Ford Kuga Plug-in Hybrid 225 PS: Παρηγοριά στον petrolhead

Θυμάσαι ότι πίσω απο τιμόνι με σήμα το μπλε οβάλ, περνάς καλά. Μάθε λοιπόν τώρα ότι και στο εξηλεκτρισμένο Kuga το οικολογικό χρέος συνοδεύεται με Ford συνήθειες

Ford Kuga Plug-in Hybrid
Ford Kuga Plug-in Hybrid
Ford Kuga Plug-in Hybrid
Ford Kuga Plug-in Hybrid
Ford Kuga Plug-in Hybrid
Ford Kuga Plug-in Hybrid
Ford Kuga Plug-in Hybrid
Ford Kuga Plug-in Hybrid
Ford Kuga Plug-in Hybrid
Ford Kuga Plug-in Hybrid
Ford Kuga Plug-in Hybrid
Ford Kuga Plug-in Hybrid
Ford Kuga Plug-in Hybrid
Ford Kuga Plug-in Hybrid
Ford Kuga Plug-in Hybrid
Ford Kuga Plug-in Hybrid
Ford Kuga Plug-in Hybrid
Ford Kuga Plug-in Hybrid
Ford Kuga Plug-in Hybrid
Ford Kuga Plug-in Hybrid
Ford Kuga Plug-in Hybrid

"Τώρα βέβαια αν θεωρείς ότι η έκδοση Plug-in Hybrid θα είναι το Kuga γιαλαντζί, πλανάσαι πλάνην οικτρά"

ΓΙΑΤΙ ΝΑΙ

Γιατί η οδηγοκεντρική άποψη της Ford δεν θυσιάζεται στο βωμό του οικολογικού χρέους

ΓΙΑΤΙ ΟΧΙ

Γιατί υπάρχουν και εκδόσεις βενζίνης EcoBoost, πετρελαίου EcoBlue που προσφέρουν Kuga φιλοσοφία σε ρεαλιστικότερες τιμές

Θυμάσαι επίσης ότι και η Ford έχει ανακοινώσει ότι μέχρι το 2030 όλα τα επιβατικά αυτοκίνητα που θα πουλάει σε ευρωπαϊκό έδαφος, θα είναι ηλεκτρικά. Και το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό δείγμα της, ασχέτως αν δεν γράφει πουθενά Ford και δηλώνει Mustang, είναι μια πρώτη γεύση της νέας φιλοσοφίας.

Μιας φιλοσοφίας που ακολουθεί το δρόμο που προστάζει η εποχή, χωρίς όμως να σκοτώνει το άλογο της απόλαυσης όταν κρατάς τιμόνι στα χέρια. Και αυτό είναι κάτι που δεν αφορά αποκλειστικότητα, αλλά το βρίσκεις σε όλη την γκάμα της Ford.

Ford Kuga Plug-in Hybrid

Η παραδοχή ότι το "σήμα Ford", προσφέρει καντάρια πληροφορίας για τα τεκταινόμενα και πιστότητα συμπεριφοράς, αφορά φυσικά και το Kuga που είναι το SUV για να εμπιστευτείς και να ορμήξεις στην αγαπημένη σου διαδρομή. Τώρα βέβαια αν θεωρείς ότι η έκδοση Plug-in Hybrid θα είναι το Kuga γιαλαντζί, πλανάσαι πλάνην οικτρά.

Σε πρώτη φάση αυτό που πρέπει να ξέρεις είναι ότι το Ford Kuga Plug-in hybrid, βασίζεται στην πλατφόρμα C2 που έχει δημιουργηθεί για να υποστηρίζει και τις mild hybrid εκδόσεις.

Ο θερμικός κινητήρας είναι ένας ατμοσφαιρικός 2.488 cc, που αποδίδει 152 PS στις 5.500 rpm, με την κορυφή της ροπής (200 Nm) να προκύπτει χίλιες στροφές παρακάτω. Δίπλα του και ένας ηλεκτροκινητήρας απόδοσης 97 kW που παίρνει ζωή από μπαταρία ιόντων λιθίου 14,4 kWh και η μέγιστη συνδυαζόμενη ισχύς του εργοστασίου κάθεται στην μπίλια 225, που είναι και το νούμερο της ιπποδύναμης.

Ford Kuga Plug-in Hybrid

Για τη φόρτισή τους χρειάζονται 3,5 ώρες σε παροχή 3,7 kW, ή ένα γεμάτο 6άωρο σε απλή οικιακή πρίζα, ενώ η ανάκτηση είναι υπαρκτή και κάνει ανατροφοδότηση των μπαταριών, εν κινήσει. Αυτό μάλιστα μεγιστοποιείται όταν στο CVT κιβώτιο ταχυτήτων με τον περιστροφικό διακόπτη επιλέγεις το μπουτόν L.

Τέσσερα είναι τα προφίλ οδήγησης (EV Auto, EV Now, EV Later και EV Charge), με το πρώτο να εναλλάσσει αυτόματα την λειτουργία θερμικού και ηλεκτροκινητήρα ανάλογα με τις απαιτήσεις σε ισχύ. Προϋπόθεση φυσικά να είναι υπαρκτό το απόθεμα ενέργειας στη μπαταρία. Στο EV Now, οι κινητήριοι μπροστινοί τροχοί ταΐζονται απο τον ηλεκτροκινητήρα, ενώ στο EV Later η ισχύς της μπαταρίας κάνει κράτει μέχρι να αποφασίσει ο οδηγός τη στιγμή που θα του χρειαστεί. Έως τότε ο θερμικός κινητήρας πρωταγωνιστεί σε δράση. Στο EV Charge, o θερμικός κινητήρας αναλαμβάνει ρόλο φορτιστή μπαταρίας και παράλληλα κινεί και το αυτοκίνητο.

Ford Kuga Plug-in Hybrid

Τα 56 km ηλεκτρικής αυτονομίας δεν είναι ανέφικτο νούμερο, ενδεχομένως να τα ξεπεράσεις αν έχεις "καταπιεί" τον Δαλάι Λάμα και βολεύει το ανάγλυφο της διαδρομής σου. Από την άλλη η συνδυασμένη χρήση των κινητήρων προσφέρει καταναλώσεις που πρακτικά δεν πιστεύεις, όταν τις αντικρίζεις στο trip computer. Ειδικά όταν βάζεις στην εξίσωση τα σχεδόν 1.900 κιλά ενός C-SUV.

Και για να μην σας κρατάμε σε αγωνία, τα λιγότερα απο 5 lt/100 km είναι εντός των δυνατοτήτων του με εντελώς απελευθερωμένο ρυθμό, που ναι μεν δεν θα επιβεβαιώνεις τις επιδόσεις (0-100 km/h σε 9,2 sec και 200 km/h τελικής ταχύτητας), αλλά θα απολαμβάνεις τις ζωηρές του επιταχύνσεις. Αν ανήκεις στην κατηγορία τρυφερό πόδι, επίσης θα εκπλαγείς βλέποντας τιμές κάτω των 3 lt/100 km. Μη χτυπάς το ταμπλό μπροστά απο το τιμόνι. Όλα δουλεύουν ρολόι.

Από την άλλη αν τεντώσεις το δεξί πόδι στο πάτωμα, το Kuga σε κάνει να ξεχάσεις την κατηγορία του και τον οικολογικό του χαρακτήρα. Είναι ένα τίμιο Ford σε πάτημα και πληροφορία και αν κάτι χαλάει τη μανέστρα είναι ο μόνιμος καημός του CVT, που ανεβάζει σαν παράπονο τις στροφές του κινητήρα σταθερά στα ύψη σε κάθε επιτάχυνση. Αν θέλεις να απολαύσεις λοιπόν την εξαιρετική του ποιότητα κύλισης δεν είναι αναγκαία τα συχνά πατήματα.

Ford Kuga Plug-in Hybrid

Το ψηλό 60άρι προφίλ σε ελαστικά των 225/18 καταφέρνει να φιλτράρει τις κακοτεχνίες των ελληνικών δρόμων χωρίς να συμβιβάζει την ποιοτική συμπεριφορά χάριν της άνεσης.

Το τιμόνι παραμένει από τα κορυφαία σε αίσθηση και ανάγνωση του δρόμου, ενώ η πρόσφυση είναι ένα ακόμα απο τα ταλέντα που ανακαλύπτεις όταν έρχεσαι με τα χιλιόμετρα της ευθείας σε ανοιχτές και μέτριες στροφές.

Ωραία όλα αυτά, αλλά αναμενόμενα. Όπως και η ποιότητα της καμπίνας, ο πλουραλισμός στο εξοπλισμό του και η συνέπεια στους καλούς χώρους για να σταδιοδρομήσει στην κλάση του.

Ford Kuga Plug-in Hybrid

Φυσικά, δεν απουσιάζει το digital περιβάλλον απο τον πίνακα οργάνων των 12,3 ιντσών, αλλά και τα συστήματα ασφαλείας και υποβοήθησης του οδηγού. Το σύστημα πολυμέσων SYNC3 υποστηρίζει όλες τις δυνατότητες διαθεσιμότητας, ενώ το FordPass Connect προσφέρει δυνατότητα σύνδεσης με wi-fi, αλλά και μία σειρά ελέγχου πληροφοριών εξ αποστάσεως.

Το βέβαιο είναι ότι ως πρώτο δείγμα μιας plug in hybrid μορφής το Kuga δεν αλλοιώνει τον οδηγοκεντρικό του χαρακτήρα, παραμένει ευχάριστο και δυναμικό την ίδια στιγμή που προσφέρει SUV αρετές αγκαζέ με επιδόσεις, καταναλώσεις και οικολογικές εντυπώσεις.

Στα θετικά και η τιμή του που συνδυάζεται με υψηλότατο επίπεδο εξοπλισμού χωρίς να ξεφεύγει απο το μέσο όρο της plug-in υβριδικής σκηνής, ενώ στα πλεονεκτήματα περιλαμβάνονται η 8ετής εργοστασιακή εγγύηση και τα ευέλικτα χρηματοδοτικά. Τέλος με βάση τις φοροελαφρύνσεις που προκύπτουν απο τη χρήση εξηλεκτρισμένων αυτοκινήτων, είναι και μια καλή ευκαιρία για εταιρικό ή για χρηματοδοτική μίσθωση.

Ford Kuga Plug-in Hybrid

 

Ford Kuga Plug-in Hybrid 2.5 lt 225 PS

 

Κινητήρας: 4κύλινδρος ατμοσφαιρικός βενζίνης, 2.488 cc
Ηλεκτροκινητήρας: 97 kW, μπαταρίες ιόντων λιθίου 14,4 kWh
Κιβώτιο / σχέσεις: CVT/-
Κίνηση: Εμπρός
Ισχύς: 225 ίπποι (συνδυαστική με ηλεκτροκινητήρα)
Ροπή: 200 Nm (δεν ανακοινώνεται η συνδυαστική)
0-100 km/h: 9,2 sec
Τελική ταχύτητα: 200 km/h
Κατανάλωση:
μέση εργοστασιακή:
1,0 lt/100 km
μέση δοκιμής: 4,3 lt/100 km
Ηλεκτρική αυτονομία εργοστασιακή: 56 km
Ηλεκτρική αυτονομία δοκιμής: 52 km
Χρόνος φόρτισης: 6 ώρες σε οικιακή πρίζα και 3,5 ώρες με τον επιτοίχιο ταχυφορτιστή της Ford
Διαστάσεις:
ΜxΠxΥ:
4.614 mm x 1.883 mm x 1.675 mm
Μεταξόνιο: 2.710 mm
Βάρος: 1.844 kg
Χώρος αποσκευών: 411 έως 581 lt
Εκπομπές CO2: 32 g/km
Τιμή: από € 46.371

Ford Kuga Plug-in Hybrid

Best of Network