
















Πατάει στην σωστή βάση για το ιδανικό και παραδίδει μαθήματα στην κλάση του για το τρόπο που ξεχωρίζει ένα SUV στις μέρες μας. Ένα πιο ώριμο C5 Aircross είναι μαζί μας.
Άνεση στο τσεπάκι και εντυπωσιακή ευελιξία για το μέγεθός του. Επίσης οικονομικά σβέλτο και με προχωρημένη ευφυΐα σε χώρους και τεχνολογίες. Ε τι άλλο θες;
Τι άλλο θες; Μια καλή τιμή, που με βάση το premium αφήγημα δεν προβλέπεται χαμηλή. Είπαμε όμως, είναι premium.
Citroen C5 Aircross Από το λανσάρισμά του στα τέλη του 2018 στην Ευρώπη, το C5 Aircross έχει αφήσει το στίγμα του. Τοποθετείται στο άνω άκρο των compact SUV, μιλάει φαρσί τα γαλλικά σε επίπεδο άνεσης και συμπεριφοράς και έρχεται πλούσιο για να εκπληρώσει κάθε εκδρομικό όνειρο. Το πρώτο C5 Aircross απέδειξε την αξία του με μια πετυχημένη αποδοχή αν κρίνουμε τις 325.000 πωλήσεις της τετραετίας από το λανσάρισμα του. Τώρα στην πρώτη του ανανέωση ωφελείται με μια πιο μοντέρνα και δυναμική συνολική λογική που ξεκινάει από την εικόνα και καταλήγει βαθύτερα.
Οπτικά, το C5 Aircross παραμένει πιστό στη σύγχρονη φιλοσοφία της Citroen, που σερβίρει ελκυστικό στιλ με μοντέρνες γραμμές και ψαγμένες λεπτομέρειες. Τώρα μάλιστα που υιοθετεί τη νέα σχεδιαστική γλώσσα της Citroen μπορεί εύκολα να πει κάποιος ότι χωρίς να χάσει κεραία από την σύγχρονη και ξεχωριστή του προσωπικότητα, η εικόνα ομαλοποιείται προς την ωρίμανση και τον δυναμισμό.
Η διπλή μάσκα δίνει τη θέση της σε ένα πιο ενιαίο μοτίβο με τις αιχμηρές γραμμές να υπερισχύουν. Ο προφυλακτήρας αποκτά όγκο και νέο στιλ, ενώ μια νέα εκδοχή του λογότυπου, εμφανίζεται τώρα σε φόντο μαύρης λάκας με χρώμιο. Η LED υπογραφή των φώτων ημέρας σε σχήμα V είναι το hi tech αποτύπωμα και οι σκουρόχρωμοι προβολείς LED Vision εκτός από το αισθητικό ταίριασμα κάνουν και ουσιαστική την διαφορά σε σχέση με την προγενέστερη έκδοση. Νέα LED φώτα με τρισδιάστατα γραφικά συναντάμε και πίσω, ενώ η διχρωμία στους τροχούς με το κομψό φινίρισμα συμβάλλουν στην κοσμοπολίτικη αύρα που εκπέμπει. Κατά τα άλλα ήταν έτσι και αλλιώς πολύ προχώ για να χάσει ξεχωριστές λεπτομέρειες όπως τις δυο εσοχές στο καπό, τα γνωστά airbumps, τις ράγες οροφής και τις τυφλές απολήξεις των εξατμίσεων εκατέρωθεν του ψευδοδιαχύτη.
Οι υπαρκτές δυνατότητες εξατομίκευσης που προσφέρουν οι διχρωμίες στο αμάξωμα, είναι μερικά από τα μοντέρνα στοιχεία του χαρακτήρα που παραμένει διαμορφώσιμος στα γούστα του πελάτη. Οι γυάλινες επιφάνειες αγκαλιάζονται από μια χρωμιωμένη περίμετρο και οι κολώνες είναι βαμμένες μαύρες ώστε να δίνουν την ψευδαίσθηση της αιωρούμενης οροφής, ενώ πίσω υπάρχει καμουφλαρισμένο φιμέ φινιστρίνι σε μια προσπάθεια να βελτιωθεί και η ελλιπής ορατότητα. Αυτό αφορά το θεωρητικό σκέλος, γιατί η Citroen έχει φροντίσει με κάμερα οπισθοπορείας, όχι όμως από τις βασικές εκδόσεις, να προσφέρει λύση στο πρόβλημα.
Οι διακοσμητικές ποδιές είναι διαθέσιμες με διακριτικότητα και δηλώνουν το περιπετειώδες της υπόθεσης, ενώ τα 230 mm από το έδαφος δείχνουν στον ανταγωνισμό ότι δεν θα φοβηθεί να ορμήσει στα χώματα ακόμα και αν δεν υπάρχει τετρακίνηση. Το σεβαστό ύψος από το έδαφος δεν είναι το μοναδικό όπλο για τη διαφυγή από την ασφαλτόστρωση. Σαν κερασάκι υπάρχει το προαιρετικό Grip Control που τονώνει τις δυνατότητες και είναι ένα δώρο στον εκδρομικό χαρακτήρα, αναβαθμίζοντας με ρεαλισμό τις δυνατότητες. Σε συνθήκες χαμηλής πρόσφυσης, οι επιλογές από το πρόγραμμα προσαρμόζουν τα ηλεκτρονικά της διαχείρισης του κινητήρα και παράπλευρων λειτουργιών αναλόγως των συνθηκών. Τα προγράμματα Sport, Normal, Eco διαδέχονται τρία ακόμα για χιόνι, λάσπη, άμμο, ενώ υπάρχει και Hill Assist Descent για να ελέγχει το C5 Aircross στις δύσκολες ολισθηρές καταβάσεις.
Γνωστή από τα 3008 κ 5008, η πλατφόρμα EMP2 του Group PSA είναι εδώ να προσφέρει μειωμένο βάρος, αυξημένη στιβαρότητα και αφορμή για χώρους. Τα μεγάλα ανοίγματα στις πόρτες προϊδεάζουν θετικά την προσοχή στην πρακτικότητα, ενώ με την είσοδο στο εσωτερικό διαπιστώνει κάνεις την δημιουργικότητα των ανθρώπων που είχαν την επιμέλεια της καμπίνας. Η εικόνα μέσα είναι στα φόρτε της. Η σχεδιαστική αισθητική σε κερδίζει και η φινέτσα στο διάκοσμο δεν απέχει από την premium γειτονιά, πόσο μάλιστα με την αναβάθμιση των υλικών και την φρεσκάδα της ανανέωσης. Με την πρώτη ματιά διαπιστώνεις αλλαγές στους κεντρικούς αεραγωγούς που πήραν οριζόντια θέση κάτω από την νέα κεντρική οθόνη 10’’. Η τελευταία δείχνει αιωρούμενη και είναι ψηλότερα τοποθετημένη για καλύτερη οπτική επαφή.
Γενικά το σαλόνι και ο σχεδιασμός εκπέμπει φινετσάτη γαλλική προσέγγιση υψηλού επιπέδου, με προσοχή στη λεπτομέρεια, ποιοτικά υλικά σε κάθε επιφάνεια και αντίστοιχη συναρμολόγηση. Στο ρυθμό της εποχής του έρχεται εξοπλισμένο με έναν virtual ψηφιακό πίνακα οργάνων TFT 12,3 ιντσών που προσαρμόζεται στις ενημερωτικές ή αισθητικές προτιμήσεις, αλλά και σύγχρονο σύστημα infotainment για ψυχαγωγία, ενημέρωση και πλοήγηση. Και μια που μιλάμε για αλλαγές να και ένας νέου τύπου επιλογέας - διακόπτης για το αυτόματο κιβώτιο που αντικαθιστά τον προχωρημένο είναι η αλήθεια αισθητικά προηγούμενο.
Το C5 Aircross εκτός των άλλων περιλαμβάνει 20 συστήματα υποστήριξης του οδηγού τελευταίας γενιάς, συμπεριλαμβανομένου του Highway Driver Assist, ενός συστήματος αυτόνομης οδήγησης επιπέδου δύο, καθώς και έξι προηγμένες τεχνολογίες συνδεσιμότητας. Μια μεγάλου πλάτους κεντρική κονσόλα προσφέρει πλατύ υποβραχιόνιο με ένα δίφυλλο πορτάκι με πρόσβαση σε ένα μεγάλο ψυχόμενο αποθηκευτικό χώρο ακόμα και για 8 μικρά εμφιαλωμένα νερά. Το επίπεδο της πρακτικότητας σε θέσεις μικροαντικειμένων και ευκολίες για το ταξίδι και τη καθημερινότητα είναι τοπ σε ένα C5 Aircross.
Φωτιζόμενες ποτηροθήκες συμπληρώνουν το παζλ με στιλ και ένας ειδικός χώρος για ασύρματη φόρτιση smartphone προσφέρεται κάτω από τους εργονομικά τοποθετημένους λιγοστούς διακόπτες. Η υψηλή τεχνογνωσία της Citroen στον κόσμο των MPV, έχει προικίσει ανάλογα το εσωτερικό του C5 Aircross. Τρία ανεξάρτητα, συρόμενα (κατά 150 mm), πλήρως αναδιπλούμενα και με ρυθμιζόμενη κλίση πλάτης (από 19° έως 26,5°), πίσω καθίσματα, επιτρέπουν ποιοτική άνεση και αυτονομία κινήσεων στους επιβάτες.
Καμία διαμαρτυρία πλέον από τον μεσαίο που κάθεται το ίδιο άνετα, όπως οι διπλανοί του. Ο πρωταθλητισμός συνεχίζεται για το SUV της Citroen στο χώρο για τις αποσκευές. Αχανής, από 580 έως 720 λίτρα, με τα καθίσματα στη θέση τους, και μέχρι 1.630 λίτρα με αναδιπλωμένα καθίσματα, διαθέτει επιπλέον εντελώς επίπεδο πάτωμα στο χώρο φόρτωσης, αλλά και έξτρα επίπεδο από κάτω του για κρυφές αποθηκεύσεις.