Δοκιμή Peugeot 2008 1.2 130PS EAT8: Σαν να μην πέρασε μια μέρα

Μετά από ένα facelift που δείχνει να επέβαλε το product planning και όχι ο χρόνος, το 2008 εξακολουθεί να είναι ένα από τα καλύτερα B-SUV που μπορείς να αγοράσεις.

Peugeot 2008 130PS dokimi
Peugeot 2008 130PS dokimi
Peugeot 2008 130PS dokimi
Peugeot 2008 130PS dokimi
Peugeot 2008 130PS dokimi
Peugeot 2008 130PS dokimi
Peugeot 2008 130PS dokimi
Peugeot 2008 130PS dokimi
Peugeot 2008 130PS dokimi
Peugeot 2008 130PS dokimi
Peugeot 2008 130PS dokimi
Peugeot 2008 130PS dokimi
Peugeot 2008 130PS dokimi
Peugeot 2008 130PS dokimi
Peugeot 2008 130PS dokimi
Peugeot 2008 130PS dokimi
Peugeot 2008 130PS dokimi

"Στην περίπτωση του νέου 2008, η αισθητική ανανέωση ήρθε να βελτιώσει ακόμα περισσότερο μια ήδη επιτυχημένη συνταγή"

ΓΙΑΤΙ ΝΑΙ

Σχεδίαση μέσα-έξω, οδική συμπεριφορά με σπορτίφ στοιχεία

ΓΙΑΤΙ ΟΧΙ

Σκληρή ανάρτηση, πιθανή δυσκολία να βρεις ιδανική θέση οδήγησης

Κατά μία έννοια, αυτό που έχουμε εδώ είναι κάτι πολύ συνηθισμένο στις ημέρες μας. Ένα SUV της μικρής κατηγορίας που δέχτηκε facelift. Όταν, μάλιστα, το SUV αυτό τυχαίνει να είναι το Peugeot 2008, τότε τα πράγματα αρχίζουν να γίνονται ξεκάθαρα.

Από το 2019 που παρουσιάστηκε, το 2008 καπάρωσε μία θέση ανάμεσα στα πιο όμορφα μοντέλα της κατηγορίας του. Με δεδομένο το impact της Peugeot στην αγορά, αν θελήσεις να κάνεις μια αναδρομή στην εμπορική του πορεία, καλύτερα να εστιάσεις το βλέμμα σου στις πρώτες θέσεις των B-SUV.

Peugeot 2008 130PS dokimi

Στην περίπτωση του 2008 η αισθητική ανανέωση ήρθε να βελτιώσει ακόμα περισσότερο μια ήδη επιτυχημένη συνταγή. Είναι λογικό, αν σκεφτείς ότι το αυτοκίνητο που ορίζει το family look όλων των Peugeot τελευταίας κοπής είναι το 9X8, το αγωνιστικό hypercar με το οποίο πραγματοποιήθηκε η επιστροφή της γαλλικής μάρκας στο Le Mans.

Οι επιπλέον αλλαγές εστιάζονται στα φώτα εμπρός-πίσω, στις νέας σχεδίασης ζάντες και την αναγραφή του ονόματος Peugeot κατά μήκος της πόρτας του χώρου αποσκευών, κάτι που επίσης συνηθίζεται αυτή την εποχή.

Peugeot 2008 130PS dokimi

To cockpit παραμένει ιδιαίτερο

Στο εσωτερικό το πρώτο πράγμα που σε κερδίζει είναι η αίσθηση της ποιοτικής κατασκευής που σου δίνει το 2008. Στην κορυφαία από πλευράς εξοπλισμού έκδοση GT της δοκιμής, το γνωστό μικρής διαμέτρου flat bottom και flat top τιμόνι συνοδεύεται από τον 3D ψηφιακό πίνακα οργάνων και την οθόνη infotainment 10 ιντσών.

Αν και η ανάλυση της κάμερας οπισθοπορείας έχει βελτιωθεί, τα γραφικά της οθόνης βρίσκονται σε μέτρια επίπεδα σε απόλυτες τιμές. Το ίδιο και η εργονομία του συστήματος πολυμέσων.

Peugeot 2008 130PS dokimi

Οι φυσικοί διακόπτες που παραπέμπουν σε πλήκτρα πιάνου βελτιώνουν κάπως τα πράγματα, αλλά και πάλι οι λειτουργίες που περνούν μέσα από διακόπτες αφής και διάφορα μενού δεν είναι λίγες και, σε τελική ανάλυση, δεν κρύβω ότι το overdose ψηφιοποίησης δεν είναι του γούστου μου.

Διαβάστε Επίσης

Όσο για τους χώρους, τέσσερα άτομα θα χωρέσουν με σχετική άνεση, ενώ τα 434 λίτρα του χώρου αποσκευών είναι μια αξιοπρεπής τιμή, με τον έξτρα χώρο κάτω από το επίπεδο πάτωμα να προσθέτει πόντους πρακτικότητας.

Peugeot 2008 130PS dokimi

Από εκεί και πέρα, στις εκδόσεις με αυτόματο κιβώτιο ο μοχλός ταχυτήτων έχει αντικατασταθεί από έναν διακόπτη, ενώ η κίτρινη ραφή που διατρέχει το ταμπλό, σε συνδυασμό με τη λωρίδα του ambient φωτισμού που αλλάζει ανάλογα με το πρόγραμμα οδήγησης, δίνει μια premium αίσθηση στους επιβάτες του 2008.

Μιας και ήρθε η κουβέντα στα προγράμματα οδήγησης, αυτά είναι τα Eco, Normal και Sport. Με 130 ίππους από τον κινητήρα 1.2 lt, το 2008 επιτυγχάνει αξιοπρεπείς επιδόσεις, διατηρώντας παράλληλα την κατανάλωση σε λογικά επίπεδα, τόσο στην πόλη όσο και στο ταξίδι.

Peugeot 2008 130PS dokimi

Σπορτίβ στοιχεία συμπεριφοράς

Τα καλύτερα νέα, όμως, δεν έρχονται από το κομμάτι των επιδόσεων, αλλά από εκείνο της οδικής συμπεριφοράς. Τα SUV αποτελούν μια κατηγορία οχημάτων από την οποία συνήθως απουσιάζει οποιοδήποτε σπορ χαρακτηριστικό.

Το 2008 ανήκει σε ένα πολύ κλειστό κλαμπ μοντέλων χωρίς αποστειρωμένη συμπεριφορά. Σίγουρα απέχει από το να χαρακτηριστεί σπορ, όμως η σχετική σφιχτή ρύθμιση της ανάρτησης, το καλό σε αίσθηση τιμόνι και το στιβαρό πλαίσιο δημιουργούν το κατάλληλο περιβάλλον που θα σε βοηθήσει να ευχαριστηθείς την οδήγηση περισσότερο απ’ ό,τι στα μοντέλα του ανταγωνισμού.

Peugeot 2008 130PS dokimi

Την ίδια ώρα το 2008 παραμένει άνετο στο ταξίδι ακόμα και σε γρήγορους ρυθμούς, με την ηχομόνωση να βρίσκεται σε πολύ καλά επίπεδα. Ευτυχώς, γιατί, όπως ίσως γνωρίζεις, ο ήχος των 3κύλινδρων συνόλων δεν είναι κάτι που χαίρεσαι να ακούς.

Σε αντίθεση με το αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων, του οποίου η λειτουργία είναι ομαλή στις καθημερινές μετακινήσεις και όσο γρήγορη χρειάζεται όταν αποφασίσεις να ανεβάσεις ρυθμούς.

Για τα πρακτικά, υπάρχουν και paddles πίσω από το τιμόνι σε περίπτωση που για κάποιον λόγο αισθανθείς ότι βρίσκεσαι αντιμέτωπος με το χρονόμετρο.

Peugeot 2008 130PS dokimi

Συνοψίζοντας, η δημοφιλία του 2008 είναι κάτι που δικαιολογείται απόλυτα, από όποια πλευρά κι αν προσεγγίσεις το γαλλικό μοντέλο. Σχεδιαστικά, είναι hands down το πιο όμορφο μοντέλο της κατηγορίας, οι χώροι του, αν και όχι κορυφαίοι, δε σου δίνουν πάτημα να ασκήσεις κριτική και η οδική του συμπεριφορά περιλαμβάνει στοιχεία fun to drive που σπάνια συναντάς σε SUV.

Δεν είναι φτηνό, αλλά, με κάποιες λίγες εξαιρέσεις, ποιο αυτοκίνητο είναι φτηνό σήμερα;

Peugeot 2008 1.2 130PS EAT8

Κινητήρας: 3κύλινδρος βενζίνη 1.199 cc
Κιβώτιο / σχέσεις: Αυτόματο / 8
Κίνηση: FWD
Ισχύς: 130 PS - Ροπή: 230 Nm
0-100 km/h: 9,4 sec
Τελική ταχύτητα: 203 km/h
Κατανάλωση:
εργοστασιακή: 5,9 lt/100 km
μέση δοκιμής: 7,2 lt/100 km
Διαστάσεις:
ΜxΠxΥ:
4.304 mm x 1.775 mm x 1.550 mm
Μεταξόνιο: 2.605 mm
Βάρος: 1.280 kg
Χώρος αποσκευών: 434 lt
Εκπομπές CO2: 133 g/km
Τιμή: από 29.900 ευρώ

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

 

Best of Network