Ήταν αρχές του καλοκαιριού όταν μάθαμε τις προθέσεις της Jidu να κάνει δυναμική είσοδο στο χώρο του αυτοκινήτου και στην πορεία μάθαμε πως αποφασίστηκε η παραγωγή του Jidu Robo-01, αλλά και τσα μεγαλεπήβολα σχέδια της εταιρείας για το μέλλον και την εκτός Κίνας πορείας της. Η Jidu δεν είναι τυχαία. Εκτός του οτι βαυκαλίζεται πως έχει ξεπεράσει την Tesla στην ανάπτυξη των autopilot συστημάτων, είναι θυγατρική της Baidu, η οποία είναι κινεζικός κολοσσός, αντίστοιχος με την Google του δυτικού κόσμου ή και μεγαλύτερος.
Τώρα παρουσίασε επισήμως το Robo-01 στην περιορισμένη έκδοση Lunar Edition που είναι ουσιαστικά η εορταστική, εναρκτήρια έκδοση του αυτοκινήτου. Μαζί με την παρουσίαση, ανακοίνωσε πως θα φτιάξει άλλα 1.000 Robo-01 Lunar Edition, γιατί τα 1.000 που είχε αρχικά προγραμματίσει πουλήθηκαν όλα τον Σεπτέμβριο που μας πέρασε.
Ηλεκτρικό ε;
Εννοείται πως το Jidu Robo-01 Lunar Edition είναι ηλεκτρικό, αλλά αυτό που προωθεί η εταιρεία με πολύ μεγάλη ζέση, είναι η δυνατότητα αυτόνομης μετακίνησης. Στο αρχικό project μάλιστα το τιμόνι του αυτοκινήτου ήταν αναδιπλούμενο και αν δεν κατάλαβες τι ακριβώς εννοεί με αυτό, σημαίνει πως δίνεται η δυνατότητα στον οδηγό να μην το χρησιμοποιεί όσο κινείται αυτόνομα. Δεν διευκρινίστηκε αν το τιμόνι παραμένει αναδιπλούμενο στο μοντέλο παραγωγής, αλλά το… κακό έχει ήδη γίνει από τη στιγμή που αρχίσαμε να συζητάμε για τέτοια πράγματα του Σατανά μέσα στο αυτοκίνητο.
Apollo όπως λέμε Linux
Το Jidu Robo-01 είναι το πρώτο έξυπνο αυτοκίνητο της πλατφόρμας Apollo. Επειδή έχουν πέσει πολλές άγνωστες έννοιες μαζεμένες σε αυτή την παρουσίαση, να διευκρινίσουμε πως η Apollo είναι μια τεράστια κοινοπραξία που ξεκίνησε η Baidu, όταν ακόμη η βενζίνη είχε 1,30€ το λίτρο. Είναι μια ανοιχτή πλατφόρμα, στην οποία αναπτύσσονται και εξελίσσονται όλα τα συστήματα που απαιτούνται για τα αυτόνομα αυτοκίνητα της Baidu. Και δεν είναι θεωρία, γιατί υπάρχουν ήδη αυτόνομα αυτοκίνητα που έχουν προκύψει από αυτό το κονσόρτιουμ 40 και πλέον εταιρειών και χρησιμοποιούνται πιλοτικά.
Ε, το Jidu Robo-01 είναι το πρώτο με όλα αυτά τα χαρακτηριστικά που περνάει σε διαδικασία παραγωγής. Θα κοστίζει σχεδόν 400.000 Γιεν στην Κίνα, που είναι κάτι σαν 55.000 δολάρια, αλλά θα έχεις ένα αυτοκίνητο που θα μπορεί να σε πάει βόλτα στον αυτοκινητόδρομο, στον αστικό κλοιό και θα παρκάρει και μόνο του, αρκεί να του βρίσκεις χώρο (κάποια πράγματα δεν μπορεί να τα αυτοματοποιήσει ούτε ο Θεός).
544 ίπποι για πλάκα
Η ισχύς του θα είναι 544 ίπποι, γιατί ηλεκτροκίνηση φίλε, και η αυτονομία του θα ξεπερνά τα 600 χλμ., χάρη σε μια μπαταρία 100kWh. Το 0-100 km/h θα έρχεται σε 3,9 sec και σε λίγο δεν θα κινούμαστε απλώς στους δρόμους, αλλά θα εκτοξευόμαστε από εδώ και από εκεί. Αυτόνομα! Στις διαστάσεις και το σχήμα ενός τυπικού SUV με μήκος 4,8 m. οι Κινέζοι τεχνικοί έχουν ενσωματώσει 2 LIDAR, 5 ανιχνευτές μικροκυμάτων, 12 ανιχνευτές υπερήχων και 12 high definition κάμερες.
Οι παραδόσεις θα ξεκινήσουν το 2023 και στο μεταξύ η Jidu έχει ξεκινήσει ήδη να σχεδιάζει το επόμενό της αυτοκίνητο, το οποίο μπορεί να μην το επισημοποίησε αλλά έχουμε μια υποψία πως θα ονομάζεται Robo-02. Θα παρουσιαστεί στην έκθεση της Guangzhou τον Νοέμβριο.