Opel: Σχέδια για ηλεκτρικό Astra υψηλών επιδόσεων

O επικεφαλής σχεδιασμού της Opel, Mark Adams, δήλωσε πως η εταιρεία έχει στα πλάνα της την εξέλιξη μιας έκδοσης επιδόσεων που θα βασίζεται στην ηλεκτρική εκδοχή του νέου Astra.

Opel Astra

Την είδηση έδωσε στο αγγλικό Top Gear ο επικεφαλής σχεδιασμού της εταιρείας, Mark Adams και πρόκειται για νέα που αν μη τι άλλο, προκαλούν μεγάλο ενδιαφέρον. Σύμφωνα με τον Adams λοιπόν, η Opel έχει στα πλάνα της, την παρουσίαση μιας έκδοσης υψηλών επιδόσεων της ηλεκτρικής εκδοχής του νέου Astra. Είναι γνωστό πως ένα αμιγώς ηλεκτρικό Astra αναμένεται στην αγορά μέσα στο 2023, με το υψηλόβαθμο στέλεχος της Opel να παραδέχεται πως σχεδιάζεται και μια hot έκδοσή του.

Το "επιθετικό" προφίλ και το "τελευταίο" hot hatch

Η τελευταία φορά που είδαμε μια έκδοση επιδόσεων του Astra, ήταν στο μοντέλο που παρουσιάστηκε το 2012, με τον δίλιτρο κινητήρα απόδοσης 280 ίππων, και αποτελούσε ένα από τα ισχυρότερα hot hatch της εποχής. Σήμερα, τα δεδομένα αναφορικά με την ισχύ των μικρομεσαίων hatchback έχουν αλλάξει σημαντικά, ενώ με όρους ηλεκτροκίνησης, η ισχύς του Astra στο όχι και τόσο μακρινό 2012, φαντάζει μάλλον μικρή.

Και μπορεί ο Adams να μην θέλησε να μπει σε λεπτομέρειες, όμως δήλωσε πως η τολμηρή σχεδιαστική φιλοσοφία που εφαρμόζει η Opel στα νέα της μοντέλα, θα μπορούσε να περιλαμβάνει και μια πιο σπορ ερμηνεία. "Υπάρχει μια λεπτή γραμμή μεταξύ του να θεωρηθεί ένα αυτοκίνητο σπορ και δυναμικό, το οποίο είναι ένα θετικό χαρακτηριστικό", εξήγησε. Για να συνεχίσει λέγοντας πως "ταυτόχρονα όμως δεν θέλεις απαραίτητα μια μάρκα που να έχει επιθετικό προφίλ. Πρέπει να βρεις αυτό το λεπτό σημείο και πρέπει, ως σχεδιαστές, να λάβουμε υπόψη μας αυτούς τους παράγοντες".

Η σχεδίαση αποτελεί πρόκληση

Σε αντίθεση με το μικρότερο σούπερμίνι Corsa-e (και το αδελφάκι του Peugeot e-208), το ηλεκτρικό Astra θα βασίζεται στο πάτωμα EMP2 V3 της μητρικής εταιρείας Stellantis. Αυτό μπορεί να προσαρμοστεί σε μοντέλα με κινητήρες εσωτερικής καύσης, plug-in υβριδικά και ηλεκτρικά με μπαταρία, πράγμα που σημαίνει ότι η παραγωγή της συγκεκριμένης έκδοσης του Astra, μπορεί να γίνει σε μία μόνο γραμμή, στο εργοστάσιο της Opel στο Russelsheim.

Σε επίπεδο σχεδίασης όμως, όλοι ξέρουμε τι συμβαίνει με τα EV: το αμάξωμα έχει πολλές καμπύλες, για να είναι όσο το δυνατόν πιο αεροδυναμικό, ώστε να επιτύχει το μέγιστο δυνατό ποσοστό αυτονομίας. Ανησυχεί ο Adams για το τι θα μπορούσε να προκαλέσει αυτό στον τομέα για τον οποίο είναι αρμόδιος; "Υπάρχουν περιορισμοί όταν προσπαθείς να είσαι πιο αποδοτικός σε επίπεδο αεροδυναμικής; Φυσικά και υπάρχουν", παραδέχεται. "Αλλά η πρόκληση, όπως πάντα, είναι πώς μπορείς να πετύχεις αυτό που θέλεις οπτικά, χωρίς συμβιβασμούς στη λειτουργικότητα".

Με το χρονόμετρο να μετράει αντίστροφα για την έλευση του ηλεκτρικού Astra στην αγορά, είναι σίγουρο πως περιμένουμε με ανυπομονησία να δούμε πώς τα καταφέρνει στο δρόμο. Αυτή τη στιγμή, με εξαίρεση το Cupra Born (και αυτό όχι ακριβώς...), δεν υπάρχει κανένα άλλο ηλεκτρικό μοντέλο που να φλερτάρει με τον χαρακτηρισμό hot hatch. Το νέο Astra από την άλλη, δείχνει πως διαθέτει το πλαίσιο για να διαχειριστεί τις απαιτήσεις μια έκδοσης εστιασμένης στις επιδόσεις. Το ερώτημα είναι κατά πόσο μια τέτοια, μπορεί να ανταποκριθεί και στην κληρονομία των OPC.

Best of Network