Δοκιμή του νέου μικρού SUV FIAT 600 Hybrid 100PS DCT
Αν η εμφάνιση παίζει πιο σημαντικό ρόλο από την πρακτικότητα και η πρόταση ενός FIAT 500 σου αρέσει, αλλά χρειάζεσαι κάτι μεγαλύτερο, αξίζει να ρίξεις μια ματιά στο νέο FIAT 600.
Αν η εμφάνιση παίζει πιο σημαντικό ρόλο από την πρακτικότητα και η πρόταση ενός FIAT 500 σου αρέσει, αλλά χρειάζεσαι κάτι μεγαλύτερο, αξίζει να ρίξεις μια ματιά στο νέο FIAT 600.
Ηχομόνωση, βασικός εξοπλισμός, λειτουργία υβριδικού συστήματος
Ελαφρύ τιμόνι, μέτρια άνεση, περιορισμένο πλάτος για τους πίσω
Η ζωή μέσα σε ένα Fiat ήταν πάντα ωραία. Από τα παλιά τα χρόνια της ανεμελιάς, που γυρίζαμε όλη την Ελλάδα με ένα 127, μέχρι στα σημερινά, με την εταιρεία να αναζητά έναν σύγχρονο ρόλο στηριζόμενη σε δύο εμβληματικά μοντέλα: το 500 και το Panda.
Το πρώτο το έχουμε δει σε διάφορες εκδόσεις, ενώ για το δεύτερο είμαστε ακόμη σε αναμονή για τη νέα και πολλά υποσχόμενη εκδοχή του με την ονομασία Grande Panda. Και ενόσω η Fiat μεταμορφώνεται με τις όποιες δυσκολίες εντός του ομίλου Stellantis, άλλο ένα όνομα από τα παλιά ήρθε για να γράψει τη δική του σύγχρονη ιστορία.
Το νέο Fiat 600, προφανώς, δεν έχει καμία σχέση με το αρχέτυπο μοντέλο, όπως άλλωστε και το σύγχρονο Fiat 500 του 2008, όμως σίγουρα έχει θέση στη νεόδμητη γκάμα της ιταλικής εταιρείας ως ο αντικαταστάτης του Fiat 500 X στα μικρά SUV.
Για την ακρίβεια, στα μικρά crossover, καθότι το αμάξωμα έχει μεγάλη απόσταση από το έδαφος (199mm), όμως όχι και η οροφή, που βρίσκεται εκεί κάπου στα 1,5 μ. Φυσικά, το σχεδιαστικό μοτίβο έχει αναφορές στο Fiat 500 με καμπύλες και τοξοειδή οροφή, αλλά πιο απλωμένες στον χώρο.
Το σύγχρονο Fiat 600 είναι πλήρως εξηλεκτρισμένο. Υπάρχουν υβριδικές και αμιγώς ηλεκτρικές εκδόσεις και στη δοκιμή μας έχουμε την υβριδική με τους ατσάλινους τροχούς 16 ιντσών που φορούν τα περίεργα δίχρωμα τάσια και παραπέμπουν σε κλειστές αεροδυναμικές ζάντες από ηλεκτρικό μοντέλο.
Μολονότι η σειρά διαθέτει ευφάνταστα και ζωηρά χρώματα αμαξώματος, το μαύρο της δικής μας έκδοσης φαντάζει το πιο αδιάφορο. Μάλιστα, ως απόχρωση κοστίζει έξτρα 407 ευρώ.
Ο εξοπλισμός είναι αρκετά καλός, ακόμα και στη βασική έκδοση, πόσο μάλλον στην κορυφαία La Prima, προσφέροντας από cruise control και αισθητήρες βροχής μέχρι αυτόματο κλείδωμα-ξεκλείδωμα και padlles αλλαγής ταχυτήτων πίσω από το τιμόνι.
Φυσικά, υπάρχουν φώτα τεχνολογίας LED, με τα μπροστινά να είναι αρκετά δυνατά, τόσο στη μεσαία όσο και στη μεγάλη σκάλα, αλλά και ένα πλήρες σύστημα υποβοήθησης παρκαρίσματος με αισθητήρες και κάμερα.
Το εσωτερικό είναι πλήρως ψηφιακό. Πίσω από το τιμόνι υπάρχει ένα πάνελ 7 ιντσών με αρκετές ενδείξεις, όμως είναι αρκετά basic στις επιλογές διαφορετικών απεικονίσεων. Από την άλλη, το σύστημα infotainment Uconnect, με οθόνη αφής 10,25 ιντσών, έχει πιο σύνθετη εικόνα με αρκετές δυνατότητες παραμετροποίησης και διάφορα χρώματα φωτισμού για να επιλέξεις.
Δεν απαιτεί ιδιαίτερη εξοικείωση για να μάθεις τις λειτουργίες του μενού, συνδέεται ασύρματα με εξωτερικές συσκευές σε Android Auto και Apple CarPlay, παρέχει υπηρεσίες μέσω φωνητικών εντολών και μπορεί να λάβει update του λογισμικού over-the-air (ΟΤΑ).
Φυσικά κουμπιά θα βρεις στην κεντρική κονσόλα που αφορούν την ένταση του ηχοσυστήματος, τον κλιματισμό (ιδιαίτερα θορυβώδης στην υψηλή σκάλα λειτουργίας) και τις λειτουργίες του αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων.
Γενικά, η πρακτικότητα εξυπηρετείται από τις πολλές και βαθιές θήκες για μικροαντικείμενα, με τον χώρο της καμπίνας να είναι καλός για τέσσερις, αλλά στενάχωρος για τον πέμπτο, τόσο για τα πόδια όσο και για τους ώμους. Ο δε χώρος αποσκευών, με τα 385 λίτρα που προσφέρει, είναι απλά ικανοποιητικός.
Ένσταση έχουμε στην πρόσβαση και την αποβίβαση των επιβατών προς και από την καμπίνα, που απαιτεί ευλυγισία λόγω των υψωμένων μαρσπιέ – μια δομή που έχουμε δει και στην καρότσα του Jeep Avenger. Και μιας και ξεκινήσαμε με ενστάσεις, να συνεχίσουμε με τη λάθος θέση των μπροστινών φλας, που είναι πλήρως εκτεθειμένα σε ζημιές ευρισκόμενα στα άκρα του μπροστινού προφυλακτήρα. Αυτό σημαίνει ότι χτυπάς τον προφυλακτήρα και παίρνεις μαζί και τα... φλας.
Επιστροφή στα καλά. Ποτέ άλλοτε ένα Fiat δεν ήταν τόσο καλά μονωμένο. Το νέο 600 έχει σοβαρή επιμέλεια ηχομόνωσης στους θόλους, στο καπό αλλά και στο καπάκι του κινητήρα. Προφανώς, υπάρχει και κάποια μυστική επιμέλεια στη μείωση των κραδασμών, καθώς οι σφιχτές αναρτήσεις και ο τρικύλινδρος κινητήρας περί του αντιθέτου λειτουργούν.
Η δουλειά στην ηχομόνωση και τη μείωση των κραδασμών υψηλής συχνότητας είναι πρωτόγνωρη για Fiat. Κι αυτό δείχνει ότι έχει γίνει λεπτοδουλειά στην εξέλιξη του μοντέλου. Κάτι άμεσα αντιληπτό στο ταξίδι με τον κινητήρα να δουλεύει εκεί κάπου στις 3.500 σ.α.λ., με ταχύτητες 130-140 χλμ./ώρα, που δε νιώθεις την ταχύτητα και σχεδόν δεν ακούς τίποτα.
Ωστόσο, η ποιότητα κύλισης δεν είναι όσο πρέπει ραφιναρισμένη και της λείπει το φιλτράρισμα, καθώς το σετάρισμα των αναρτήσεων είναι σφιχτό με περιορισμένη ενδοτικότητα σε βάρος της άνεσης. Μέτρια σε αίσθηση είναι η κρεμαγιέρα, κυρίως λόγω υπερβολικής υποβοήθησης, της λείπει η αίσθηση βαρύτητας. Από την άλλη, προσφέρει καλή απόκριση κατευθυντικότητας.
Το σουλούπι είναι ωραίο, η καμπίνα φουλ σε εξοπλισμό και ψηφιακές τεχνολογίες, ενώ από ηχομόνωση σκίζει αυτό το Fiat. Τι μας λείπει; Ένα καλό μοτέρ! Και τι άλλο; Μια καλή τιμή! Κάτι τελευταίο; Μια εγγύηση μεγάλης διάρκειας και είμαστε ΟΚ! Για να δούμε...
Το υβριδικό σύστημα του Fiat 600 έχει παρόμοια λειτουργία μ’ εκείνων του Yaris Cross και του Suzuki Vitara. Υπάρχει μία μπαταρία μικρής χωρητικότητας (0,89 kWh), που φορτίζεται γρήγορα από ανάκτησης ενέργειας κατά την πέδηση ή από έναν 3κύλινδρο θερμικό κινητήρα στα 1,2 λίτρα.
Υπό ιδανικές συνθήκες και σίγουρα χωρίς να είναι αναμμένος ο κλιματισμός, η μπαταρία έχει την ενέργεια να κινήσει αμιγώς ηλεκτρικά το αυτοκίνητο για λίγα χιλιόμετρα, όμως η βασική δουλειά της είναι να δίνει ενέργεια σε έναν μικρό ηλεκτροκινητήρα 21 kW που λειτουργεί εκ παραλλήλου με τον θερμικό.
Αυτό εξοικονομεί καύσιμο και περιορίζει τους ρύπους. Πόσο; Τόσο όσο για να ρίξει τη μέση κατανάλωση εκεί κοντά και γύρω στα 5 λίτρα/χλμ. στην πόλη και να λάβει κάρτα καυσαερίων στα 109 γρ./χλμ. Γενικά, το όλο σύστημα λειτουργεί αρμονικά και άκοπα, με το Fiat 600 να έχει ζωντάνια στις ρεπρίζ και τράβηγμα από χαμηλά.
Στο άλλο θέμα τώρα, αυτό της τιμής, η πρόταση του 600 Hybrid είναι αρκετά ανταγωνιστική και εντός του βασικού πυρήνα της κατηγορίας. Ξεκινάς από μια βάση των 23.990 ευρώ και φτάνεις μέχρι τα 30.200 ευρώ με ίδια υβριδική τεχνολογία, περισσότερη ισχύ (έκδοση με 136 ίππους) και διαφορετικό εξοπλισμό.
Καλά τα νέα και στο θέμα της εγγύησης, με 5 χρόνια κάλυψης και δωρεάν οδική βοήθεια αντίστοιχης διάρκειας και όλα κλείνουν ωραία. Όπως ακριβώς ξεκίνησαν σε αυτή την πρώτη επαφή με το νέο Fiat 600.
Κινητήρας: 3κύλινδρος turbo, 1.199cc + Ηλεκτροκινητήρας 21kW
Κιβώτιο / σχέσεις: Αυτόματο / DCT-6
Κίνηση: Μπροστά
Ισχύς: 100 ίπποι
Ροπή: 205 Nm
0-100 km/h: 10,5 sec
Tελική ταχύτητα: 184 km/h
Κατανάλωση:
μέση εργοστασιακή: 4,8 lt/100 km
μέση δοκιμής: 6,4 lt/100 km
Διαστάσεις:
ΜxΠxΥ: 4,178 mm x 1.779 mm x 1.525 mm
Μεταξόνιο: 2.557 mm
Βάρος: 1.280 kg
Χώρος αποσκευών: 385-1.256 lt
Εκπομπές CO2: 109 g/km
Τιμή: από €23.990