Αν στο άκουσμα της είδησης πως ένα ηλεκτρικό όχημα κατέρριψε το παγκόσμιο ρεκόρ επιτάχυνσης 0-100 km/h, σε ρωτούσαν ποιος κατασκευαστής θεωρείς πως βρίσκεται πίσω από το σημαντικό αυτό επίτευγμα, σίγουρα το μυαλό σου θα πήγαινε σε κάποια γνωστή εταιρεία hypercars, τύπου Rimac. Το καλό σε αυτή την περίπτωση θα ήταν να μην στοιχημάτιζες κιόλας.
Γιατί πίσω από το πρόσφατο ρεκόρ Guinness για την επιτύχυνση 0-100 km/h από ηλεκτρικό όχημα, βρίσκεται μια ομάδα φοιτητών από το ETH Zurich και το Πανεπιστήμιο Εφαρμοσμένων Επιστημών και Τεχνών της Λουκέρνης.
Η οποία ομάδα, εργάστηκε σκληρά πάνω σε ένα ηλεκτρικό όχημα που ονόμασε mythen, καταφέρνοντας να ξεπεράσει όλα τα προβλήματα που προέκυψαν κατά την εξέλιξή του.

Όταν το project τους ολοκληρώθηκε, έφεραν το μικρό αγωνιστικό τους όχημα στο Switzerland Innovation Park, που βρίσκεται ακριβώς απέναντι από το εργαστήριό τους.
Και η αποστολή εξετελέσθη. Με την Kate Maggetti στο τιμόνι, το mythen χρειάστηκε χρόνο 0,956 δευτερολέπτων μέχρι να φτάσει από στάση τα 100 km/h, επιτυγχάνοντας το κατόρθωμα αυτό σε απόσταση μόλις 12,3 μέτρων. Το προηγούμενο παγκόσμιο ρεκόρ των 1,461 δευτερολέπτων, είχε σημειωθεί τον Σεπτέμβριο του 2022 από μια ομάδα του Πανεπιστημίου της Στουτγκάρδης.
Ενθουσιασμός από τη μοναδική εμπειρία

O Yann Bernard, επικεφαλής του τμήματος κινητήρων της Ακαδημαϊκής Λέσχης Μηχανοκίνητου Αθλητισμού Ζυρίχης (AMZ) δήλωσε σχετικά: "Το να εργάζομαι στο έργο παράλληλα με τις σπουδές μου, ήταν πολύ έντονο. Αλλά ακόμη και έτσι, ήταν πολύ διασκεδαστικό να συνεργάζομαι με άλλους φοιτητές ώστε να παράγουμε συνεχώς νέες λύσεις και να εφαρμόζουμε στην πράξη όσα μάθαμε στην τάξη. Και, φυσικά, είναι μια απολύτως μοναδική εμπειρία να αποτελείς μέρος ενός παγκόσμιου ρεκόρ".
Φτιαγμένο εξ ολοκλήρου από τους φοιτητές

Όλα τα εξαρτήματα του mythen, από τις πλακέτες τυπωμένων κυκλωμάτων (PCB) μέχρι το πλαίσιο και την μπαταρία, αναπτύχθηκαν από τους ίδιους τους φοιτητές και βελτιστοποιήθηκαν για τη λειτουργία τους.
Χάρη στη χρήση ελαφρών κυψελών από άνθρακα και αλουμίνιο, το αγωνιστικό αυτοκίνητο ζυγίζει μόνο 140 κιλά. Οι κινητήρες που βρίσκονται τοποθετημένοι σε κάθε τροχό αναπτύχθηκαν από τους ίδιους τους φοιτητές και ένα ειδικό σύστημα μετάδοσης κίνησης, έχουν ως αποτέλεσμα την εντυπωσιακή ισχύ των περίπου 326 ίππων.

Ο Dario Messerli, επικεφαλής αεροδυναμικής στην AMZ, αναδεικνύει μία ακόμη σημαντική διάσταση του εγχειρήματος. "Η ισχύς δεν είναι το μόνο πράγμα που έχει σημασία όταν πρόκειται για ένα ρεκόρ επιτάχυνσης. Η αποτελεσματική μεταφορά της ισχύος στο δρόμο είναι επίσης κλειδί για την επιτυχία”.
Τα μονοθέσια της Formula 1 το λύνουν αυτό μέσω της αεροδυναμικής: μια πίσω ή μπροστινή πτέρυγα ωθεί το μονοθέσιο στο έδαφος. Ωστόσο, αυτό το φαινόμενο εμφανίζεται μόνο όταν το αυτοκίνητο έχει φτάσει σε μια συγκεκριμένη ταχύτητα.
Για να εξασφαλιστεί ισχυρή πρόσφυση από την αρχή, η ομάδα AMZ προχώρησε σε μια λύση που προσομοιάζει με τη λειτουργία της ηλεκτρικής σκούπας, συγκρατώντας το όχημα στο έδαφος μέσω αναρρόφησης.