Nissan Juke Ηybrid: Στο οικολογικό μονοπάτι
To πρόγραμμα εκσυγχρονισμού της Nissan, θέλει από το 2023 τουλάχιστον μία εξηλεκτρισμένη έκδοση από κάθε μοντέλο της. Κυρίες και Κύριοι, το Juke hybrid επι σκηνής
To πρόγραμμα εκσυγχρονισμού της Nissan, θέλει από το 2023 τουλάχιστον μία εξηλεκτρισμένη έκδοση από κάθε μοντέλο της. Κυρίες και Κύριοι, το Juke hybrid επι σκηνής
Το Nissan Juke εξακολουθεί να πρεσβεύει το crossover που μπήκε στο σώμα ενός coupe ή και το αντίστροφο αν θέλετε, όμως έχει αντικαταστήσει την εκκεντρικότητα της αρχικής του σχεδιαστικής τοποθέτησης και πλέον έχει απλωθεί προς τον ρεαλισμό και την πρακτικότητα, εδώ και δυο χρόνια που γνωρίσαμε την 2η γενιά του. Τώρα ο ρεαλισμός γίνεται ακόμα πιο ουσιαστικός γιατί, τι ζητάει η εποχή; Ένα Nissan Juke Hybrid
Ανοίγει το χορό του εξηλεκτρισμού που θα φορεθεί πλήρως σε όλη τη γκάμα και μαζί με τα Nissan Ariya και Nissan Qashqai e-Power, δίνει τα πρώτα δείγματα της νέας εποχής Nissan. Η καρδιά του Nissan Juke Hybrid αποτελείται από έναν ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα χωρητικότητας 1,6 λίτρων (94 PS και 148 Nm ροπής), ένα ντουέτο ηλεκτροκινητήρων και ένα ασυγχρόνιστο σασμάν που χωρίς συμπλέκτη χρησιμοποιεί την συνδρομή ηλεκτροκινητήρα στον ρόλο της σύμπλεξης και της διαβάθμισης των "σχέσεων".
Και οι δύο ηλεκτροκινητήρες ανακτούν ενέργεια κατά την επιβράδυνση στη υγρόψυκτη μπαταρία λιθίου ιόντων που έχει ονομαστική ενεργειακή χωρητικότητα 1,2 kWh και βρίσκεται τοποθετημένη στο δάπεδο του χώρου αποσκευών.
O πρώτος ηλεκτροκινητήρας, αυτός που υπό προϋποθέσεις αναλαμβάνει την κινητικότητα των εμπρός τροχών και συνδράμει τον βενζινοκινητήρα, έχει μέγιστη ισχύ 49 PS και ροπή 205 Nm. O δεύτερος, με 20 PS, λειτουργεί ως γεννήτρια για να φορτίζει τις μπαταρίες, να εκκινεί (σε ρόλο μίζας ), αλλά και να συγχρονίζει τις αλλαγές (δυο σχέσεων για τον ηλεκτροκινητήρα και 4 για το θερμικό μοτέρ) στο καινοτόμο multi-mode αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων.
Η συνδυαστική απόδοση της "ορχήστρας" είναι 143 ίπποι και 205 Nm ροπής, ενώ στη σούμα σε σχέση με την τρέχουσα βενζινοκίνητη έκδοση, έχουμε 25% περισσότερη ισχύ, έως 40% μείωση κατανάλωσης καυσίμου στον αστικό κύκλο και έως και 20% στον αντίστοιχο μικτό.
Φυσικά υπάρχει το e-Pedal που ενεργοποιώντας το πουσάρεις την επιβράδυνση στο άφημα του γκαζιού με στόχο την ανάκτηση ενέργειας προς την μπαταρία, ενώ μέσω των modes Eco, Standard και Sport, διαμορφώνει κανείς τον τρόπο χρήσης του Nissan Juke Hybrid αναλόγως της διάθεσης.
Ακόμα και αν δεν επιστρατεύσεις την αμιγώς ηλεκτρική μετακίνηση μέσω του διακόπτη EV, το υβριδικό Juke ξεκινά 100% ηλεκτρικά, κάτι που διατηρεί έως την ταχύτητα των 55 km/h, αρκεί φυσικά να είναι γεμάτη η μπαταρία. Πάντως σύμφωνα με την Nissan, το Juke Hybrid κινείται εντός πόλης κατά 80% με το ρεύμα που μαζεύει φρενάροντας.
Από την αρχική του δημιουργία το Juke είχε το σπορ χάρισμα, όντας σφιχτό και επικοινωνιακό κάτι που δεν δείχνει να έχει συμβιβάσει στο υβριδικό του καθήκον. Στη σύντομη οδηγική εμπειρία που είχαμε δήλωσε ζωηρό και ευχάριστο, αφήνοντας θετικές εντυπώσεις συμπεριφοράς απόδοσης και κατανάλωσης. Στις χαμηλές ταχύτητες το αυτοκίνητο συμπεριφέρεται ως τυπικό EV, κυλάει αθόρυβα και εχει τον θερμικό κινητήρα σε ανάπαυση, ενώ η μετάβαση με την εμπλοκή του στην εξίσωση λειτουργίας γίνεται ομαλά χωρίς να γίνεται αντιληπτός.
Ομοίως και το σύνθετο κιβώτιο υλοποιεί το έργο του αποτελεσματικά αρκεί να μην του ζητήσεις κάτι παραπάνω στην σπορ απαίτηση. Τα 100 επιπλέον κιλά του υβριδικού συστήματος που επιβαρύνουν το Juke είναι αμελητέα και ως νούμερο και ως αίσθηση συμπεριφοράς που παραμένει ανάλογη του χαρακτήρα του Compact SUV της Nissan. Παραμένει καλοτάξιδο με σωστή ηχομόνωση και κύλιση, διατηρώντας τις εντυπώσεις με το μέρος του.
Η ευθυβολία είναι παρούσα και η αίσθηση ασφάλειας υποστηρίζεται αρχικά κυρίως από την ενεργητική, δηλαδή το συνολικό στήσιμο και τη σωστή δόση επικοινωνίας από το δυναμικό στήσιμο και την αίσθηση που μεταφέρουν τα "πηδάλια" και κατά δεύτερον από την πλούσια ομπρέλα ηλεκτρονικών συστημάτων.
Ζυγίζει σωστά την άνεση με την αποτελεσματικότητα, παραμένει σβέλτο και επιταχύνει σε 10,1 sec τα πρώτα 0-100 km/h τη στιγμή που καταναλώνει κάτι παραπάνω από 5 lt/100 km με βάση τις ενδείξεις στo trip computer. Επισήμως τα 5,2 lt/100 km μέσης κατανάλωσης επιβεβαιώθηκαν ενώ οι εκπομπές ρύπων είναι μόλις τα 118 gr/km CO2, εξασφαλίζουν μηδενικά τέλη κυκλοφορίας στην Ελλάδα.
Με την αιωρούμενη οροφή και τις κρυφές χειρολαβές στις πίσω πόρτες να παραμένουν διαχρονικά σχεδιαστικά highlights, η έκδοση ξεχωρίζει από τα hybrid λογότυπα και σε λεπτομέρειες που αφορούν τη ελαφρώς στενότερη V-Motion μάσκα. Είναι μεν κλειστή αλλά διαθέτει ενεργές γρίλιες χαμηλά στον προφυλακτήρα, μειώνοντας όσο το δυνατόν περισσότερο την αεροδυναμική αντίσταση, χωρίς να περιορίζει την ψύξη του κινητήρα. Ταυτόχρονα το νέο λογότυπο της Nissan και μια λωρίδα από μαύρο γυαλιστερό υλικό βρίσκεται εκεί που ενώνεται με το καπό. Μαζί με τα κλειστά τάσια που ενσωματώνονται σε τροχούς 17’’ έως 19’’ η αεροδυναμική του απόδοση πετυχαίνει το επιθυμητό.
Στο εσωτερικό η εικόνα είναι γνώριμη, με τις αλλαγές να προκύπτουν από την υβριδική του ταυτότητα. Ο πίνακας οργάνων έχει κερδίσει οθόνη 7’’ με νέες ενδείξεις που αφορούν τη λειτουργία του υβριδικού συστήματος, ένα κουμπί για το e-Pedal που βρίσκεται στην κεντρική κονσόλα και ένα για την ενεργοποίηση της λειτουργίας EV βρίσκεται ανάμεσα στους δύο κεντρικούς αεραγωγούς.
Η συνολική ευρυχωρία για τους επιβάτες και τις αποσκευές τους είναι δεδομένη, όπως και η εργονομική διαμόρφωση της καμπίνας. Η τοποθέτησης της "υβριδικής" μπαταρίας στο δάπεδο του χώρου αποσκευών είναι η αιτία απώλειας 68 lt από τον αποθηκευτικό χώρο του Juke Hybrid, που με τα 354 lt υλοποιεί αξιοπρεπώς το μεταφορικό του έργο. Με τα πίσω καθίσματα αναδιπλωμένα, ο χώρος αποσκευών παραμένει ο καλύτερος στην κατηγορία με 1.237 λίτρα, ενώ ο χώρος για τα πίσω γόνατα παραμένει αμετάβλητος στα 553 mm.
Το υβριδικό Juke, όπως και η τιμή του, αναμένεται το φθινόπωρο στην Ελλάδα.