Η Cupra γεννήθηκε από τα σπλάχνα της Seat και με τις ευλογίες του ομίλου VW υπηρετώντας τα σπορτίβ χαρακτηριστικά ενός brand με μεσογειακό ταμπεραμέντο. Δεν ήταν πάντα έτσι για την Cupra που διαχωρίστηκε τα τελευταία χρόνια από τη μήτρα της Seat ούτε για την ίδια την ισπανική εταιρεία που δεν κατάφερε να ορθώσει ανάστημα στην μεγάλη οικογένεια του ομίλου VW. Όμως σήμερα, περισσότερο από ποτέ, η Cupra χτίζει το κοινό της με μοντέλα που κεντρίζουν το ενδιαφέρον κυρίως συναισθηματικά και αυτό ακριβώς είναι και το Curpa Raval.
Είναι γεγονός πως εντός του ομίλου VW έχει ωριμάσει η αντίληψη πως κάθε τι νέο που παρουσιάζεται θα πρέπει να έχει ουδέτερο αποτύπωμα σε ρύπους. Η Volkswagen διαθέτει πλήρη γκάμα ηλεκτρικών μοντέλων. Η Skoda βρίσκεται και αυτή στους εξηλεκτρισμένους ρυθμούς των Enyaq ενώ η Audi παίζει σε SUV και σπορ κατασκευές μηδενικών ρύπων. Στη Seat δεν έχουν απομείνει πολλά να επιδείξει οπότε το ειδικό βάρος έχει δοθεί στην Cupra.

Η ανακοίνωση της παραγωγής ενός μικρού ηλεκτρικού Cupra δεν ήταν ένα κρυφό χαρτί. Όταν η εταιρεία παρουσίασε το πειραματικό μοντέλο UrbanRebel, η Volkswagen δεν είχε ακόμα ανοίξει τα χαρτιά της για την δική της πρόταση με το μοντέλο ID.2all concept. Σήμερα το UrbanRebel Concept βαφτίστηκε επισήμως Raval, μια ονομασία που θα φέρει το μοντέλο παραγωγής που θα προκύψει το 2025. Η ανακοίνωση του ονόματος έγινε από τον Wayne Griffiths, διευθύνων σύμβουλο της Seat και Cupra στα πλαίσια της έκθεσης αυτοκινήτου στην Βαρκελώνη που πραγματοποιείται από τις 13 έως 21 Μαίου.
Κατασκευή στο Martorell
Το Cupra Raval σχεδιάστηκε και αναπτύχθηκε στη Βαρκελώνη και η παραγωγή θα γίνει στο ισπανικό εργοστάσιο Martorell. Ο όμιλος θα επενδύσει σταδιακά 3 δισ. ευρώ για την μετατροπή των γραμμών παραγωγής του εργοστασίου με στόχο να κατασκευάσει και άλλα ηλεκτρικά μοντέλα από το 2025 και μετά.

Το Raval βασίζεται στην πλατφόρμα MEB Small του Volkswagen Group και έχει ένα αμάξωμα μήκους 4,03 μ. που παραπέμπει στα συμβατικά μοντέλα της κατηγορίας supermini. Για την κατασκευή του έχουν χρησιμοποιηθεί προηγμένα ανακυκλωμένα πολυμερή και υλικά βιολογικής προέλευσης.
Αν επιβεβαιωθούν οι πληροφορίες, το μικρό ηλεκτρικό Cupra θα έχει έναν ισχυρό ηλεκτροκινητήρα 226 ίππων και μια ενισχυμένη μπαταρία που θα προσδίδει αυτονομία έως 440 χλμ. με μία φόρτιση. Το ίδιο σετ έχει επιδείξει ο όμιλος και στην περίπτωση του αδελφού μοντέλου VW ID.2all concept.

Κέρδη ρεκόρ
Άνθηση και στα οικονομικά για τους Ισπανούς με την καλή πορεία της Cupra να έχει συμπαρασύρει και την ευρύτερη οικογένεια της Seat. Οι δύο εταιρείες σημείωσαν το καλύτερο τρίμηνο (Ιανουάριος-Μάρτιος 2023) στην ιστορία τους με κύκλο εργασιών 3,6 δισ. ευρώ που μεταφράζεται σε αύξηση 48% σε σχέση με το πρώτο τρίμηνο του 2022. Και στα λειτουργικά κέρδη υπήρξε σημαντική βελτίωση με επιπλέον έσοδα 139 εκατ. ευρώ σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι.
Αξίζει να σημειωθεί πως από το λανσάρισμα της Cupra το 2018 έχουν πουληθεί περισσότερα από 300.000 αυτοκίνητα. Μόνο την περσινή χρονιά η εταιρεία πραγματοποίησε κύκλο εργασιών 4,4 δισ. ευρώ και ως εκ τούτου αποτέλεσε μια από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες αυτοκινητοβιομηχανίες στην Ευρώπη.
Διαβάστε ακόμα:
- Και η Renault στη μάχη για ηλεκτρικό μοντέλο κάτω των 25.000 ευρώ
- "Έξυπνο" φανάρι ανάβει κόκκινο όταν υπερβαίνεις το όριο ταχύτητας (+video)
- Αυτό το αυτοκίνητο είναι πρώτο σε πωλήσεις παγκοσμίως το 2022
- Πώς η Tesla δοκιμάζει τα μοντέλα της σε συνθήκες ακραίας ζέστης (+video)
- Αφιέρωμα Bentley: Τα μοντέλα που καθόρισαν την ένδοξη ιστορία της