Πώς είναι να οδηγείς το αγωνιστικό VW Golf GTI Clubsport των 323 ίππων

Ναι, η VW παρουσίασε πριν λίγες μέρες το περιορισμένης έκδοσης Golf GTI Clubsport -του πιο δυνατού GTI ever- αλλά υπάρχει και η αγωνιστική έκδοση και μάθαμε πώς είναι να το οδηγείς και δη στο Nurburgring.

VW Golf GTI Clubsport 24h
VW Golf GTI Clubsport 24h
VW Golf GTI Clubsport 24h
VW Golf GTI Clubsport 24h
VW Golf GTI Clubsport 24h

Πριν λίγες μέρες, η Volkswagen παρουσίασε επίσημα το νέο Golf GTI Clubsport, το οποίο διαθέτει κάποιες αλλαγές σε σχέση με το "απλό" GTI. Όμως στα παρασκήνια, ετοιμαζόταν νυχθημερόν τις τελευταίες τεσσεράμισι εβδομάδες ένα αγωνιστικό αυτοκίνητο με 343 ίππους.

Ο στόχος; Να λειτουργήσει ως βάση δοκιμών για τα μελλοντικά αγωνιστικά Golf στις 24 ώρες του Nürburgring. Αλλά αυτό που δεν μπορούσε να προβλέψει η VW ήταν πόσο καλά θα τα πήγαινε το αυτοκίνητο μπροστά σε ένα προφανές βάπτισμα του πυρός.

Διαβάστε Επίσης

Αν και ο αγώνας διακόπηκε μετά από λίγο περισσότερο από επτά ώρες λόγω ενός πυκνού στρώματος ομίχλης, το Golf (της ομάδας Max Kruse Racing) τερμάτισε στην 43η θέση της γενικής κατάταξης με 44 γύρους που ολοκληρώθηκαν. Κέρδισε την κατηγορία εναλλακτικών καυσίμων "AT3", η οποία αποτελούνταν επίσης από αυτοκίνητα BMW M4, Porsche 718 Cayman και Toyota Supra GT4. Ναι, ένα Golf νίκησε τα θηρία. 

VW Golf GTI Clubsport 24h

Αλλά ενώ ο υπερτροφοδοτούμενος τετρακύλινδρος κινητήρας 2,0 λίτρων μπορεί να μην είναι ο ισχυρότερος στην ομάδα του, εκεί που το Golf κάνει βήματα προόδου είναι στο επίπεδο της πρόσφυσης. Ζυγίζει μόλις 1.170 κιλά και διαθέτει μια ιδιαίτερα τροποποιημένη ρύθμιση ανάρτησης που το βοηθά να κερδίζει οριακά σε κάθε στροφή σε σχέση με τους πιο ισχυρούς αντιπάλους του.

Για να μάθουμε λοιπόν πώς ακριβώς είναι να οδηγείς αυτό το πιο καυτό Golf, περάσαμε λίγο χρόνο μιλώντας με τον Nicholas Otto -έναν από τους τέσσερις οδηγούς της Max Kruse Racing που αγωνίστηκαν με αυτό κατά τη διάρκεια του N24.

VW Golf GTI Clubsport 24h

"Δεν είχε γίνει μεγάλη δουλειά στο στήσιμο και δεν έχουν γίνει μεγάλες δοκιμές. Το αυτοκίνητο ήρθε εδώ με περίπου 50 χιλιόμετρα στο οδόμετρο πριν από λίγο περισσότερο από ένα μήνα. Πειράξαμε λίγο κινητήρα και κιβωτίου ταχυτήτων στις επίσημες εγκαταστάσεις δοκιμών και πήγαμε το αυτοκίνητο στην Bilstein για να μας αναπτύξει τα αμορτισέρ πριν κάνουμε εμείς οι ίδιοι μερικές ρυθμίσεις.

Διαβάστε Επίσης

Όταν επιτέλους μπήκαμε και αρχίσαμε να δοκιμάζουμε το αυτοκίνητο πριν από λίγες ημέρες, κάναμε μια διαδρομή με χαμηλή κατανάλωση καυσίμου και διαπιστώσαμε ότι ήμασταν αρκετά δευτερόλεπτα ταχύτεροι από κάποιους ανταγωνιστές μας. Έτσι, για ένα αυτοκίνητο που δεν έχει καν ολοκληρωθεί πλήρως, αυτό μας κάνει να θέλουμε να δουλέψουμε ακόμα περισσότερο πάνω σε αυτό".

VW Golf GTI Clubsport 24h

Ο ίδιος ο Otto δεν είναι άγνωστος στο 'Ring ή στους αγώνες, αφού είναι τακτικός οδηγός στην Πράσινη Κόλαση σχεδόν από τότε που μπήκε στον κόσμο. Όμως η περισσότερη εμπειρία του προέρχεται από πισωκίνητα αυτοκίνητα, έχοντας συμμετάσχει στη Formula Renault και στο κύπελλο M235i, οπότε το προσθιοκίνητο Golf είναι μια αρκετά μεγάλη αλλαγή για εκείνον. 

"Ο πρώτος μου γύρος πριν από λίγες ημέρες με άφησε αρκετά έκπληκτο. Μπορείς πραγματικά να το 'σπάσεις' στις στροφές. Το αυτοκίνητο στρίβει τέλεια- υπάρχει ελάχιστο σπινάρισμα των τροχών ακόμα και με τέρμα γκάζι, οπότε μπορείς πραγματικά να το ζορίσεις όσο θέλεις".

VW Golf GTI Clubsport 24h

Ο Otto μας ανέφερε μάλιστα ότι δεν είχε κανένα πρόβλημα να συμβαδίζει με τα μεγαλύτερα αυτοκίνητα GT3 κατά τη διάρκεια των δοκιμαστικών.

Χάρη στο μηχανικό διαφορικό όλα γίνονται. Λειτουργούμε επίσης με αρκετά υψηλή προφόρτιση σε αυτό για να έχουμε καλή πρόσφυση.

Είχα πολύ λίγο χρόνο για να μάθω το αυτοκίνητο, αλλά δίνει τόση πληροφορία και έχεις τόση εμπιστοσύνη σε αυτό, που στην πραγματικότητα ήταν αρκετά εύκολο να το μάθεις".

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

 

Best of Network