και όταν ρωτήθηκε αν πιστεύει ότι η S/T μπορεί να είναι η απόλυτη σύγχρονη Porsche 911, η απάντηση του Preuninger είναι αρκετά ξεκάθαρη. "Δεν νομίζω ότι είναι... Ξέρω ότι είναι...". Και αυτό είναι αρκετό για εμάς.