Αυτό είναι το πλάνο της Subaru για την ηλεκτροκίνηση

Ο CEO της εταιρείας, Tomomi Nakamura, δήλωσε πρόσφατα πως η Subaru θα δημιουργήσει μονάδα παραγωγής ηλεκτρικών οχημάτων στο δικό της εργοστάσιο, που θα λειτουργήσει από το 2027

Subaru Solterra

H Subaru είναι μια εταιρεία που παραδοσιακά, ακολουθεί τη δική της γραμμή, παραμένοντας ανεπηρέαστη, ή ακόμη και αδιαφορώντας για τις τάσεις στην αυτοκίνηση. Χαρακτηριστικότερο παράδειγμα όλων, η άρνησή της να μπει στον χορό του downsizing, εμμένοντας στο δίπτυχο αρκετά κυβικά και ατμοσφαιρικοί κινητήρες boxer. Και φυσικά, τετρακίνηση. Με εξαίρεση κατά την κατά κανόνα αδιάφορη σχεδίαση, σε έναν ιδανικό κόσμο, όπου η τιμή της βενζίνης είναι τσάμπα και άρα η κατανάλωση δεν ενδιαφέρει κανέναν, και προφανώς δεν υπάρχουν τέλη κυκλοφορίας και τέτοια πεζά, τα Subaru είναι μια χαρά αυτοκίνητα. Είναι ιδιαίτερα αξιόπιστα, έχουν πολύ καλή οδική συμπεριφορά και κορυφαία τετρακίνηση.

Όμως το ξέρουν όλοι καλά πως δεν ζούμε σε τέτοιο κόσμο. Και κάπως έτσι, οι πωλήσεις της Subaru πήραν την κάτω βόλτα. Αυτή τη φορά όμως, οι Ιάπωνες δεν μπορούν να αγνοήσουν τη νέα τάση που λέγεται ηλεκτροκίνηση. Το πρώτο τους αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο, το Solterra, βασίζεται στο πάτωμα που έχει εξελίξει η Toyota για το δικό της bZ4X και θα κατασκευάζεται στο ίδιο εργοστάσιο. Αυτό όμως είναι μια προσωρινή κατάσταση.

Η ανακοίνωση της Subaru, αναφέρει πως μέρος της επένδυσης δισ. δολαρίων που ετοιμάζεται να "σπρώξει” στην ηλεκτροκίνηση μέσα στην επόμενη πενταετία, θα πάει στην κατασκευή μιας μονάδας παραγωγής ηλεκτρικών οχημάτων στο δικό της εργοστάσιο στην Ιαπωνία, που θα λειτουργήσει περίπου το 2027. Ο διευθύνων σύμβουλος της Subaru Tomomi Nakamura, δήλωσε πως "η η Subaru θα κατασκευάσει ένα αποκλειστικό εργοστάσιο EV στο χώρο του εργοστασίου της στο Oizumi, το οποίο τώρα κατασκευάζει κινητήρες και κιβώτια ταχυτήτων".

Ωστόσο, αυτό που όπως φαίνεται δεν έχει αποφασίσει ακόμη η Subaru, είναι οι κατηγορίες στις οποίες θα ανήκουν τα ηλεκτρικά της μοντέλα. Επίσης, ο Nakamura δεν θέλησε να δώσει περισσότερες πληροφορίες αναφορικά με την παραγωγική δυναμικότητα αυτής της νέας μονάδας, σχολιάζοντας μονάχα πως θα ξεκινήσει από σχετικά μικρά νούμερα, με περιθώριο επέκτασης με την πάροδο του χρόνου.   

Ο λόγος που η Subaru αναγκάστηκε αυτή τη φορά να ακολουθήσει την αγορά, είναι αυξημένη ζήτηση για ηλεκτρικά οχήματα. Ο Nakamura, τόνισε πως "η αγορά των EV έχει αλλάξει ριζικά μόλις τον τελευταίο χρόνο. Ακόμη και οι έμποροι στις ΗΠΑ, έχουν αρχίσει να ζητούν ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Πριν από δύο ή τρία χρόνια, οι πωλητές στις ΗΠΑ δεν ρωτούσαν καθόλου για τα EV, κάτι που άλλαξε δραματικά το τελευταίο έτος".

Γύρω στα μέσα της δεκαετίας που διανύουμε, η Subaru θα παρουσιάσει επίσης υβριδικά μοντέλα επόμενης γενιάς, που θα βασίζονται σε συστήματα κίνησης που παρέχονται από την Toyota, η οποία κατέχει το 20% των μετοχών της Subaru. Οι υβριδικές εκδόσεις της μάρκας, θα ονομάζονται e-Boxer, κάνοντας έτσι αναφορά στον τύπο του κινητήρα με τον οποίο η εταιρεία έχει συνδέσει άρρηκτα το όνομα της. Στόχος, μέχρι το 2030 τουλάχιστον το 40% των παγκόσμιων πωλήσεών της να προέρχεται από υβριδικά και αμιγώς ηλεκτροκίνητα οχήματα, με τον πλήρη εξηλεκτρισμό της γκάμας της, να έρχεται στις αρχές της επόμενης δεκαετίας.

Best of Network