Αποστολή στην Πράγα: Οδηγούμε το νέο Skoda Superb
Το νέο Superb είναι ακόμη πιο ευρύχωρο, άνετο και με βελτιωμένα οδικά χαρακτηριστικά, αποδεικνύοντας πως το VW γκρουπ μπορεί ακόμη να φτιάχνει εξαιρετικά οικογενειακά μοντέλα.
Το νέο Superb είναι ακόμη πιο ευρύχωρο, άνετο και με βελτιωμένα οδικά χαρακτηριστικά, αποδεικνύοντας πως το VW γκρουπ μπορεί ακόμη να φτιάχνει εξαιρετικά οικογενειακά μοντέλα.
H νέα, 4η γενιά του κορυφαίου sedan της Skoda που παρουσιάστηκε επίσημα στην Πράγα, αποδεικνύει πως η τσέχικη εταιρεία υπηρετεί με χαρακτηριστική συνέπεια την ιδέα του ολοκληρωμένου οικογενειακού αυτοκινήτου.
Το νέο Superb, είναι ένα μοντέλο που χαρακτηρίζεται από ποιότητα, πλούσιο εξοπλισμό, απαράμιλλους χώρους και ιδιαίτερα χαμηλή κατανάλωση καυσίμου.
Από αυτό το τελευταίο, καταλαβαίνεις πως το Superb είναι από τις περιπτώσεις που αντιστέκονται στον εξηλεκτρισμό, αν και η γκάμα του θα περιλαμβάνει στο προσεχές μέλλον μια plug-in υβριδική έκδοση. Για την ώρα όμως, επιμένει παραδοσιακά. Κάτι που μεταφράζεται σε εκδόσεις βενζίνης και diesel, με την παρουσία στη βασική από αυτές ήπια υβριδικής τεχνολογίας.
Ας πάρουμε όμως τα πράγματα με τη σειρά. Αισθητικά, το νέο Superb "φωνάζει” από μακριά πως πρόκειται για Skoda. Η σχεδίασή του υιοθετεί το σύγχρονο family look της μάρκας, με τη χαρακτηριστική μάσκα. Η Skoda είναι από τις εταιρείες που έχουν σαν στόχο να σχεδιάζουν μοντέλα που δίνουν λύσεις στις πραγματικές ανάγκες της καθημερινότητας και όχι τόσο στην εικόνα.
Χωρίς βέβαια αυτό να σημαίνει πως η αισθητική τους υστερεί. Απλά ακολουθεί πιο συντηρητικά μονοπάτια. Και με την ευκαιρία, καλό είναι να γνωρίζεις πως με αεροδυναμικό συντελεστή 0,23, είναι το κορυφαίο Skoda στον συγκεκριμένο τομέα.
Από την άλλη πλευρά, η εικόνα του εσωτερικού είναι απόλυτα εναρμονισμένη με τα σημεία των καιρών. Ψηφιακός πίνακας οργάνων, μεγάλη οθόνη infotainment 13 ιντσών κεντρικά τοποθετημένη, με καλά γραφικά και γρήγορη απόκριση και ποιότητα κατασκευής που δείχνει ιδιαίτερα προσεγμένη. Και βέβαια, το ψηφιακό περιβάλλον ισορροπεί θαυμάσια με το αναλογικό, με τα λίγα φυσικά κουμπιά να αφορούν τον κλιματισμό και κάποιες επιπλέον λειτουργίες.
Μπορεί στα πλαίσια του VW γκρουπ αυτή να είναι μια επιλογή που τη βλέπουν ως υποδεέστερη από τους διακόπτες αφής και τον χειρισμό των πάντων μέσω μενού στις οθόνες, όμως στην πράξη είναι ένα ξεκάθαρα θετικό στοιχείο για το Superb.
Όπως κάθε Skoda, έτσι και το νέο Superb αποτελεί μέτρο σύγκρισης σε επίπεδο χώρων. Πολύ απλά, αν οι ανάγκες σου σε χώρους (επιβατών-αποσκευών) δεν καλύπτονται από το συγκεκριμένο μοντέλο, μάλλον δύσκολα θα καλυφθούν από οποιοδήποτε. Αν σκεφτείς πως αυτό είναι ένα χαρακτηριστικό που συνοδεύει ακόμη και τα μικρομεσαία μοντέλα της μάρκας, το Superb που βρίσκεται στα επίπεδα των 5 μέτρων δύσκολα θα αποτελούσε εξαίρεση. Κάπως έτσι, μπορείς να υπολογίζεις σε χώρο αποσκευών 600+ λίτρων.
Σε άλλα νέα από το εσωτερικό, πέρα από την εκτεταμένη χρήση ανακυκλωμένων πλαστικών, το Superb είναι εφοδιασμένο με μια μακροσκελή λίστα ηλεκτρονικών βοηθημάτων, μεταξύ των οποίων και το νέας γενιάς DCC (Dynamic Chassis Control) που ρυθμίζει τη λειτουργία της ανάρτησης. Είναι διαθέσιμο αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο DSG, με τον διακόπτη επιλογής σχέσης να έχει φύγει από τη βάση της κονσόλας και να βρίσκεται πλέον στην κολόνα του τιμονιού, όπως συνηθίζεται στα ηλεκτρικά μοντέλα της VW.
Κατά το λανσάρισμα, το Superb θα είναι διαθέσιμο με τρεις κινητήρες βενζίνης και δύο diesel. Στην πρώτη περίπτωση οι εκδόσεις ξεκινούν με τον 1.5 TSI mHEV που έχει απόδοση 150 ίππων. Μια μικρή γεννήτρια για την εκκίνηση του κινητήρα και ένα σύστημα 48V βρίσκονται εκεί για να υποστηρίξουν την υβριδική διάσταση της έκδοσης.
Στη συνέχεια συναντάμε έναν 2.0 TSI, ενώ στην κορυφή βρίσκεται ο ίδιος κινητήρας με προσθήκη τετρακίνησης και 265 ίππους. Αυτή η τελευταία έκδοση, δεν θα εισαχθεί στη χώρα μας. Στην ίδια λογική, η μοναδική έκδοση diesel που θα δούμε στην Ελλάδα, είναι η 2.0 TDI των 150 ίππων, με την κορυφαία τετρακίνητη των 190 ίππων να μην προβλέπεται να εισαχθεί.
Κατά τη διάρκεια της εκτεταμένης οδηγικής επαφής που είχαμε με το νέο μοντέλο της Skoda στην έκδοση 1.5, ήταν σαφές πως έχεις να κάνεις με ένα άριστα τοποθετημένο μοντέλο. Στο ταξίδι είναι ιδιαίτερα ήσυχο και ξεκούραστο, ενώ ο συνδυασμός μεγάλου ρεζερβουάρ (66 λίτρα) και χαμηλής κατανάλωσης, σε κάνουν να μην πιστεύεις στα μάτια σου βλέποντας αυτονομίες της τάξεως ακόμη και των 1.000+ χιλιομέτρων και μέση κατανάλωση στα επίπεδα των 6 λίτρα ανά 100 χλμ. από ένα μοντέλο με κινητήρα βενζίνης.
Το Superb δεν είναι το αυτοκίνητο που θα σε ενθουσιάσει οδηγικά, όμως αυτό δεν είναι το προφίλ ούτε του αγοραστή του, ούτε της κατηγορίας του. Στους τομείς που οφείλει να διακρίνεται ένα καθαρόαιμο οικογενειακό μοντέλο, το νέο Skoda παίρνει άριστα. Το μόνο που θα μπορούσες να ζητήσεις, είναι λίγη επιπλέον δύναμη, καθώς οι 150 ίπποι είναι οριακή ισχύς για ένα τέτοιο αυτοκίνητο.
Το νέο Superb αναμένεται να έρθει στην Ελλάδα κάποια στιγμή προς τα τέλη φθινοπώρου του 2024, πιθανότατα μέσα στον Νοέμβριο. Η έκδοση PHEV θα ακολουθήσει κάποια στιγμή το 2025 και αναμένεται να έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον. Ο κινητήρας που χρησιμοποιεί ως βάση είναι ο 1.5 λίτρων, η ισχύς ανέρχεται σε 204 ίππους, ενώ πλέον εφοδιάζεται με μπαταρία 25,7 kWh με τη Skoda να κάνει λόγο για ηλεκτρική αυτονομία 120 χιλιομέτρων.
Θα φορτίζει πλήρως σε 2,5 ώρες σε ένα wallbox 11kW, ενώ θα υποστηρίζει και ταχυφόρτιση, μέσω της οποίας θα μπορεί να φτάσει από το 10-80% σε 25 λεπτά.