Αποστολή στην Πορτογαλία: Οδηγούμε το νέο Nissan Qashqai
To δημοφιλές Nissan Qashqai ανανεώθηκε στα σημεία και έχουμε όλες τις πληροφορίες από μια πρώτη οδηγική εμπειρία που είχαμε μαζί του στην Πορτογαλία
To δημοφιλές Nissan Qashqai ανανεώθηκε στα σημεία και έχουμε όλες τις πληροφορίες από μια πρώτη οδηγική εμπειρία που είχαμε μαζί του στην Πορτογαλία
Δεν είναι η πρώτη φορά που βρεθήκαμε στο Φάρο της Πορτογαλίας για παρουσίαση νέου μοντέλου. Ωστόσο κάθε φορά θαυμάζουμε αυτόν τον εξαιρετικό παραλιακό δρόμο με θέα τον Ατλαντικό που θυμίζει κάτι από ακτογραμμή στην Καλιφόρνια με ή χωρίς σέρφερ.
Το αντικείμενο διερεύνησης είναι το ανανεωμένο Nissan Qashqai που ακόμα και σήμερα στην 3η γενιά του – παρουσιάστηκε το 2021 - αποτελεί το μέτρο σύγκρισης στα μικρομεσαία SUV και διαχρονικά ένα εμπορικά πετυχημένο μοντέλο της ελληνικής αγοράς με υψηλή αποτίμηση και στην αγορά των μεταχειρισμένων.
Η δημοφιλής σειρά αναβαθμίστηκε εκτενώς σε τρεις βασικούς τομείς που περιλαμβάνουν την αισθητική, την ασφάλεια και την συνδεσιμότητα. Παρουσιάζοντας πωλήσεις κοντά στα 4 εκατ. μονάδες από την πρεμιέρα του το 2007, τα ανανεωμένα Qashqai βρίσκονται προ των πυλών της ελληνικής αγοράς με τιμές που ήδη έχουν ανακοινωθεί έχοντας ως αφετηρία τα 30.000 ευρώ.
Τα καλά νέα είναι ότι δεν μπορείς να μπερδέψεις αυτό το Qashqai με το απερχόμενο εκτός αν αλληθωρίσεις. Μολονότι οι αναλογίες του στη μεζούρα είναι ίδιες φαίνεται αρκετά διαφορετικό και σύγχρονο συνάμα. Παραμένει ένα κλασικό SUV με υψηλόσωμο αμάξωμα και φινετσάτη σιλουέτα. Η μάσκα έχει διευρυνθεί σε ένα γιγαντιαίο εξάγωνο με πολλές μικρές κυψέλες που θυμίζουν πανοπλία Σαμουράι.
Οι προφυλακτήρες έχουν επανασχεδιαστεί όπως επίσης και οι προβολείς LED με τα λεπτά φώτα ημέρας. Λεπτό είναι και το σχέδιο των πίσω φωτιστικών σημάτων με τις εξωτερικές αλλαγές να συμπληρώνονται από τα νέα σχέδια των τροχών που φέρουν ζάντες από 18 έως 20 ίντσες.
Στην παλέτα εξωτερικών χρωμάτων έχουν προστεθεί τρεις νέες αποχρώσεις. Το Pearl White είναι νέο όπως και το Pearl Black. Πάντως το πιο εντυπωσιακό στα νέα χρώματα είναι το Deep Ocean.
Το εσωτερικό δείχνει ακόμα πιο ποιοτικό με νέα υλικά – το ταμπλό από Alcantara είναι πραγματικά πολύ ωραίο – ενώ στις τρανταχτές προσθήκες του εξοπλισμού θα βρείτε το νέο σύστημα θέασης 360 μοιρών αλλά και το σύστημα ατμοσφαιρικού φωτισμού σε 64 χρωματικές αποχρώσεις.
Ειδικότερα, το Around View Monitor σύστημα θέασης 360 μοιρών απαρτίζεται από συνολικά οχτώ κάμερες που δίνουν μια τρισδιάστατη εικόνα γύρω από το αυτοκίνητο ιδιαίτερα χρήσιμη στο παρκάρισμα αλλά και στην off road χρήση.
Ίσως η πιο βασική αναβάθμιση των νέων Qashqai να είναι η ένταξη στο οικοσύστημα της Google που περιλαμβάνεται στο πακέτο τεχνολογιών Nissan Connected. Είναι γεγονός πως η εμπειρία χρήσης είναι πολύ πιο εύκολη και οικεία για τους περισσότερους σε περιβάλλον Google σε σύγκριση με κάθε άλλο λογισμικό σύστημα που έχει σχεδιαστεί από αυτοκινητοβιομηχανία.
Εδώ λοιπόν έχουμε πλοήγηση μέσω χαρτών Google που λαμβάνουν ενημερώσεις ovr-the-air, το σύστημα Google Assistant που επιτρέπει τον φωνητικό έλεγχο ορισμένων λειτουργιών του αυτοκινήτου και το Google Play, ώστε να μπορείτε να κατεβάζετε εφαρμογές απευθείας στο αυτοκίνητο.
Παράλληλα, μέσω εφαρμογής μπορείτε να κλειδώσετε και να ξεκλειδώσετε το αυτοκίνητο, να ελέγξετε πού το έχετε παρκάρει, να κλείσετε τα παράθυρα ή ακόμα και να το εντοπίσετε αν το κλέψουν. Όλα αυτά λογίζονται ως χρήσιμα πράγματα.
Οι χώροι παραμένουν άνετοι για πέντε επιβάτες ενώ τα 504 λίτρα του πορτμπαγκάζ μπορεί να μην είναι η καλύτερη δυνατή χωρητικότητα στην κατηγορία όμως συνάμα δεν υστερεί.
Στην παρουσίαση του μοντέλου η άνθρωποι της Nissan επιβεβαίωσαν ότι σχεδιάζουν την εξέλιξη μιας ηλεκτρικής έκδοσης του Qashqai που όμως θα την δούμε στην 4η γενιά του μοντέλου. Έκδοση plug-in Hybrid αλλά και τετρακίνητη δεν θα υπάρξει.
Κατά τα λοιπά, η τεχνολογία κινητήρων παραμένει ως έχει. Όπερ μεθερμηνευόμενον σε δύο ήπια υβριδικές εκδόσεις με θερμικό κινητήρα 1,3 λίτρων με 140 ή 158 ίππους – η ισχυρότερη με αυτόματο κιβώτιο X-Tronic σε δυο εκδόσεις μετάδοσης FWD και AWD – αλλά και στην κορυφαία επιλογή με το σύστημα e-Power που στην Ευρώπη είναι και η πιο καλοπουλημένη έκδοση με ισχύ 190 ίππων.
Στην καμπίνα ενός Qashqai e-Power βρεθήκαμε για λίγες ώρες οδηγώντας πέριξ της πόλης σε δρόμους στριφτερούς. Το σύστημα διεύθυνσης συνεχίζει να έχει αρκετή υποβοήθηση σε σημείο να χάνεται μέρος της αίσθησης. Ωστόσο, αμεσότητα υπάρχει στις αλλαγές κατεύθυνσης.
Το νέο Qashqai δεν είναι το πιο απολαυστικό SUV, όσον αφορά τη δυναμική του συμπεριφορά. Έχει όμως καλό πλαίσιο και καλορυθμισμένες αναρτήσεις. Το σύστημα ESP κάνει αισθητή την παρουσία του σε αρκετές των περιπτώσεων.
Χάρη στο σύστημα e-Power η κίνηση του Qashqai είναι ομαλή και αθόρυβη. Η βασική αρχιτεκτονική του συστήματος είναι πως η μετάδοση της ροπής στους τροχούς προέρχεται από έναν ηλεκτροκινητήρα.
Ο θερμικός κινητήρας υπάρχει και λειτουργεί μόνο για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας – δεν έχει άμεση σύνδεση με τους τροχούς - η οποία φορτίζει την ενσωματωμένη μπαταρία. Όταν απαιτείται μέγιστη ισχύς, ο ηλεκτροκινητήρας λαμβάνει ηλεκτρική ενέργεια συγχρόνως από τον βενζινοκινητήρα και την μπαταρία. Τέλος, η μέση κατανάλωση στις διαδρομές που διανύσαμε - χωρίς μεγάλες υψομετρικές διαφορές - δεν ξεπέρασε τα 6,5 λίτρα/100 χλμ.