Δοκιμή Curpa Formentor VZ 2.0 TSI 310HP DSG 4DRIVE: Τόσο γρήγορο όσο φαίνεται

Ένα από τα ισχυρότερα δίλιτρα μοτέρ κούμπωσε με ένα στιβαρό σασί σε ένα compact SUV με αθλητικό παράστημα. Κάπως έτσι γεννήθηκε το Formentor VZ σε μια νεότευκτη οικογένεια με sport pedigree.

Cupra Formentor VZ
Cupra Formentor VZ
Cupra Formentor VZ
Cupra Formentor VZ
Cupra Formentor VZ
Cupra Formentor VZ
Cupra Formentor VZ
Cupra Formentor VZ
Cupra Formentor VZ
Cupra Formentor VZ
Cupra Formentor VZ
Cupra Formentor VZ
Cupra Formentor VZ
Cupra Formentor VZ

"Αν και SUV, έχει απόδοση και συμπεριφορά που παραπέμπει σε μοντέλο hot hatch".

ΓΙΑΤΙ ΝΑΙ

Γιατί τα κάνει όλα εύκολα και άκοπα, έχει δύναμη και ξέρει πώς να τη βάζει στην άσφαλτο.

ΓΙΑΤΙ ΟΧΙ

Αρκετά ενεργοβόρο όταν πιεστεί, περιορισμένος χώρος αποσκευών.

Εκεί έξω το Formentor έχει δώσει τα διαπιστευτήριά του. Το μικρομεσαίο SUV είναι το πιο καλοπουλημένο Cupra της νέα εποχής αλλά και το πιο σπορ μοντέλο του είδους του. Ειδικά η έκδοση VZ, δηλαδή σε συντομογραφία Veloz (στα ισπανικά η γρήγορη), με τους 310 ίππους, που είναι η κορυφαία από πλευράς επιδόσεων, καθώς το πεντακύλινδρο VZ5 με τους 390 ίππους δεν εισάγεται πλέον στην ελληνική αγορά.

Μετρήσαμε περί τις 11 διαφορετικές εκδόσεις εξοπλισμού και τεχνολογίας στη νεότευκτη γκάμα Formentor. Εκτός από βενζίνη, υπάρχουν μοντέλα diesel και επαναφορτιζόμενα υβριδικά.

Cupra Formentor VZ

Το πιο εντυπωσιακό στοιχείο στο Formentor είναι η ευελιξία. Γενικά έχει καλή κατανομή μαζών και αρκετά χαμηλό κέντρο βάρους για SUV. Παράλληλα, το απόβαρο βρίσκεται κάτω από τα 1.700 κιλά και όλα αυτά μαζί συνθέτουν ένα υπόβαθρο συμπεριφοράς με περιορισμένες αδρανειακές τάσεις και σπορ απόκριση στις απότομες αλλαγές κατεύθυνσης.

Στην εξίσωση έρχεται να προστεθεί ο κορυφαίος σε απόδοση δίλιτρος βενζινοκινητήρας με Turbo υψηλής πίεσης, ένα αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG-7 και το σύστημα τετρακίνησης 4Drive με ηλεκτρο-υδραυλικό πολύδισκο συμπλέκτη.

Cupra Formentor VZ

To SUV της Cupra βασίζεται στην πλατφόρμα MQB Evo την οποία χρησιμοποιεί και το Leon. Σε σύγκριση με το πάτωμα των Audi A3 και VW Golf, η πλατφόρμα αυτή παρουσιάζει διευρυμένο μεταξόνιο κατά 4 εκατοστά. Αυτό αλλάζει και το ίχνος του Formentor, που είναι μεγαλύτερο.

Αίσθηση και απόκριση από μοντέλο GTi

Στην πράξη, η συμπεριφορά και η αίσθηση του αυτοκινήτου στον δρόμο θυμίζει περισσότερο μοντέλο hot hatch παρά SUV. Είναι στημένο για επαρχιακούς και ορεινούς δρόμους, ενώ στο ταξίδι δεν προκύπτει ιδιαίτερα σφιχτό. Παράλληλα, προσφέρει καλό επίπεδο ηχομόνωσης παρά την ύπαρξη πανοραμικής ηλιοροφής στην έκδοση της δοκιμής μας.

Γενικά η συμπεριφορά του κορυφαίου Formentor είναι απολαυστική προσφέροντας σπορ απόκριση και υψηλά περιθώρια πλευρικής στήριξης.

Διαβάστε Επίσης

Αυτή η οδηγοκεντρική αντίληψη πλαισιώνεται από τα πολύ καλά μπροστινά δερμάτινα καθίσματα bucket που έχουν ενσωματωμένα τα προσκέφαλα, ένα σύστημα διεύθυνσης με καλό ζύγισμα, τροχούς 19 ιντσών με πέλμα ελαστικών 245 και χαμηλό προφίλ (40) και τα ισχυρά φρένα της Brembo με μεγάλους αεριζόμενους δίσκους 340 χλστ. μπροστά.

Cupra Formentor VZ

Εξαιρετικές και οι επιδόσεις με τα 0-100 να έρχονται σε λιγότερο από 5 δευτερόλεπτα και την τελική ταχύτητα να φθάνει τα 250 χλμ./ώρα. Από την άλλη, η κατανάλωση είναι γενικά τσιμπημένη και σίγουρα ξεπερνά τα 10 λίτρα/100 χλμ., αν το πόδι είναι βαρύ και επιλεγούν τα προγράμματα οδήγησης Sport ή Cupra που εκμεταλλεύονται όλο το φάσμα ισχύος του κινητήρα.

Υπάρχουν επιπρόσθετα και τα προγράμματα για οικονομική, άνετη ή off road οδήγηση. Θεωρητικά, η κατανάλωση είναι το τελευταίο στοιχείο που θα απασχολήσει έναν αγοραστή SUV με 310 ίππους που κοστίζει πάνω από 50.000 ευρώ. Ο ενισχυμένος εξοπλισμός και η ποιοτική καμπίνα, από την άλλη, θεωρούνται στοιχεία σημαντικά για την επιλογή.

Cupra Formentor VZ

Εξοπλιστικό πακέτο

Η περίπτωση του Formentor δεν είναι ίδια μ’ εκείνες των μοντέλων του γερμανικού ανταγωνισμού, όπου χτίζεις τον εξοπλισμό του αυτοκινήτου σου, καθώς τα περισσότερα στοιχεία τα επιλέγεις προαιρετικά. Δεν είναι όμως και η περίπτωση άλλων κατασκευαστών όπου τα έχεις όλα στο βασικό πακέτο.

Εδώ μπορεί να μη χρεώνουν έξτρα τη θύρα USB ή το κεντρικό υποβραχιόνιο και τις αφαιρούμενες ποτηροθήκες, όμως αν θες αυτά τα ωραία μεταλλικά χρώματα του αμαξώματος, τις καλές ζάντες, την ηλιοροφή και τα δερμάτινα bucket, θα τα πληρώσεις έξτρα. Σε τιμές γκρουπ VW και όχι Mercedes ή BMW.

Cupra Formentor VZ

Για παράδειγμα, ο ambient φωτισμός στο εσωτερικό δεν είναι στα έξτρα. Παρένθεση, αυτή η φωτεινή μπάρα που διατρέχει οριζοντίως το ταμπλό και τελειώνει στα μέσα των θυρών έχει και χρηστική αξία. Αλλάζει χρώμα όταν οι πόρτες είναι ανοιχτές ή διέρχεται όχημα με μεγαλύτερη ταχύτητα από τα νεκρά σημεία ορατότητας πίσω δεξιά και αριστερά.

Αθλητική σιλουέτα και στο εσωτερικό

Η σχεδίαση του ταμπλό είναι μοντέρνα, αρκετά αιχμηρή – ταιριάζει με το ύφος του αυτοκινήτου – και κατά έναν περίεργο τρόπο δε θυμίζει άλλα ταμπλό του ομίλου σε αντίστοιχα μοντέλα. Την πληροφόρηση του οδηγού αναλαμβάνει ο ψηφιακός πίνακας οργάνων με τη διαμορφώσιμη οθόνη των 10,3 ιντσών.

Διαβάστε Επίσης

Μία άλλη οθόνη, 12 ιντσών, βρίσκεται στο κέντρο του ταμπλό και είναι για το σύστημα πολυμέσων ΜΙΒ3, όπως σε όλα τα τελευταία μοντέλα του ομίλου VW. Η επιλογή των σχέσεων του κιβωτίου DSG γίνεται μέσω ενός πολύ μικρού επιλογέα στην κεντρική κονσόλα. Είναι μια πρακτική λύση που ελευθερώνει χώρο.

Cupra Formentor VZ

Μιας και πιάσαμε τους χώρους, αξίζει να αναφέρουμε ότι το Formentor είναι ένα κλασικό μικρομεσαίο SUV με αμάξωμα κάτω από τα 4,5 μ. Με καλούς χώρους για τέσσερις επιβάτες –ο μεσαίος πίσω θα ταλαιπωρηθεί από το τούνελ της μετάδοσης στο πάτωμα– και με έναν χώρο αποσκευών της τάξεως των 420 λίτρων. Τα μοντέλα με κίνηση στους μπροστινούς τροχούς έχουν μεγαλύτερο πορτμπαγκάζ 450 λίτρων.

Στην εποχή της μετάβασης στην ηλεκτροκίνηση ένα καλό σπορ τετρακίνητο SUV με σχεδόν τη μέγιστη ισχύ που μπορεί να δώσει ένας σύγχρονος δίλιτρος turbo κινητήρας βενζίνης σίγουρα αποτελεί είδος προς εξαφάνιση. Και αυτό ίσως έχει τη δική του αξία σήμερα, εδώ και τώρα, πριν από τη μεγάλη αλλαγή.

Cupra Formentor VZ 2.0 TSi 310HP DSG 4Drive

Κινητήρας: Βενζίνης 2.0 lt Turbo
Κιβώτιο / σχέσεις: Αυτόματο / 7
Κίνηση: AWD
Ισχύς: 310ίπποι
Ροπή: 400
0-100 km/h: 4,9 sec
Τελική ταχύτητα: 250km/h
Κατανάλωση:
μέση εργοστασιακή: 8,5 lt/100 km
μέση δοκιμής: 9,8 lt/100 km
Διαστάσεις:
ΜxΠxΥ: 4.450 mm x 1.839 mm x 1.511 mm
Βάρος: 1.644 kg
Χώρος αποσκευών: 420 lt
Εκπομπές CO2: 192 g/km
Τιμή: από 52.490 ευρώ

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

 

Best of Network