Citroen C5 Aircross Plug-in Hybrid: Υβριδικό εξπρές
Φορτίζει σε πρίζα, γεμίζει σε αντλία, φέρνει ειρήνη στην αντιφατική σύγκρουση επιδόσεων οικονομίας και διαπρέπει σε ανέσεις και τεχνολογίες. Η συνέχεια επι της οθόνης
Φορτίζει σε πρίζα, γεμίζει σε αντλία, φέρνει ειρήνη στην αντιφατική σύγκρουση επιδόσεων οικονομίας και διαπρέπει σε ανέσεις και τεχνολογίες. Η συνέχεια επι της οθόνης
Φινέτσα design και ανέσεις στα ντουζένια τους, πλούσιες τεχνολογίες για κάθε τομέα και απόδοση εντυπωσιακή για το μέγεθος. Έξυπνοι χώροι, ποιοτικό ταξίδι και βέβαια, εντυπωσιακές καταναλώσεις
Περιμένεις κάτι παραπάνω από την αίσθηση των φρένων, την πλευρική στήριξη των καθισμάτων, αλλά και από την αυτονομία του ηλεκτρικού συστήματος. Ώρα και για ένα ηλεκτρικό μοτέρ πίσω, για «τετρακίνηση»
Citroen C5 Aircross Plug-in Hybrid Το C5 Aircross εδραιώθηκε στα C-SUV από τα πρώτα βήματα της καριέρας του στην αγορά, κάτι αναμενόμενο γιατι ήρθε με περγαμηνές ναυαρχίδας στην γκάμα της Citroen. Αν ψάχνετε top ανέσεις εν ολίγοις εδώ είστε!
H γαλλική άνεση πορεύεται με αντίστοιχη αποτελεσματικότητα και επικοινωνιακό ταλέντο, την ίδια στιγμή που η δημιουργικότητα της ευρυχωρίας προκύπτει με έξυπνες λύσεις από τον MPV κόσμο. Φυσικά απολαμβάνεις αριστοκρατικές ανέσεις που εκδηλώνονται μέσα από ένα φινετσάτο σαλόνι με σχεδιαστική έμπνευση και σύγχρονες τεχνολογίες. Στις τελευταίες προστίθεται και η Plug-in Hybrid, που προσθέτει την "προεδρική" ταυτότητα της γκάμας γενικότερα, αλλά και ειδικότερα στα SUV της Citroen.
Η ραχοκοκαλιά του C5 Aircross είναι η πλατφόρμα EMP2 του Group PSA, που προσφέρει μειωμένο βάρος, αυξημένη στιβαρότητα και αφορμή για χώρους. Οπτικά, το C5 Aircross παραμένει πιστό στη σύγχρονη φιλοσοφία της Citroen, που σερβίρει το ελκυστικό στιλ του με μοντέρνες γραμμές και ψαγμένες λεπτομέρειες.
Η διπλή μάσκα και τα διπλά φωτιστικά σώματα εμπρός, είναι χαρακτηριστικά στοιχεία C5 Aircross, ενώ για την plug-in hybrid περίπτωση τις διαφορές σημαδεύουν οι Anodised Blue λεπτομέρειες στον προφυλακτήρα και στα πλευρικά Airbumps, τα όμοιου χρώματος διακριτικά στα εμπρός φτερά και στην πίσω πόρτα, τα Full LED φώτα και το αριστερό πορτάκι στο πίσω φτερό που κρύβει πρίζα φόρτισης.
Σε απλή οικιακή πρίζα, η μπαταρία φορτίζει σε 7 ώρες, ενώ σε επιτοίχιο φορτιστή Wallbox 32 A, ο χρόνος πλήρους φόρτισης είναι λιγότερο από 2 ώρες.
Η σχεδιαστική αισθητική σε κερδίζει και η φινέτσα στο διάκοσμο δεν απέχει από τον πολυφορεμένο είναι η αλήθεια όρο, premium. Η γαλλική φινετσάτη προσέγγιση υψηλού επιπέδου έρχεται με προσεγμένη λεπτομέρεια, ποιοτικά υλικά και αντίστοιχη συναρμολόγηση. Εξοπλισμένο με ψηφιακό πίνακα οργάνων ( 12,3 ιντσών) που προσαρμόζεται στις ενημερωτικές ή αισθητικές προτιμήσεις, αλλά και στη plug in υβριδική ενημέρωση. Συμπληρώνεται από οθόνη αφής 8’’ στην κονσόλα για να ολοκληρώσει τα εφόδια πληροφόρησης, ψυχαγωγίας και πλοήγησης μέσω του infotainment.
Τεχνολογικά πλούσιο το C5 Aircross Plug-in Hybrid εκτός των άλλων, περιλαμβάνει 20 συστήματα υποστήριξης του οδηγού τελευταίας γενιάς. Στα έξυπνα των εσωτερικών χώρων συγκαταλέγεται η φαρδιά κεντρική κονσόλα με υποβραχιόνιο και δίφυλλο άνοιγμα, που δίνει πρόσβαση σε ένα μεγάλο ψυχόμενο αποθηκευτικό χώρο. Το επίπεδο της πρακτικότητας σε θέσεις μικροαντικειμένων και οι ευκολίες για ταξίδι και καθημερινότητα, είναι απλά top!
Τα μεγάλα ανοίγματα στις πόρτες και τρία ανεξάρτητα, συρόμενα μπρος-πίσω (150 mm) και πλήρως αναδιπλούμενα καθίσματα, επιτρέπουν ποιοτική άνεση και αυτονομία κινήσεων στους επιβάτες. Μια ελαφριά ανύψωση σε σχέση με τα μη υβριδικά μοντέλα τη διαπιστώνεις και προκύπτει από την τοποθέτηση των μπαταριών στο δάπεδο, όμως τίποτα δεν επηρεάζει αρνητικά τα νέα δεδομένα. Ακόμα και ο χώρος αποσκευών παραμένει αχανής με χωρητικότητα από 460 έως 600 λίτρα.
Ο συνδυασμός ενός turbo βενζινοκινητήρα 1.6 λίτρων (PureTech) 180 ίππων, ενός ηλεκτρικού κινητήρα 80 kW (108 ίππων) και ενός αυτόματου κιβωτίου 8 ταχυτήτων, δίνει το απόσταγμα μιας συνδυασμένης απόδοσης. Οι 225 ίπποι και τα 360 Nm ροπή έχουν φορτίο να τραβήξουν, όμως η βαριά κατασκευή τα πάει εξαιρετικά σε επιδόσεις και εντυπωσιακά σε καταναλώσεις. Πως ακούγεται άλλωστε ένα σχεδόν 5μετρο SUV που πλησιάζει τους 2 τόνους, να επιταχύνει έως τα 100 km/h σε λιγότερο από 9 sec και να καίει λιγότερο από 6 lt/100 km; Και όλα αυτά χωρίς ιδιαίτερη προσοχή στο πόδι της τροφοδοσίας.
Μπορείς βέβαια να κινείσαι αποκλειστικά ηλεκτρικά και να προγραμματίζεις μέσω της λειτουργίας ë-Save, το απόθεμα ηλεκτρικής ενέργειας που χρειάζεσαι στις μπαταρίες (χωρητικότητας 13,2 kWh), για μελλοντική χρήση. Στην αμιγώς ηλεκτρική λειτουργία εκπέμπει ένα συγκεκριμένο σήμα ήχου έως τα 30 km/h, για να σε ακούνε όσοι ακούνε!
Θεωρητικά 55 km αυτονομίας είναι διαθέσιμα, πρακτικά τα 35 είναι εφικτά και όλα εξαρτώνται από τον τρόπο οδήγησης και το ανάγλυφο της διαδρομής σας. Στην ηλεκτρική λειτουργία η τελική ταχύτητα περιορίζεται στα 135 km/h.
Η ψηλή θέση οδήγησης συμβάλει στην ιδανική ορατότητα, κάθεσαι καλά και οι ρυθμίσεις επιτρέπουν σωστές γωνίες. Τα αναπαυτικά καθίσματα Advanced Comfort μπορεί να τονίζουν την πολυθρονάτη αίσθηση και να πάσχουν σε επίπεδο πλευρικής στήριξης, όμως το ταξίδι με το γαλλικό SUV φέρνει εικόνες από την ένδοξη εποχή της Citroen.
Σαφώς δεν ισοπεδώνει τα πάντα, όμως καταφέρνει να φιλτράρει και να μην μεταφέρει στην καμπίνα τα τεκταινόμενα των τροχών. Ευθύβολη αίσθηση, ποιοτικότατη κύλιση και ηχομόνωση με απουσία αεροδυναμικών θορύβων και bonus μια επικοινωνιακή προθυμία το χαρακτηρίζει και σου δίνει μια εξαιρετική αφορμή για μακρινές και ξεκούραστες εκδρομές. Σύμμαχος των καθισμάτων στην άνεση είναι φυσικά η τεχνολογία Progressive Hydraulic Cushions που περιλαμβάνει δύο υδραυλικά στοπ στα αμορτισέρ, τόσο στην εκτόνωση όσο και τη συμπίεση τους.
Υπάρχουν τρεις επιλογές στο Driving Mode (Electric, Hybrid, Sport) ώστε να διαλέγεις τρόπο "έκφρασης" του υβριδικού C5 Aircross. Electric για μηδενικούς ρύπους και κατανάλωση, Hybrid για συνεργασία των δυο κινητήρων και Sport για το προφανές.
Παρά το συνολικό ανάστημα και τα 230 mm που απέχει το δάπεδο από το έδαφος, διαθέτει σωστές αποσβέσεις στα αμορτισέρ για ασφάλτινο setup. Οι κλίσεις είναι αισθητές μόνο όταν υπερβάλει σε σπορ ρυθμό, άλλωστε δεν είναι εδώ για αυτό το σκοπό. Ομοίως και η αίσθηση των φρένων απέχει από την πληροφορία, ευτυχώς η εικόνα τους όμως όχι από το αποτέλεσμα.
Η Citroen με το C5 Aircross Plug-in Hybrid κάνει το πρώτο βήμα στην πορεία εξηλεκτρισμού της, η οποία στοχεύει να διαθέτει μια ηλεκτρική πρόταση σε ολόκληρη τη γκάμα της, έως το 2025. Συμβολίζει την προσαρμοστικότητα και απευθύνεται σε όσους αναζητούν το συνδυασμό δυο σε ένα. Δηλαδή τα οφέλη της 100% ηλεκτρικής λειτουργίας για καθημερινή οδήγηση στην πόλη και τις απελευθερωτικές δυνατότητες που προσφέρει ο βενζινοκινητήρας για αποδράσεις. Και το καταφέρνει!
ΤΕΧΝΙΚΑ & ΑΛΛΑ
Κινητήρας: 4κύλινδρος turbo βενζίνης, 1.598 cc
Ηλεκτροκινητήρας: 80 kW, μπαταρίες ιόντων λιθίου 13,2 kWh
Κιβώτιο / σχέσεις: ë-EAT8 αυτόματο / 8
Κίνηση: Εμπρός
Ισχύς: 225 PS (συνδυαστική με ηλεκτροκινητήρα)
Ροπή: 360 Nm (συνδυαστική με ηλεκτροκινητήρα)
0-100 km/h: 8,9 sec
Τελική ταχύτητα: 225 km/h (135km/h με ηλεκτροκινητήρα)
Κατανάλωση:
μέση εργοστασιακή: 1,4 lt/100 km
μέση δοκιμής: 5,3 lt/100 km
Ηλεκτρική αυτονομία εργοστασιακή: 55 km
Ηλεκτρική αυτονομία δοκιμής: 35 km
Χρόνος φόρτισης: 7 ώρες σε οικιακή πρίζα 8A και 4 σε αντίστοιχη με ασφάλεια 14A. Σε Wallbox με ισχύ 7,4 kW (32Α) αρκούν μόλις 2 ώρες.
Διαστάσεις:
ΜxΠxΥ: 4.500 mm x 1.840 mm x 1.670 mm
Μεταξόνιο: 2.730 mm
Βάρος: 1.845 kg
Χώρος αποσκευών: 460 έως 600 lt
Εκπομπές CO2: 32 g/km
Τιμή: από 44.900 €