Opel Mokka-e: B-SUV ηλεκτρικό Green Lantern
To αμιγώς ηλεκτρικό Opel Mokka-e είναι τόσο εντυπωσιακό που ίσως να μην ασχοληθείς ούτε με την αυτονομία
To αμιγώς ηλεκτρικό Opel Mokka-e είναι τόσο εντυπωσιακό που ίσως να μην ασχοληθείς ούτε με την αυτονομία
Γιατί είναι ένα από τα πιο καλοσχεδιασμένα B-SUV, με ικανοποιητικούς καλούς χώρους και πολλές εκδόσεις εξοπλισμού
Γιατί η ανάρτηση προτιμά το βάρος των θερμικών εκδόσεων, από αυτό της ηλεκτρικής
"Ωωω, ωραίο είναι" ακούγεται μια φωνή την στιγμή που σταμάτησα στο περίπτερο. Σε αυτές τις περιπτώσεις που δεν έχεις προσέξει από πού προέρχεται η φωνή είναι δύσκολο να εντοπίσεις και πού απευθύνεται. Αυτό δεν ισχύει αν υπάρχει ένα Opel Mokka-e κάπου κοντά. Στην περίπτωσή μου υπήρχε. Αυτό το πράσινο, σούπερ εντυπωσιακό Opel Mokka-e.
Μπορεί να σου φαίνεται υπερβολικό αυτό το πράσινο αλλά αν το παρατηρήσεις προσεκτικά θα δεις ότι κολακεύει το Mokka. Όχι, ότι είναι δύσκολο να κολακεύσεις ένα αυτοκίνητο όταν έχει ένα αμάξωμα με τέτοιες σχεδιαστικές γραμμές αλλά σε κάθε περίπτωση το χρώμα παίζει τον ρόλο του. Μπορείς να πεις ότι δυνητικά τονίζει και τον οικολογικό χαρακτήρα του μοντέλου. Ή αν το δεις μέσα από ένα άλλο πρίσμα θυμίζει τον σούπερ ήρωα -που o Ryan Reynolds θέλει να ξεχάσει- της DC Green Lantern. Ναι, αυτό είναι. Με αυτόν τον σούπερ ήρωα μοιάζει το Opel Mokka-e.
Και αφού μοιάζει του κινηματογραφικού Green Lantern θα έχει πάρει και κάποια χαρακτηριστικά του. Όπως την αρχική α-μηχανία του. Λογικό και για το Opel Mokka-e αφού δεν έχει μηχανή αλλά ηλεκτροκινητήρα. OK, μην δίνεις σημασία στο λογοπαίγνιο αλλά εστίασε στην ουσία. Το Mokka είναι ένα καλό αυτοκίνητο -με κινητήρα εσωτερικής καύσης- σε πολλά επίπεδα. Ως ηλεκτρικό κάτι χάνει αλλά και κάτι κερδίζει.
Τι χάνει λόγω ηλεκτροκίνησης; Λίγο σε οδική συμπεριφορά καθώς το έξτρα βάρος από τις μπαταρίες δεν είναι εύκολα διαχειρίσιμο. Όχι ότι βγαίνεις από το φάσμα της ασφάλειας αλλά αυτό που γράφουμε για το Mokka ισχύει σχεδόν σε όλα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Εκεί πλέον είναι θέμα ρύθμισης ανάρτησης, το οποίο μόνο εύκολο δεν είναι αλλά ας μην επεκταθούμε. Στο Mokka-e η ρύθμιση είναι καλή για την άνεση, υπολείπεται κάπως όταν θέλεις να το πιέσεις σε μια στροφή ή αν φοράς τσαρούχια και πατάς φρένο. Η μεταφορά βάρους γίνεται άμεσα αισθητή αλλά το όχημα παραμένει ασφαλές.
Τι κερδίζει λόγω ηλεκτροκίνησης; Σε πρώτο επίπεδο έχεις ένα αυτοκίνητο ιδανικό για αστική μετακίνηση. Ο ηλεκτροκινητήρας των 136 PS, με 260 Nm ροπής δίνει κίνηση στους εμπρός τροχούς. Παρά το βάρος του -λίγο τσιμπημένο για τα δεδομένα της κατηγορίας του- το Mokka-e επιταχύνει κλασικά ηλεκτρικά, ιδίως στο πρόγραμμα Sport ενώ καλή είναι η επιτάχυνση και στο πρόγραμμα Normal. Εκεί που θα κοιτάς αν κόντυνε το πόδι σου ή γλίστρησε από το πεντάλ του γκαζιού και δεν το κατάλαβες, είναι στο πρόγραμμα Eco. Ναι, το Eco δίνει την καλύτερη αυτονομία -357 km σύμφωνα με την Opel- αλλά δεν παίρνει βραβείο απόκρισης στην εντολή του οδηγού. Έχεις σοβαρό λόγο να μην έχεις Eco ή Normal μέσα στην κίνηση; Προφανώς και όχι, εκτός αν στήνεσαι σε φανάρι για κόντρες. Πάντως η αυτονομία με δυσκολία θα περάσει τα 270-280 km, ακόμα και στην ρύθμιση Eco.
Στον αυτοκινητόδρομο το Opel Mokka-e είναι σταθερό και χαρακτηριστικά ήσυχο. Στο είπαμε, η ηλεκτροκίνηση έχει πολλά συν -όσο και αν μας άρεσε η diesel εκδοχή του Mokka, η ηλεκτροκίνηση είναι πιο ήσυχη με αποτέλεσμα να βιώνεις πιο premium αίσθηση.
Δηλαδή είναι premium το Mokka-e; Σε τιμή σίγουρα μιας και ξεκινάει από τα 34.600 ευρώ και φθάνει μέχρι τα 39.600 ευρώ. Αξίζει αυτά τα χρήματα ένα ηλεκτρικό B-SUV; Εξαρτάται, άλλωστε τα περισσότερα αυτοκίνητα της κατηγορίας φλερτάρουν και υπερβαίνουν τα 30.000 ευρώ. Τότε γιατί να πάρεις το Mokka-e και όχι ας πούμε το αντίστοιχο της Peugeot 2008 -που μοιράζονται και την ίδια ηλεκτρική πλατφόρμα "e-CMP";
Το Mokka-e αξίζει να το πάρεις για την σχεδίαση του. Δεν το βαριέσαι ποτέ. Είναι επιβλητικό, με πολύ εντυπωσιακά φώτα και σίγουρα από τα πιο premium B-SUV σε ό,τι αφορά στο design. Θα το πάρεις γιατί τα υλικά στην καμπίνα είναι σκληρά και δεν θα τα φθείρουν εύκολα οι μικρότεροι σε ηλικία επιβάτες. Θα το πάρεις γιατί είναι ψηλό και δεν θα έχεις πρόβλημα σε κίνηση εκτός δρόμου -φτάνει να μην κάνεις υπερβολές. Θα το πάρεις γιατί την Opel ακολουθεί μια -βάσιμη- φήμη περί αξιοπιστίας. Και αν το πάρεις και σε αυτό το πράσινο χρώμα ίσως να ξεκινήσεις να κάνεις παρέα και με την Blake Lively -αφού στην ταινία Green Lantern γνώρισε τον μετέπειτα σύζυγό της Ryan Reynolds.
Κινητήρας: Ηλεκτροκινητήρας
Μπαταρία: ιόντων λιθίου 50 kWh
Κιβώτιο / σχέσεις: Αυτόματο / 1
Κίνηση: Εμπρός
Ισχύς: 136 PS
Ροπή: 260 Nm
0-100 km/h: 9,0 sec
Τελική ταχύτητα: 150 km/h
Κατανάλωση:
μέση εργοστασιακή: 15,8 - 16,2 kWh/100 km
μέση δοκιμής: 17,3 kWh/100 km
Διαστάσεις:
ΜxΠxΥ: 4.151 mm x 1.791 mm x 1.534 mm
Βάρος: 1.598 kg
Χώρος αποσκευών: 310 lt
Εκπομπές CO2: 0 g/km
Τιμή: από €34.600