Με το καλημέρα πίσω από το τιμόνι του C5 Aircross, διαπιστώνεις την ψηλή θέση οδήγησης για ιδανική ορατότητα και έλεγχο του δρόμου και ένα ευρύχωρο και κομψό περιβάλλον. Κάθεσαι καλά και οι ρυθμίσεις επιτρέπουν σωστές γωνίες σε χέρια και πόδια ώστε να απολαμβάνεις τη σημασία που δίνουν οι Γάλλοι στην ευεξία σώματος και νου. Τα αναπαυτικά καθίσματα Advanced Comfort 2ης γενιάς μπορεί να τονίζουν την πολυθρονάτη αίσθηση και να πάσχουν σε επίπεδο πλευρικής στήριξης, όμως το ταξίδι με το γαλλικό SUV φέρνει εικόνες από την ένδοξη εποχή της Citroen, τότε που ήταν ασυναγώνιστη σε άνεση. Ευθύβολη αίσθηση ασφάλειας, ποιοτικότατη κύλιση και ηχομόνωση με απουσία αεροδυναμικών θορύβων και επικοινωνιακή προθυμία το χαρακτηρίζει και σου δίνει μια εξαιρετική αφορμή για μακρινές και ξεκούραστες εκδρομές.
Σύμμαχος των καθισμάτων στην άνεση είναι φυσικά η πατενταρισμένη τεχνολογία Progressive Hydraulic Cushions που περιλαμβάνει δύο υδραυλικά στοπ στα αμορτισέρ, τόσο στην εκτόνωση όσο και τη συμπίεση τους. Έτσι, περιορίζει τους κραδασμούς από λακκούβες και κακοτεχνίες και επι της ουσίας προσφέρει ξεχωριστή ταξιδιωτική ποιότητα. Σαφώς δεν ισοπεδώνει τα πάντα, όμως καταφέρνει να φιλτράρει και να μην μεταφέρει στην καμπίνα τα τεκτενόμενα που βιώνουν οι τροχοί με το οδόστρωμα, τόσο σε επίπεδο ταλάντωσης όσο και ήχου. Πρακτικά ακόμα και αν δεν είσαι fan της κατηγορίας θα βρεις καλά λόγια να πεις για το C5 Aircross. Ταξίδι στον αφρό με τους επιβάτες να ψιθυρίζουν ακόμα και με υψηλές ταχύτητες και οικονομία που απογειώνει την αυτονομία, εξαιτίας του 1.5 BlueHDi.
Με σχεδόν 1.500 κιλά στην πλάτη, τα 131 άλογα και 300 Nm ροπής μπορεί να μην το απογειώνουν σε επιδόσεις, όμως προσφέρει έναν καλό συνδυασμό απόδοσης. Την καλή του εικόνα οφείλει και στις βελούδινες αλλαγές από το 8άρι αυτόματο που καλύπτει εύστοχα την κλιμάκωσή του. Για τη manual λειτουργία αναζητάς τα paddles που υπάρχουν πίσω από το τιμόνι και συνολικά του βγάζεις το καπέλο γιατί εκπληρώνει εξαιρετικά το ρόλο του, χωρίς να ανήκει στα dual clutch κιβώτια.
Τα 10,6’’ για τα 0-100 km/h και τα 189 km/h τελικής ταχύτητας είναι πολύ καλές τιμές για ένα SUV τέτοιων διαστάσεων και βάρους, ειδικά μάλιστα αν προσθέσεις ότι μπορείς να κινείσαι γρήγορα και με την μέση μικτή κατανάλωση κοντά στα 6,5 lt/100 km. Αν του φερθείς οικονομικά, θα δεις νούμερα λίγο πριν τον αριθμό πέντε, ενώ ακόμα και σε δυσανάλογη επίθεση που δέχτηκε κατά τη διάρκεια της φωτογράφησης δεν προσέγγισε καν διψήφιες τιμές.
Παρά το ανάστημα διαθέτει σωστές αποσβέσεις στα αμορτισέρ για ασφάλτινο setup. Μαζί με το ψωμωμένο προφίλ στα λάστιχα (225/55 R18) καταφέρνει να ξεγελάσει το ανάγλυφο και τις ανωμαλίες χωρίς να διαταράσσει τα δυναμικά του χαρακτηριστικά. Οι κλίσεις είναι αισθητές μόνο όταν υπερβάλει σε σπορ ρυθμό, άλλωστε δεν είναι εδώ για αυτό το σκοπό. Αν και σωστό στην αποστολή του το τιμόνι, πειστική η στιβαρότητα του πλαισίου, η απόδοση της ανάρτησης και η αποτελεσματικότητα των φρένων, δεν επιβάλει το κυνήγι των στροφών όταν ξεπερνά την σβέλτη οδήγηση με ροή. Τα όρια παραμένουν υψηλά, όμως ακόμα και αν το παρακάνεις υπάρχει ο φύλακας άγγελος ESP που επαναφέρει την τάξη.
Κύριο μέλημα είναι η άνεση και η αποτελεσματικότητα, έπεται η αμεσότητα και ο σπορτιφ χαρακτήρας. Ερμηνεύει την καθημερινότητα με ευκολία, δεν του λείπει τίποτα από σύγχρονες ανέσεις, τεχνολογίες και gadget και εξωτερικεύει τα δυναμικά του χαρακτηριστικά με έμφαση στην βελούδινη άνεση. Μπορεί να απουσιάζει η τετρακίνηση, όμως για τις εκδρομικές του ανησυχίες το SUV της Citroen διαθέτει σύστημα ελέγχου πρόσφυσης, που προσαρμόζεται ανάλογα με το τερέν. Με γενναιότητα στις παροχές του, premium προσέγγιση και σύνθημά του την άνεση, το νέο C5 Aircross ενσωματώνει πολλά χαρίσματα και δικαιωματικά ανταγωνίζεται μεγαλύτερα και ακριβότερα αυτοκίνητα.