Μία μόλις ημέρα μετά την ανακοίνωση του ρεκόρ Guinness για την ταχύτερη επιτάχυνση 0-100 km/h από ηλεκτρικό όχημα, ένα ακόμη ρεκόρ είδε σήμερα το φως της δημοσιότητας. Αφορά και αυτό αμιγώς ηλεκτρικό όχημα, είναι εξίσου σημαντικό και αποτελεί το επίτευγμα φοιτητικής ομάδας του Τεχνικού Πανεπιστημίου του Μονάχου.
Έτσι λοιπόν, χωρίς τη βοήθεια της ηλιακής ενέργειας, φοιτητές από το Τεχνικό Πανεπιστήμιο του Μονάχου (TUM) στη Γερμανία κατέκτησαν το ρεκόρ Guinness για το ηλεκτρικό αυτοκίνητο με τη μεγαλύτερη αυτονομία στον κόσμο.
Το μονοθέσιο όχημα που δημιούργησαν, ονομάζεται "muc022" και κατάφερε να διανύσει το εντυπωσιακό νούμερο των 2.575,79 χιλιομέτρων πριν η μπαταρία του αδειάσει εντελώς.
Πώς όμως φτάσαμε σε αυτό το επίτευγμα; Η ομάδα TUfast Eco τροποποίησε το όχημα που είχε χρησιμοποιηθεί προηγουμένως σε άλλους διαγωνισμούς για αποδοτικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα, εστιάζοντας στο να το κάνει όσο το δυνατόν πιο αεροδυναμικό και ελαφρύ, καθώς και στην τοποθέτηση μεγαλύτερης μπαταρίας χωρητικότητας 15,5 kWh. Μπορεί να σου φαίνεται σαν τυπογραφικό λάθος, αλλά δεν είναι.
Πολύ ελαφρύ και αεροδυναμικό
Το "muc022" ζυγίζει μόλις 170 κιλά, ενώ ο ηλεκτροκινητήρας μόνιμου μαγνήτη έχει ισχύ μόλις 400 Watt. Ένα επιπλέον εντυπωσιακό στοιχείο είναι ο συντελεστής οπισθέλκουσας που υπολογίζεται σε Cd 0,159.
Η ομάδα εγκαταστάθηκε σε ένα άδειο υπόστεγο στο αεροδρόμιο του Μονάχου και άρχισε να οδηγεί, καταρρίπτοντας το προηγούμενο ρεκόρ των 1.608,54 χλμ. σε τέσσερις ημέρες.
Όμως η μπαταρία είχε ακόμα ζωή, οπότε συνέχισαν για άλλες δύο ημέρες, σταματώντας τελικά μετά από 99 ώρες στο τιμόνι, κατά τη διάρκεια των οποίων κάποια μέλη της ομάδας TUfast Eco αναγκάστηκαν να διανυκτερεύσουν μέσα στο υπόστεγο.
Όταν ολοκληρώθηκε το εγχείρημα, η κατανάλωση ενέργειας του λιλιπούτειου "muc022" μετρήθηκε στις 0,6 kWh/100 km και λογικά, είναι η χαμηλότερη που έχεις δει ποτέ σε ηλεκτρικό όχημα. Για να έχεις ένα μέτρο σύγκρισης, το πρωτότυπο Mercedes-Benz Vision EQXX έχει κατανάλωση ενέργειας περίπου 1 kWh ανά 12,8 χλμ. ενώ το Model Y, το οποίο διαφημίζεται από την Tesla ως "το πιο αποδοτικό ηλεκτρικό SUV που κατασκευάστηκε ποτέ", έχει κατανάλωση περίπου 1 kWh για κάθε 6,5 χλμ.