Ποια θα είναι η κυρίαρχη τεχνολογία στα αυτοκίνητα την επόμενη 10ετία

Πρόσφατη έρευνα έδειξε ποια θα είναι η κυρίαρχη τεχνολογία στην αυτοκίνηση αλλά και στη ζωή μας γενικότερα, για τα επόμενα 10 χρόνια.

Toyota τεχνητή νοημοσύνη στον σχεδιασμό αυτοκινήτων

Μπορεί η ηλεκτροκίνηση να μην είναι η επικρατούσα τάση στην αυτοκίνηση της σήμερον ημέρα όμως προς τα εκεί πάμε θέλοντας και μη. Κι αν την δεκαετία του '90, τα αυτοκίνητα μπήκαν στην εποχή της καταλυτικής τεχνολογίας, μετά στην ανακύκλωση και προς το millenium στην ασφάλεια (πρωτίστως παθητική), στη σύγχρονη εποχή έχουμε άλλες προτεραιότητες.

Τα δίκτυα, η συνδεσιμότητα, τα ψηφιακά cockpit και η βιωσιμότητα έχουν πλέον την τιμητική τους στα σύγχρονα οχήματα. Η αυτόνομη οδήγηση έχει και αυτή την δική της βαρύτητα στην τεχνολογική εξέλιξη καθώς και τα εναλλακτικά καύσιμα.

Διαβάστε Επίσης

Όμως όλα αυτά περνούν σε δεύτερη μοίρα, όπως κατέδειξε μια παγκόσμια πρόσφατη έρευνα της Bosch Tech Compass σε ένα μεγάλο δείγμα ερωτηθέντων σχετικά με το ποια θα είναι η επικρατούσα τεχνολογία για τα επόμενα χρόνια στα αυτοκίνητα και στη ζωή μας γενικότερα.

Τεχνητή νοημοσύνη στο αυτοκίνητο

Η Tεχνητή Nοημοσύνη

Το λαμπρό πεδίο εξέλιξης της σύγχρονης τεχνολογίας είναι η Τεχνητή Νοημοσύνη (AI). Ως αποτέλεσμα, οι δεξιότητες ΤΝ θα γίνονται όλο και πιο σημαντικές τόσο στην επαγγελματική όσο και στην προσωπική μας ζωή.

Στη Γερμανία, το 72% πιστεύει ότι η Τεχνητή Νοημοσύνη θα είναι η κυρίαρχη τεχνολογία της επόμενης δεκαετίας στη χώρα τους. Μόλις πριν από δύο χρόνια, το ποσοστό αυτό ήταν μόλις 42%. Με άλλα λόγια, οι ερωτηθέντες στη Γερμανία βλέπουν τώρα ακόμη μεγαλύτερες δυνατότητες σε αυτή την τεχνολογία από ό,τι οι ερωτηθέντες στον υπόλοιπο κόσμο, όπου το ποσοστό είναι στο 67%.

Οι Γερμανοί ερωτηθέντες θεωρούν την Τεχνητή Νοημοσύνη πολύ πιο σημαντική από οποιαδήποτε άλλη τεχνολογία. Τα βιομηχανικά ρομπότ βρίσκονται στη δεύτερη θέση, τα οποία αναφέρονται από το 25% των ερωτηθέντων, ενώ μόλις το 23% ξεχωρίζει το υδρογόνο και τις κυψέλες καυσίμου.

Παγκοσμίως, η τεχνολογία 5G βρίσκεται στη δεύτερη θέση, αναφερόμενη από το 32% των ερωτηθέντων, ενώ το 24% ανέφερε την αυτοματοποιημένη οδήγηση.

Διαβάστε Επίσης

Όμως, παρά την αναγνώριση της σημασίας της Τεχνητής Νοημοσύνης στη Γερμανία, φαίνεται ότι εξακολουθεί να υπάρχει μικρό ενδιαφέρον για την τεχνολογία αυτή. Στην πραγματικότητα, ένας στους τρεις ερωτηθέντες στη Γερμανία δήλωσε ότι δεν έχει καμία πρόθεση να αποκτήσει δεξιότητες AI.

Κατά μέσο όρο σε όλες τις χώρες που συμμετείχαν στην έρευνα, το ποσοστό εκείνων που δεν επιθυμούν να εκπαιδευτούν στην ΤΝ είναι μόλις 18% ενώ στην Ινδία, την Κίνα και τη Βραζιλία, το ποσοστό αυτό είναι μονοψήφιο.

"Η τεχνητή νοημοσύνη δίνει ώθηση στην καινοτομία. Μπορεί να μεταμορφώσει τη βιομηχανία παγκοσμίως με τον ίδιο τρόπο όπως η εφεύρεση του υπολογιστή”, αναφέρει η Dr. Tanja Rueckert, μέλος του διοικητικού συμβουλίου και CDO της Robert Bosch GmbH, για να συμπληρώσει: "Η συγκεκριμένη τεχνολογία προσφέρει μεγάλες ευκαιρίες. Είναι επίσης καθήκον της κοινωνίας στο σύνολό της να καταστήσει σαφείς αυτές τις δυνατότητες και να προωθήσει την αποδοχή από το ευρύ κοινό”.

Διαβάστε Επίσης

Ενώ περισσότεροι από ένας στους δύο ανθρώπους παγκοσμίως χρησιμοποιούν ήδη την τεχνητή νοημοσύνη, τουλάχιστον περιστασιακά στην εργασία τους, το αντίστοιχο ποσοστό για τη Γερμανία είναι μόνο περίπου 45%. Τόσο στην Κίνα όσο και στην Ινδία, το 69% χρησιμοποιεί ήδη την ΤΝ στον εργασιακό χώρο.

Σε ότι αφορά την αυτοκίνηση, η Τεχνητή Νοημοσύνη έχει ξεκινήσει να εφαρμόζεται σε πολλά επίπεδα κυρίως όμως στην παραγωγική διαδικασία και στα logistics.

Μένει να διευρυνθεί η εφαρμογή της στην εξέλιξη και στην σχεδίαση αυτοκινήτων αλλά και στο software με το οποία αυτά θα λειτουργούν και θα αλληλεπιδρούν με τον χρήστη τους.

Τέλος, η Τεχνητή Νοημοσύνη συμβάλλει αναμφισβήτητα και στην εξέλιξη πλήρως αυτόνομων οχημάτων επιπέδου 4 & 5 που ήδη βρίσκονται σε πειραματική φάση.

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Best of Network