Όσο και αν η ανανεωμένη Skoda Octavia αποτελεί μια σημαντική στιγμή για την τσέχικη φίρμα, στο δρόμο για την εμπορική επιτυχία της, υπάρχουν πάντα εκείνοι που ασχολούνται με την αρκετά πιο εξεζητημένη επιλογή της Skoda Octavia RS.
Η έκδοση με έμφαση στις επιδόσεις που έχει αποκτήσει το δικό της ξεχωριστό κοινό μέσα στα 7 και πλέον εκατομμύρια πουλημένων Octavia, ανανεώθηκε επίσης εμφανισιακά, αλλά η κυριότερη διαφοροποίηση αφορά την δύναμή του.
Πλέον δεν διατίθεται σε καμία άλλη εκδοχή παρά μόνο στην βενζινοκίνητη με τον δίλιτρο TSI κινητήρα που ενισχύεται από turbo και αποδίδει 265 ίππους. Είναι πλέον ακόμη πιο σαφές και σημειολογικά αλλά και επί της ουσίας πως η Skoda Octavia RS είναι το VW Golf GTI του οικογενειάρχη, αν και δεν χρειαζόταν καν αυτή η λεπτομέρεια για να υπάρχει αυτή η εντύπωση.
Έτσι μιλάμε για τον ισχυρότερο κινητήρα που έχει τοποθετηθεί ποτέ σε Octavia και συνδυάζεται με ένα αυτόματο DSG επτά σχέσεων που στέλνει την ισχύ στους εμπρός τροχούς με τη βοήθεια ενός μπλοκέ διαφορικού. Η σπορ ανάρτηση κάθεται 15 mm χαμηλότερα σε σχέση με τις άλλες εκδόσεις, ενώ η σπορ εξάτμιση εμπλουτίζει το soundtrack του κινητήρα.
Όλα αυτά σημαίνουν πως όπως όλες οι εκδόσεις της ανανεωμένης Skoda Octavia, έτσι και το RS δεν έχει κανενός είδους σχέση με την πρίζα, καθώς δεν υπάρχουν plug-in υβριδικές επιλογές.
Στην εμφάνιση έχουν αλλάξει τα φωτιστικά σώματα και η γρίλια στον προφυλακτήρα που είναι μεν μεγάλη όπως και στις απλές εκδόσεις, χωροθετείται όμως στο κέντρο αφήνοντας τις δύο άκρες σε δυο αισθητικά εναρμονισμένες με το υπόλοιπο σχέδιο, εισαγωγές αέρα.
Στο εσωτερικό ο σπορτίφ χαρακτήρας υποδεικνύεται πιο έντονα από τα εμπρός μπάκετ καθίσματα, τη μαύρη σουέτ ταπετσαρία, τις κόκκινες ραφές, τα διακοσμητικά σε στυλ carbon, τα αλουμινένια πεντάλ και το τιμόνι με τρεις ακτίνες που φέρει το σήμα RS. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων είναι 10 ιντσών και η κεντρική οθόνη στο ταμπλό είναι 13 ιντσών.