Οδηγούμε στην Ελλάδα το νέο Skoda Kodiaq
Το μεγάλο SUV της Skoda βελτιώθηκε στα σημεία και απέκτησε εξηλεκτρισμένη τεχνολογία. Παραμένει ένα από τα πιο πρακτικά και ευρύχωρα μοντέλα SUV στις παρυφές της μεσαίας κατηγορίας.
Το μεγάλο SUV της Skoda βελτιώθηκε στα σημεία και απέκτησε εξηλεκτρισμένη τεχνολογία. Παραμένει ένα από τα πιο πρακτικά και ευρύχωρα μοντέλα SUV στις παρυφές της μεσαίας κατηγορίας.
O Γολιάθ στη συμβατική γκάμα Skoda έχει να επιδείξει καλή κατανάλωση, τετρακίνηση και χώρους για επτά επιβάτες σε ένα μοντέλο που μπήκε στη δεύτερη γενιά του και υπηρετεί το ίδιο καλά την καθημερινότητα, το ταξίδι και τις off road εξορμήσεις.
Το νέο Kodiaq παραμένει ένα μεγάλο και ευρύχωρο SUV το οποίο στην πρόσφατη 2η γενιά του εξέλαβε εξηλεκτρισμένη τεχνολογία τόσο στην βασική έκδοση των 150 ίππων που δοκιμάσαμε με το mild hybrid σύστημα που διαθέτει όσο και σε μια plug-in hybrid (PHEV) έκδοση με 204 ίππους και αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία άνω των 100 χλμ.
Ουσιαστικά, εκτός από τις δύο παραπάνω εκδόσεις υπάρχει και μια δίλιτρη diesel έκδοση με 193 ίππους και αναβαθμισμένο σύστημα τετρακίνησης. Όλα τα μοντέλα διατίθενται μόνο με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG 7 σχέσεων πλην της έκδοσης PHEV που έχει και αυτή αυτόματο κιβώτιο DSG 6 σχέσεων.
Στη μεζούρα, η νέα σειρά Kodiaq δεν έχει μεγάλες αλλαγές από το απερχόμενο μοντέλο. Μερικά εκατοστά μεγαλύτερη σε μήκος και λίγο χαμηλότερη, παραμένει με ένα αμάξωμα άνω των 4,7 μ. που κάθεται πάνω σε ένα πάτωμα με μεταξόνιο 2,8 μ. (δεν έχει αλλάξει) και όπως ήταν αναμενόμενο διαθέτει μια ιδιαιτέρως ευρύχωρη καμπίνα για πέντε ή επτά επιβάτες.
Τα έδρανα των καθισμάτων για τους πίσω στην πενταθέσια διάταξη κινούνται κατά τον διαμήκη άξονα αυξομειώνοντας τον χώρο αποσκευών που είναι από τους μεγαλύτερους, ανεξαρτήτου κατηγορίας - με 910 λίτρα που διευρύνονται στα 2.105 λίτρα με την πτώση των πίσω καθισμάτων.
Το αμάξωμα αν και ψηλό με μεγάλη μετωπική επιφάνεια έχει καλή αεροδυναμική και στην πράξη είναι και πολύ καλά ηχομονωμένο όπως αποδείχθηκε σε ταχύτητες ταξιδιού. Η απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος είναι στα 190 mm κάτι που επίσης του εξασφαλίζει καλή προσβασιμότητα σε εδάφη με έντονες ανωμαλίες.
Κατά τα λοιπά, το νέο Kodiaq εισάγει την καινούργια σχεδιαστική γλώσσα της Skoda που φέρει την ονομασία "Modern Solid" και προσδιορίζεται από τα νέα φωτιστικά σώματα LED Matrix που προσφέρουν συνάμα καλύτερη απόδοση φωτισμού αλλά και την ανασχεδιασμένη μάσκα με την οριζόντια φωτεινή λωρίδα που αποτελεί και φωτιστική υπογραφή του νέου μοντέλου.
Στην καμπίνα, η νέα σχεδίαση του ταμπλό και της κεντρικής κονσόλας έχει αποδεσμεύσει χώρο για έξυπνες θήκες. Ο επιλογέας του αυτόματου κιβωτίου έχει ανέβει στην κολόνα του τιμονίου ενώ η κεντρική οθόνη έγινε 13 ιντσών. Μια σειρά από τρεις περιστροφικούς επιλογείς αποτελούν τα χειριστήρια – επιλεκτικά – για την ένταση του ήχου, τον κλιματισμό αλλά και τα προγράμματα οδήγησης.
Η εταιρεία έχει αλλάξει και τα κουμπιά στο τιμόνι προσθέτοντας κυλιόμενους επιλογείς αντί για touchpads που εξασφαλίζουν ότι θα χειρίζεστε όλες τις βασικές λειτουργίες χωρίς να αποσπάσετε το βλέμμα σας από το δρόμο. Αφού βεβαίως θυμηθείτε πως η λειτουργία των υαλοκαθαριστών βρίσκεται σε μοχλό αριστερά του τιμονιού και όχι δεξιά όπως συνηθίζεται.
Γενικώς το μενού του συστήματος infontainment είναι αρκετά χρηστικό και εύκολο ενώ επιδέχεται και ενημερώσεις Over-the-Air (OTA). Παράλληλα υπάρχει εικονικός βοηθός (Laura) με ενσωματωμένη τεχνητή νοημοσύνη ChatGPT που εξυπηρετεί διάφορες λειτουργίες με φωνητικές εντολές. Επίσης χρήσιμη προσθήκη είναι και η αεριζόμενη θέση ασύρματης φόρτισης για smartphones που πλέον διαθέτει η νέα σειρά Kodiaq.
Στο θέμα της ποιότητας υπάρχει σαφής αναβάθμιση με την Skoda να έχει δώσει μεγάλη έμφαση στα βιώσιμα υλικά, με πολλά από τα προσφερόμενα υφάσματα να είναι κατασκευασμένα από ανακυκλωμένα πλαστικά μπουκάλια.
Η εταιρεία έχει παράδοση στην κατασκευή ποιοτικών εσωτερικών χώρων στα μοντέλα της, που όμως κατά καιρούς έμοιαζαν σαν μια σκοτεινή σπηλιά από σκουρόχρωμα πλαστικά. Οι προδιαγραφές στο νέο Kodiaq είναι διαφορετικές και σίγουρα νιώθεις πιο ευάερα και άνετα απ' ότι στο παρελθόν.
Ο βασικός βενζινοκινητήρας των 1.5 λίτρων τεχνολογίας TSI αποδίδει 150 ίππους και 250 Nm ροπής. Για πρώτη φορά συνδυάζεται με ένα ήπια υβριδικό σύστημα 48V (ένας μικρός ηλεκτροκινητήρας 15 kW μαζί με μια μπαταρία ιόντων λιθίου) που συνεισφέρει στη μείωση της κατανάλωσης.
Ο συνδυασμός με τον συγκεκριμένο θερμικό κινητήρα είναι από τους πιο αποδοτικούς στην κατηγορία του με ειδική επίστρωση μειωμένης τριβής στους κυλίνδρους και νέο σύστημα τεχνολογίας ενεργών κυλίνδρων ACT+ που σε συνθήκες χαμηλού φόρτου απομονώνει τη λειτουργία δύο εκ των τεσσάρων εμβόλων για περισσότερη οικονομία και λιγότερες φθορές.
Στην πράξη η αυτονομία με γεμάτο το ντεπόζιτο – όπως την κατέγραψε ο υπολογιστής ταξιδιού του αυτοκινήτου – είχε ένδειξη κοντά στα 700 χλμ. Πολύ καλή αν αναλογιστούμε ότι το ντεπόζιτο καυσίμου έχει χωρητικότητα 55 λίτρα.
Γενικώς, η μέση κατανάλωση κυμαίνεται μεταξύ 6 και 8 λίτρων ανά 100 χλμ. ενώ στον ευρύτερο τομέα των επιδόσεων η επιτάχυνση 0-100 πραγματοποιείται σε χρόνο 9,7'' με την τελική ταχύτητα να φθάνει στα 207 χλμ./ώρα.
Μπορεί οι επιδόσεις να μην εντυπωσιάζουν όμως αν στην ζυγαριά βάλουμε και τον παράγοντα του τσιμπημένου απόβαρου που βρίσκεται στα 1.661 κιλά, τότε έχουμε μερικώς μια αιτιολόγηση.
Η ποιότητα κύλισης είναι ένα στοιχείο που χαρακτηρίζει και αυτή τη γενιά Kodiaq. Το αυτοκίνητο ενδείκνυται για μεγάλα ταξίδια και είναι απολαυστικό για τους επιβάτες.
Λόγω όγκου και βάρους είναι κάπως δυσκίνητο στις αντιδράσεις του σε κλειστά ορεινά κομμάτια με πολλές στροφές όμως σε καθημερινή χρήση είναι ιδιαίτερα βολικό αν εξαιρέσεις τις μεγάλες διαστάσεις του που ίσως δυσκολέψουν οδηγούς όχι και τόσο εξοικειωμένους με τους όγκους.
Ο εξοπλισμός της βασικής έκδοσης Selection περιλαμβάνει εκτός των άλλων, ανθρακί ζάντες αλουμινίου 18 ιντσών, 7 αερόσακους, ambient εσωτερικό φωτισμό, cruise control, θερμαινόμενα μπροστινά καθίσματα, κάμερα οπισθοπορείας με αισθητήρες μπροστά και πίσω, ηχοσύστημα με 8 ηχεία, σύστημα συναγερμού, 3-ζωνικό κλιματισμό κ.ά. Η δε τιμή διάθεσης προσδιορίζεται στα 38.300 ευρώ.
Αξίζει να σημειωθεί πως σε δεύτερο χρόνο θα υπάρξουν και οι πιο πλούσιες εκδόσεις Sportline καθώς και διάφορα πακέτα εσωτερικής σχεδίασης "Design Selections". Τέλος, η διάθεση της νέας σειράς Kodiaq περιστρέφεται γύρω από 9 χρωματικές επιλογές για το αμάξωμα.