Jidu: Πιο μπροστά από την Tesla στην αυτόνομη οδήγηση

Η κινεζική φίρμα θέλει να ρίξει στην αγορά 800.000 αυτόνομα robocars μέχρι το 2028 και θεωρεί ότι ξεπερνά την Tesla στην εξέλιξη της αυτόνομης οδήγησης

Baidu Jidu Robo01

Τελειώνει η παντοκρατορία της Tesla; Είναι η εταιρεία του Elon Musk η πιο προχωρημένη στην αυτόνομη οδήγηση; Υπάρχει κάποια εταιρεία που πιστεύει -κάτω το χεράκι VW Group- ότι θα ξεπεράσει το "εμπόδιο" Tesla; Όπως έχουμε αναφέρει εδώ δεν μένει πολύς καιρός που θα δούμε μια άλλη εταιρεία να παίρνει την πρωτιά σε πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων, αλλά τι γίνεται με το θέμα της εξέλιξης αυτόνομης οδήγησης; Η Jidu λέει ότι το δικό της σύστημα αυτόνομης οδήγησης στο ROBO-01 θα είναι καλύτερο από της Tesla.

Baidu Jidu Robo01
Jidu ROBO-01

"Πιο μπροστά" από την Tesla στην αυτόνομη οδήγηση

Κατά τη διάρκεια μιας ενδοεταιρικής διάσκεψης, η μάρκα ρομποτικών αυτοκινήτων Jidu δεν μοιράστηκε μόνο λεπτομέρειες για τους στόχους επέκτασης της παραγωγής της στο εξωτερικό. Επιπλέον, ο διευθύνων σύμβουλος της μητρικής εταιρείας Baidu, δήλωσε ότι η τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης της Jidu θα "θα είναι μια γενιά πιο μπροστά από την Tesla".

Tesla Autopilot

Τον Ιανουάριο του 2021, η Baidu ανακοίνωσε ότι επεκτείνεται από την ανάπτυξη λογισμικού στην παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων, ενώνοντας τις δυνάμεις της με την Geely για την παραγωγή μιας νέας γενιάς ηλεκτρικών οχημάτων. Μέχρι τον Μάρτιο, η μάρκα Jidu παρουσιάστηκε επίσημα με 300 εκατομμύρια δολάρια σε κεφάλαιο εκκίνησης. 

Η στρατηγική της JIDU για την αγορά είναι η εστίαση στη διάδοση της αυτόνομης οδήγησης και των τεχνολογιών αλληλεπίδρασης ανθρώπου-μηχανής, ξεκινώντας με την ηλεκτρική της ναυαρχίδα που θα βασίζεται σε πρωτότυπο που ονομάζεται ROBO-01.

To αυτόνομο ROBO-01 και το αναδιπλούμενο τιμόνι

Από την πρώτη στιγμή που έδειξε το ROBO-01, η Jidu άρχισε γρήγορα να το διαφημίζει ως την ονομασία για τα πλήρως αυτόνομα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που "συνδυάζουν διαδραστικό ρομποτικό 'συναίσθημα' με τεχνητή νοημοσύνη μέσα στην εμπειρία οδήγησης". Στην παρουσίαση του ROBO-01 κατά τη διάρκεια της ROBOCAR Day της Jidu τον Ιούνιο, παρατηρήσαμε -εκτός άλλων- ένα αναδιπλούμενο τιμόνι που τροφοδοτείται από την τεχνολογία steer-by-wire της Jidu και μπορεί να αναδιπλωθεί κατά τη διάρκεια της αυτόνομης οδήγησης.

Baidu Jidu Robo01

Σύμφωνα με την Jidu, το σύστημα αυτόνομης οδήγησης του ROBO-01 χρησιμοποιεί δύο τσιπ Nvidia Orin X και είναι εξοπλισμένο με τριάντα έναν εξωτερικούς αισθητήρες, συμπεριλαμβανομένων δύο LiDAR, πέντε ραντάρ χιλιοστομετρικών κυμάτων, δώδεκα ραντάρ υπερήχων και δώδεκα κάμερες.

Θα γεμίσει ο πλανήτης αυτόνομα robocars μέχρι το 2028

Κατά τη διάρκεια εκδήλωσης ο διευθύνων σύμβουλος της Jidu μοιράστηκε μερικούς τολμηρούς στόχους παραγωγής για την δεκαετία που διανύουμε. Στην ίδια εκδήλωση συμμετείχαν οι διευθύνοντες σύμβουλοι των δύο μητρικών εταιρειών της Jidu -Baidu και Geely- ένας εκ των οποίων αναφέρθηκε ευθέως στις δυνατότητες αυτόνομης οδήγησης της Tesla.

Σύμφωνα με στελέχη στις φιλοδοξίες της Jidu είναι να παραδώσει 800.000 ρομποτικά EV ετησίως μέχρι το 2028. Ο διευθύνων σύμβουλος μοιράστηκε ότι η Jidu σκοπεύει να λανσάρει επίσημα μια περιορισμένη έκδοση μοντέλου παραγωγής του ROBO-01 αυτό το φθινόπωρο, η οποία θα έχει 90% ομοιότητα με το πρωτότυπο. Η μαζική παραγωγή του πρώτου EV της Jidu θα ξεκινήσει το 2023. Παράλληλα υπάρχουν σχέδια για ένα δεύτερο μοντέλο μαζικής παραγωγής της Jidu που έχει προγραμματιστεί για το 2024.

Baidu Jidu Robo01

Ο διευθύνων σύμβουλος της Baidu Robin Li εξήγησε πώς η Jidu αναμένεται να κληρονομήσει την τεχνολογία AI της Baidu και την τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης του Apollo, και να την πάει σε ένα εντελώς νέο επίπεδο και τόνισε: "Για τα έξυπνα αυτοκίνητα, η κρίση μας είναι ότι η ηλεκτροκίνηση είναι το ημίχρονο και η νοημοσύνη είναι το τελικό παιχνίδι".

Ο Li συνέχισε λέγοντας ότι όσον αφορά την τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης, η Jidu αναμένεται να προηγηθεί της Tesla κατά μια ολόκληρη γενιά. Το σύστημα αυτνόνομης οδήγησης (FSD) της Tesla συνεχίζει να σημειώνει πρόοδο μέσω της beta εκδοχής του, αλλά θα μεσολαβήσουν χρόνια μέχρι να είναι ένα εγκεκριμένο σύστημα που θα μπορείς να τοποθετήσεις σε ένα Tesla. Η πλήρης ανάπτυξή του αναβάλλεται συνεχώς για να δοθεί στην αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία περισσότερος χρόνος για να το καταλάβει.

Σε αντίθεση με την JIDU και τις περισσότερες άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες EV που αναπτύσσουν τεχνολογίες αυτόνομης οδήγησης, η Tesla έχει εδώ και καιρό παραιτηθεί από τη χρήση LiDAR.

Η έκδοση παραγωγής του ROBO-01 αναμένεται να αποκαλυφθεί σύντομα, ακολουθούμενη από την παρουσίαση ματιά του δεύτερου μοντέλου "ρομποτικού αυτοκινήτου" της Jidu στα τέλη του 2022.

Best of Network